• 0

Aandeel in een bedrijf zonder aandelen..

Beste,

 

Ik zit met het volgende probleem / punt:

Een bedrijf wil investeren in een project en daar zijn aandeel in hebben. Hieronder een korte omschrijving.

 

Project x is een project wat door mij (particulier) is opgezet en nu zelfstandig financieel draait. Een organisatie wilt doormiddel van materialen / extra financiële injecties / extra promotie helpen bij dit project. Als tegenprestatie zorg ik ervoor dat deze organisatie vanuit het project zijn promotie etc. krijgt.

Echter als voorwaarde stelde de organisatie in kwestie een aandeel in het project (mocht het meer waard worden en ik ermee kappen wilt hij er wat van terug zien).

Nu zijn dit soort zaken erg moeilijk voorspelbaar en in mijn ogen ook realiseerbaar. Daarom hier de vraag wat voor opties/ideeën hiervoor bestaan.

 

Groet Rob

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik weet niet om wat voor project het gaat en hoe groot de belangen zijn. Dat is wel belangrijk om te weten.

 

In principe is het zo, dat wanneer een partij "participeert" en "aandelen" uitgegeven worden. Het wordt dus een BV.

 

Het is ook mogelijk om iemand contractueel bepaalde rechten te geven, Bijvoorbeeld een winst-aandeel of een aandeel in het intellectuele eigendom (merk). Die laatste vormen zijn minder gebruikelijk en moeilijk vast te leggen.

 

Daarnaast moet je je serieus afvragen of je dat wel wil. Leveranciers als aandeelhouder zijn niet altijd even handig. Misschien kan je iets meer vertelen over je project, zodat we je beter kunnen adviseren.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.