• 0

DHL for You: Geen correcte factuur / BTW aftrek

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een webshop met bowlingartikelen en wil nu via "DHL for you" gaan verzenden. Is nu eenmaal een stuk goedkoper dan TNT. Gisteren online de eerste verzending aangemaakt, maar krijg alleen een opdrachtbevestiging teruggestuurd die niet echt op een factuur lijkt: geen factuurnummer, BTW-nummer etc terug te vinden. Wel vermelding van de ingehouden BTW, datum en tijd opdracht en een betalingsreferentienummer. Bij deze dienst wordt vooruitbetaald.

 

Kan ik de BTW alsnog aftrekken van de belasting? Weliswaar is het nog steeds voordeliger zonder BTW-aftrek, maar ik ben er niet zo'n voorstander van de overheid twee keer BTW te laten ontvangen over één verzending.

 

(Ik zal DHL in ieder geval tippen dat ze hun relevante bedrijfsgegevens op dergelijke uitingen behoren te plaatsen).

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een factuur moet voldoen aan de daaraan wettelijke gestelde vereisten. Anders heb je geen recht op BTW-aftrek. Toch kun je de BTW gewoon aftrekken. De fiscus doet niet moeilijk over enkele "vormfoutjes". Het is wel goed dat je DHL wijst op de onvolkomenheden in hun facturatie.

Link naar reactie
  • 0

DHL stuurt vast en zeker een verzamelfactuur of maandoverzicht, wacht rustig af of vraag maar eens na...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bertman,

 

Ik kwam dit bericht toevallig tegen... ik heb ook een webshop :)

En de verzendkosten zijn vaak hoger dan de inkoopsprijs van het artikel....

Helaas valt de levertijd wat tegen, maar de afhandeing/meldingen/gebruiksgemak is wel goed.

Als je momenteel zelf pakjes op het postkantoor moet brengen wordt je daar niet vrolijk van....

 

back to topic:

Via email krijg je in je bevestiging o.a.a dit:

 

Betaling, tarief, BTW en KVK nummer

Wijze van betalen: u betaalt online

Betalingsreferentie: ########

 

Totale verzendkosten ex BTW : Eur 3.78

BTW 19% : Eur 0.72

Totale verzendkosten incl BTW : Eur 4.50

 

BTW nummer DHL For You: NL0070.96.100.B01

KVK Utrecht : 30076835

 

Met vriendelijke groet,

____

 )    / ______

 __/_(_)(_)/_)

(_/          /

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.