bertman

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

bertman's trofeeën

  1. Hallo Allemaal, Ik heb een webshop met bowlingartikelen en wil nu via "DHL for you" gaan verzenden. Is nu eenmaal een stuk goedkoper dan TNT. Gisteren online de eerste verzending aangemaakt, maar krijg alleen een opdrachtbevestiging teruggestuurd die niet echt op een factuur lijkt: geen factuurnummer, BTW-nummer etc terug te vinden. Wel vermelding van de ingehouden BTW, datum en tijd opdracht en een betalingsreferentienummer. Bij deze dienst wordt vooruitbetaald. Kan ik de BTW alsnog aftrekken van de belasting? Weliswaar is het nog steeds voordeliger zonder BTW-aftrek, maar ik ben er niet zo'n voorstander van de overheid twee keer BTW te laten ontvangen over één verzending. (Ik zal DHL in ieder geval tippen dat ze hun relevante bedrijfsgegevens op dergelijke uitingen behoren te plaatsen).
  2. Bij het afsluiten van januari zie ik dat drie facturen een datum in 2007 heeft gekregen, terwijl dit 2008 zou moeten zijn. Stom natuurlijk. Ze zijn allen reeds betaald. Voor mij is het nu het eenvoudigst de facturen te laten vervallen en correctiefacturen aan te maken. Weet ik zeker dat mijn administratie kloppend is. Voor mijn afnemers is dat natuurlijk minder plezierig omdat zij dan extra handelingen moeten verrichten. Mijn vraag is derhalve: mag ik de factuurdatum aanpassen en de factuur opnieuw versturen of moet ik laten vervallen en correctiefacturen versturen? Of is er een andere oplossing? Ik heb bij de belastingdienst gekeken en op het internet gezocht. Kreeg heel veel informatie, maar kon niet vinden wat ik zocht. Overigens wel weer bijgeleerd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.