• 0

Verzekeringen

hoi allemaal

 

Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan (als ik hier verkeerd zit sorry daarvoor) en die heb ik bijna uitgewerkt maar nu zit ik op een van de laatste punten en dat zijn de verzekeringen.

 

Ik ga een éénmanszaak beginnen in de verkoop van computer onderdelen en nu moet ik me eigen verzekeren tegen ziekenkosten, als ik een been breek en niet de zaak open kan houden, inboedelverzekering en al die prut meer .

 

Waar kan ik dan het beste terecht? kan ik alles onder 1 verzekeringsmaatschappij doen (op ziekenkosten na dan) of gaat dat niet, wat voor verzekeringen hebben jullie en hoe hebben jullie dat gedaan?

 

ik heb al veel gezocht op de site's van de maatschapijen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :o en ben dus op zoek naar goede tips .

 

Bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Veel informatie is al te vinden in deze topic.

 

Verzekeren is inderdaad niet een van de duidelijkste onderwerpen van het bedrijfsleven. Je kan in principe alles bij één vezekeraar doen (bijv. interpolis (rabobank) of Aegon. Ook kan je kiezen om een deel zelf uit te zoeken en onder te brengen bij de iets goedkopere verzekeraars (Ohra).

 

Zelf ben ik er nog steeds mee bezig, al moet ik zeggen dat het nog niet de hoogste prioriteit heeft.

 

Zoals het er nu uitziet, gebruik ik de volgende verzekeringen:

- Ziektekosten (moet iedereen)

- Aansprakelijkheid bedrijf

- Rechtsbijstand bedrijf.

 

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering vind ik nog even te duur en doe ik wel als er wat verdient is. (Over een aantal jaar). Voorlopig waag ik de gok... Als ik ziek wordt, dan zorg ik dat er een back-up staat of ik annuleer de trainingen. In jou geval moet je dus zorgen dat iemand ook alles van je winkel afweet en deze toch open kan gaan. Niets is vervelender als een dichte winkel wegens ziekte!

 

Succes

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Thanks hier heb ik wel wat aan ik ga gelijk eens kijken op die site van die verzekeraars die je net noemde .

 

Maar vermeld je dat ook in je ondernemingsplan, dat je geen arbeidsongeschiktheidpolis neemt maar iemand die je toko over neemt ? staan de financiers daar dan niet wantrouwig tegen over als je je eigen niet indekt?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is een hele persoonlijke keus. Het kost veel geld, maar is in sommige gevallen onmisbaar.

 

Kijk heel kritisch naar jezelf en stel de vraag wat er gebeurt als je arbeidsongeschikt raakt. Kan het bedrijf doordraaien? Valt je inkomen hierdoor weg?

 

Net zo belangrijk is de persoonlijke situatie. Heb je hoge financiele verplichtingen, een zware hypotheek, gezin of kinderen. Dan is het belangrijk dat er geld binnenkomt. Verdient de partner eventueel ook wat om het verschil (tijdelijk) op te vangen?

 

Als ik naar mezelf kijk dan is het niet nodig, gewoon omdat ik geen gezin, hypotheek of grote financiele verplichtingen heb. Mocht ik ziek worden, dan zorg ik voor een vervanger of verplaats ik mijn trainingen.

 

De keuze van zo'n verzekering is zeker heel belangrijk, denk er goed over na en motiveer voor jezelf waarom je het of niet zou nemen. Denk ook na over het feit als er wel iets gebeurt, hoe gaat het dan verder?

 

Zelf heb ik dit alles zeker in mijn ondernemingsplan staan, een financieerder is immers altijd geintreseerd in jou oplossing om het bedrijf door te laten gaan, als je zelf uitvalt om een of andere reden.

 

Succes

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ja ik ben het al een beetje aan het begrijpen, Tja ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jij ik heb ook geen gezin waar ik voor moet zorgen geen koophuis, geen leningen, geen andere rare kosten gelukkig.

 

Maar voor dat je iets uitgeeft moet je eerst verdienen (zag deze wijze spreuk ergens staan op dit forum :) ) en als ik zo lees en ook verder op het net speur naar info dat het zoveel geld kost denk ik dat het voor een startende ondernemer met niet zoveel kapitaal geen doen is om elke maand honderden pleuro's er tegen aan te kwakken

 

Dus ik ga dat (niet op deze wijze natuurlijk :D ) ook in het plan zetten, dat ik eerst een goede omzet moet draaien om die verzekkering te kunnen betalen en dat ik wel 2 mensen heb die de zaak draaiende kunnen houden tot ik beter ben .

 

is het bijdeweg aftrekbaar ?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.