Bij het afsluiten van januari zie ik dat drie facturen een datum in 2007 heeft gekregen, terwijl dit 2008 zou moeten zijn. Stom natuurlijk. Ze zijn allen reeds betaald.
Voor mij is het nu het eenvoudigst de facturen te laten vervallen en correctiefacturen aan te maken. Weet ik zeker dat mijn administratie kloppend is. Voor mijn afnemers is dat natuurlijk minder plezierig omdat zij dan extra handelingen moeten verrichten.
Mijn vraag is derhalve: mag ik de factuurdatum aanpassen en de factuur opnieuw versturen of moet ik laten vervallen en correctiefacturen versturen?
Of is er een andere oplossing?
Ik heb bij de belastingdienst gekeken en op het internet gezocht. Kreeg heel veel informatie, maar kon niet vinden wat ik zocht. Overigens wel weer bijgeleerd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bertman
bertman
Bij het afsluiten van januari zie ik dat drie facturen een datum in 2007 heeft gekregen, terwijl dit 2008 zou moeten zijn. Stom natuurlijk. Ze zijn allen reeds betaald.
Voor mij is het nu het eenvoudigst de facturen te laten vervallen en correctiefacturen aan te maken. Weet ik zeker dat mijn administratie kloppend is. Voor mijn afnemers is dat natuurlijk minder plezierig omdat zij dan extra handelingen moeten verrichten.
Mijn vraag is derhalve: mag ik de factuurdatum aanpassen en de factuur opnieuw versturen of moet ik laten vervallen en correctiefacturen versturen?
Of is er een andere oplossing?
Ik heb bij de belastingdienst gekeken en op het internet gezocht. Kreeg heel veel informatie, maar kon niet vinden wat ik zocht. Overigens wel weer bijgeleerd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14664-factuurdatum-corrigeren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag