Hallo, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt tot een goed antwoord kunnen vinden!
Ik ben een startende ondernemer! En hoor van verschillende mensen verschillende verhalen over wat je nou moet reserveren voor de belastingdienst!
Enkele bedragen van facturen die ik heb verzonden
Verzonden facturen (dus inkomsten)
Factuur 1:
totaal excl: 700 euro
19% btw: 133 euro
totaal incl.: 833 euro
Factuur 2:
totaal excl: 500 euro
19% btw: 95 euro
totaal incl: 595 euro
is het dan zo dat ik de excl. bedragen voor mezelf kan rekenen (700 + 500 = 1200) of moet ik ook hier nog weer een bedrag van reserveren voor de belastingdienst
Een mede-ondernemer had mij gezegt namenlijk: dat je ongeveer 30% apart moest houden voor de belasting. voor Pensioenregelijk, etc etc.. Is dit zo?
Ik zit in het eerste jaar van mijn onderneming, ik kom denk ik niet boven de grens van kleine ondernemersregeling.
Het kan zijn dat ik beetje vaag ben, heb er niet zoveel kaas van gegeten.
Ik wil dus binnenkort een investering doen van het geld wat ik heb verdiend. Maar ik weet dus niet of ik dan kan rekenen op bovengenoemde 500+700 of dat ik daar nog geld van moet reserveren voor de belasting!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rub3n
Rub3n
Hallo, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt tot een goed antwoord kunnen vinden!
Ik ben een startende ondernemer! En hoor van verschillende mensen verschillende verhalen over wat je nou moet reserveren voor de belastingdienst!
Enkele bedragen van facturen die ik heb verzonden
Verzonden facturen (dus inkomsten)
Factuur 1:
totaal excl: 700 euro
19% btw: 133 euro
totaal incl.: 833 euro
Factuur 2:
totaal excl: 500 euro
19% btw: 95 euro
totaal incl: 595 euro
is het dan zo dat ik de excl. bedragen voor mezelf kan rekenen (700 + 500 = 1200) of moet ik ook hier nog weer een bedrag van reserveren voor de belastingdienst
Een mede-ondernemer had mij gezegt namenlijk: dat je ongeveer 30% apart moest houden voor de belasting. voor Pensioenregelijk, etc etc.. Is dit zo?
Ik zit in het eerste jaar van mijn onderneming, ik kom denk ik niet boven de grens van kleine ondernemersregeling.
Het kan zijn dat ik beetje vaag ben, heb er niet zoveel kaas van gegeten.
Ik wil dus binnenkort een investering doen van het geld wat ik heb verdiend. Maar ik weet dus niet of ik dan kan rekenen op bovengenoemde 500+700 of dat ik daar nog geld van moet reserveren voor de belasting!
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet, Ruben
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13751-wat-moet-ik-afdragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag