• 0

Ziektekostenverzekering en een eigen bedrijf

Hallo allemaal,

 

Ik ben me op het ogenblik aan het verdiepen in zaken die komen kijken bij het opstarten van een eenmanszaak. Ik heb het idee om naast mijn studie (part-time) met een eigen bedrijf bezig te gaan. Ik denk al aardig wat info verzameld te hebben, maar een ding is me nog volstrekt onduidelijk. Hoe zit het met een ziektekosten verzekering? Eigenlijk is dit mijn vraag: kan ik particulier verzekerd blijven als ik een eigen bedrijf begin of moet ik dan over naar het ziekefonds?

 

mvg,

 

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Mark,

 

Als zelfstandig ondernemer ben je in eerste instantie verplicht ziekenfonds verzekerd. Hierbij geldt wel dat als je meer dan een bepaald bedrag verdient, je wel weer particulier verzekerd moet zijn. De precieze grens durf ik niet te zeggen, maar ligt rond de €30.000.

Tevens geldt dat in het jaar dat je zelfstandig ondernemer wordt, je met terugwerkende kracht voor het hele jaar ziekenfonds verzekerd bent. Dus als in in juli begint, ben je vanaf januari ziekenfonds verzekerd. Je kunt dan je premie van je particuliere ziektekostenverzekering over het hele jaar terug vragen!

Het ziekenfonds verzekerd zijn is een stuk goedkoper dan je particuliere verzekering. Zelfs de meest uit gebreide. Dus mijn mening: Wees blij dat je voorlopig het ziekenfonds in kan!

 

Gr Iceman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.