Ga naar inhoud
Geplaatst:

FourTwoJr

Ik ben onlangs met mijn prive auto naar een beurs geweest voor mijn eenmanszaak.

Ik heb hierbij de volgende kosten gemaakt:

- kilometers

- parkeergeld

- entree

Als ik het goed begrijp kan ik 73.5% van de entree van de beurs als kosten aftrekken. Maar geldt dit dan ook voor de 0.19 euro kilometer vergoeding? Of te wel: kan ik 19 cent per kilometer aftrekken of 73.5% van 19 cent?

Vriendelijke groet,

Daniel

Featured Replies

Geplaatst:

Ed

alle km's tegen €0,19

Officieel de parkeerkosten niet.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Geplaatst:

nonex.nl

...

Als ik het goed begrijp kan ik 73.5% van de entree van de beurs als kosten aftrekken. ...

Ik ben benieuwd waar je dat op baseert, in mijn vak bezoek ik veel beurzen, en voer de entree daarvoor gewoon 100% als kosten op.

Geplaatst:

FourTwoJr

• Auteur

Bij 'Aftrek van kosten' op de belastingdienst site:

"Voedsel, drank, genotmiddelen, representatie, congressen, seminars, studiereizen, e.d."

Ik vond een beurs onder e.d. vallen. Voor deze kosten geldt de drempel van 4000 euro of een percentage van 73.5%

Daniel

Geplaatst:

JorisV

Dat percentage geldt voor de totale reis. Inclusief reis- en verblijfskosten.

Groet.

Van der Velden Administratie & Advies

Geplaatst:

FourTwoJr

• Auteur

Ik zou zelf ook dat laatste kiezen, maar zijn de reiskosten dan de 19 cent per kilometer of de werkelijke kosten (benzine + parkeren)?

Groet,

Daniel

Geplaatst:

JorisV

Die 19 ct per km dekt alle kosten. Dus ook de brandstofkosten en parkeergelden e.d.

Van der Velden Administratie & Advies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.