En daar is ie dan... de eerste omzet belasting aangifte! Ze weten me te vinden...
Ik maak dus geen gebruik van een dure account en probeer het eerst altijd zelf. Nu is het niet zo bijster moeilijk, maar toch even een samenvatting... of ik het goed begrijp:
1. Door u verrichtte binnenlandse leveringen / diensten
1.a Levering diensten belast met 19%
Hier vul ik dus mijn omzet in, exclusief de btw uiteraard. Aangezien ik alleen met de 19% versie werk, blijft de rest leeg...
stel omzet is €1.000, dus ik heb €1.190 ontvangen.
5. Berekening van omzetbelasting
5.a Verschuldigde omzet belasting
zelfde als 1a, dus die €1.000
5.b Voorbelasting
Het totaal bedrag wat ik gekocht heb in de eerste drie maanden, exlusief de btw. Stel ik heb voor €2.000 spullen gekocht en betaalde dus € 2.380,-
5.c Subtotaal
€1.000 - €2.000 = €-1.000
5.g totaal terug te vragen
de btw over €1.000, maar hoe weten ze dan dat die 19% was?
in dit geval zou ik €190 moeten krijgen...
De rest laat ik allemaal open! En wat is 5d? De kleinde ondermersregeling?
Hmmm... tijdens het opschrijven kom ik wel wat tegenstrijdigheden tegen, graag jullie reactie!
Thanks,
Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Persoon
Persoon
En daar is ie dan... de eerste omzet belasting aangifte! Ze weten me te vinden...
Ik maak dus geen gebruik van een dure account en probeer het eerst altijd zelf. Nu is het niet zo bijster moeilijk, maar toch even een samenvatting... of ik het goed begrijp:
1. Door u verrichtte binnenlandse leveringen / diensten
1.a Levering diensten belast met 19%
Hier vul ik dus mijn omzet in, exclusief de btw uiteraard. Aangezien ik alleen met de 19% versie werk, blijft de rest leeg...
stel omzet is €1.000, dus ik heb €1.190 ontvangen.
5. Berekening van omzetbelasting
5.a Verschuldigde omzet belasting
zelfde als 1a, dus die €1.000
5.b Voorbelasting
Het totaal bedrag wat ik gekocht heb in de eerste drie maanden, exlusief de btw. Stel ik heb voor €2.000 spullen gekocht en betaalde dus € 2.380,-
5.c Subtotaal
€1.000 - €2.000 = €-1.000
5.g totaal terug te vragen
de btw over €1.000, maar hoe weten ze dan dat die 19% was?
in dit geval zou ik €190 moeten krijgen...
De rest laat ik allemaal open! En wat is 5d? De kleinde ondermersregeling?
Hmmm... tijdens het opschrijven kom ik wel wat tegenstrijdigheden tegen, graag jullie reactie!
Thanks,
Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag