Ik maar voor de boekhouding van onze net nieuw opgestartte VOF gebruik van een excelsheet waarin er meerdere inkomstenposten gemaakt kunnen worden en meerdere uitgave posten.
De werking van het programma heb ik wel onder de knie.
Ik zit alleen met het volgende:
De VOF is gestart zonder begin kapitaal. Er zijn door mij en de vennoot een aantal onkosten gemaakt welke natuurlijk wel in de boeken moeten komen te staan.
Op dit moment heb ik het op de volgende manier in de boeken vermeld:
Uitgaven voor X --> 119 euro
Uitgaven BTW over X --> 19 euro
Inkomsten -- Privé storting door Vennoot X --> 119 euro
Per saldo blijft het saldo van de onderneming dus op 0 staan.
Het is de bedoeling dat wanneer er inkomsten zijn om deze eerste gemaakte onkosten door iedere vennoot afzonderlijk terug te betalen uit de VOF.
Is dit zomaar mogelijk of moet er dan weer belasting over betaald worden wanneer er vanuit de VOF geld overgemaakt wordt naar privé rekeningen van de vennoten?
Of is er een andere oplossing?
Graag jullie antwoorden, het zal vast heel simpel zijn maar ik zie het ff niet meer.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thijsje77
thijsje77
Beste forum gebruikers,
Ik maar voor de boekhouding van onze net nieuw opgestartte VOF gebruik van een excelsheet waarin er meerdere inkomstenposten gemaakt kunnen worden en meerdere uitgave posten.
De werking van het programma heb ik wel onder de knie.
Ik zit alleen met het volgende:
De VOF is gestart zonder begin kapitaal. Er zijn door mij en de vennoot een aantal onkosten gemaakt welke natuurlijk wel in de boeken moeten komen te staan.
Op dit moment heb ik het op de volgende manier in de boeken vermeld:
Uitgaven voor X --> 119 euro
Uitgaven BTW over X --> 19 euro
Inkomsten -- Privé storting door Vennoot X --> 119 euro
Per saldo blijft het saldo van de onderneming dus op 0 staan.
Het is de bedoeling dat wanneer er inkomsten zijn om deze eerste gemaakte onkosten door iedere vennoot afzonderlijk terug te betalen uit de VOF.
Is dit zomaar mogelijk of moet er dan weer belasting over betaald worden wanneer er vanuit de VOF geld overgemaakt wordt naar privé rekeningen van de vennoten?
Of is er een andere oplossing?
Graag jullie antwoorden, het zal vast heel simpel zijn maar ik zie het ff niet meer.
grtn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14978-boekingen-privestortingen/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag