• 0

Marktonderzoek

Beste allemaal!

 

Ik ben laatst begonnen met afstuderen en als opdracht moet ik een marktonderzoek over de duitse en scandinavische snijbloemenmarkt maken. En dan vooral over welke spelers zijn er...welke klanten moet worden behouden/afgestoten worden en welke kansen liggen er in de betreffende markt.

 

Mijn vraag is nu hoe ik dit moet aanpaken? Welke methoden etc.

 

Een interview of enquete houden is niet aan de orde, ik neig meer naar het externe deel van een marketing plan...

 

Groetjes

Koos van Spronsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

OOPS!! jullie zullen dit wel zien als huiswerkvraag zit ik me nu te bedenken nu ik wat verder lees op dit forum :)

 

1 ding: ik heb al vele sites gedurende 2 weken rond gestruind voor info maar een marktonderzoek op een bepaald land kan ik dus niet vinden...

 

heb onderhand ook al contact gezocht met me leraar op school over deze zaken. En heb hem eigenlijk dezelfde vraag voorgelegd.

Dus zie mijn vraag maar als de volgende:

 

Kan ik voor mijn marktonderzoek op Duitsland/Scandinavië niet beter de externe oriëntatie van een strat. markt. plan gebruiken ipv het marktonderzoek doormiddel van enqueten, interviews, etc.

 

Ik denk dus ook aan bijvoorbeeld de ABCD-analyse etc.

 

Groetjes

Koos

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.