• 0

Pagerank op domeinnamen

Beste heren en dames,

 

Ik zit met een probleem. Een website die vroeger te bereiken was op zijn .nu domeinnaam, heeft recent de .nl domeinnaam ook aangekocht. De .nl zal vanaf nu als hoofddomein gebruikt gaan worden.

 

Echter zit ik met een probleem. Omdat de .nu domeinnaam vroeger bij Google is aangemeld, is de pagerank van de website op de .nu domeinnaam 4. Wanneer je de .nl domeinnaam gebruikt, is de pagerank niet beschikbaar, terwijl deze wel aangemeld bij Google is. Ook is hij gewoon vindbaar in Google.

 

Indexeert Google maar 1 domeinnaam per website? Zo ja, geldt die pagerank dan ook voor de andere domeinnamen? Is het mogelijk om een andere "hoofddomein" aan te geven bij Google?

 

Graag iemand die mij hierbij kan helpen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Omdat de .nu domeinnaam vroeger bij Google is aangemeld, is de pagerank van de website op de .nu domeinnaam 4.

 

Door aanmelden krijg je geen pagerank. Die pagerank is het resultaat van inkomende links.

 

Wanneer je de .nl domeinnaam gebruikt, is de pagerank niet beschikbaar

 

Dat kan komen doordat er geen links naar de .nl gaan, of doordat de toolbarpagerank maanden achterloopt.

 

Indexeert Google maar 1 domeinnaam per website?

 

Ja. Dat wil zeggen: Google elimineert dubbele content. Ziet hij op x.nl en x.nu precies dezelfde content, dan zal (meestal) slechts één van beiden verschijnen in de zoekresultaten.

 

Is het mogelijk om een andere "hoofddomein" aan te geven bij Google?

 

Het beste is om op een van de domeinen een http-redirect (statuscode 301) in te stellen naar het andere domein. Zo heb je zowel voor bezoekers als voor zoekmachines één hoofddomein, terwijl bezoekers die de andere intypen (of een link ernaar volgen) toch goed terecht komen.

Link naar reactie
  • 0

Als je je positie in de zoekresultaten wilt behouden, zou ik overwegen om via een CNAME record de .nu door te schakelen naar de .nl.

 

Daarmee genereer je dubbele content. Met 301 redirects behoud je ook de structuur, geindexeerde en gebookmarkte links maar zonder die dubbele content.

Link naar reactie
  • 0

Die pagerank is het resultaat van inkomende links.

 

En 1000 andere factoren

 

Nou nee, zelfs niet 1 andere factor vziw. Oh ja, de blacklist misschien ('hand editing').

 

No offence, maar niemand weet zeker waar google precies naar kijkt bij de ranking, dat is het groote geheim van google, zelf ben ik werkzaam als traffic manager bij een internet bedrijf dus ik heb er wel een beetje verstand van.

Hier nog een interesante link voor pageranking, zijn een 30 tal geleerden die google's ranking onderzocht hebben www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Link naar reactie
  • 0
No offence, maar niemand weet zeker waar google precies naar kijkt bij de ranking

 

Ranking, dat klopt, maar we hadden het over PageRank. En dat is een van de bestgedocumenteerde algoritmes van Google (nou ja, van Stanford).

 

PageRank draait om inkomende links. Ranking draait om PageRank en 200+ andere factoren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.