• 0

Marketen beleggingsfonds

Ben als startende (niet-ervaren) ondernemer druk bezig met het opzetten van een nieuw type vastgoed beleggingsfonds (soort vastgoed cv):

 

Keywords zijn:

Duidelijke looptijd en beperkte kosten, duidelijkheid over rendement/risico op Nederlands vastgoed, hoog rendement (12-17%, afhankelijk van het risico), wel vergunning en toezicht AFM.

 

Qua marketing denk ik aan direct mail/email, maar hierbij loop ik het risico te worden vergeleken met de huidige debacles in de vastgoed fondsenwereld (Palm Invest e.d.), waardoor de response te laag wordt.

 

Iemand goede marketing suggesties, danwel algemene suggesties.

Credit Linked - voor innovatieve beleggingen

www.creditlinked.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Telemarketing, lijkt me erg tijdrovend, plus het feit dat ik me niet kan voorstellen dat iemand in een fonds stapt op basis van een telefoontje. Daarnaast wil ik duidelijke en volledige info geven (zorgplicht) en mensen alleen laten instappen na het invullen van een beleggingsprofiel en ook alleen als ze het prospectus hebben ontvangen.

 

Wilde een adressenbestand huren, en naar deze adressen een vooraankondiging sturen (eigenlijk het klassieke model voor dit soort fondsen), met eventueel een telefonische follow-up.

 

Maar hoe verkoop ik 17% rendement zonder bestempeld te worden als "pyramidefonds". De gemiddelde lezer hier zal dit fonds waarschijnlijk als zodanig zien, en niet verder lezen (laat staan in partciperen). Of is een stempel van het AFM al voldoende om (naast betrouwbaar te zijn) betrouwbaar over te komen....

 

 

Credit Linked - voor innovatieve beleggingen

www.creditlinked.nl

Link naar reactie
  • -2

Sta erg open voor "no cure no pay" marketing oplossingen en ideeen....

 

De komende twee maanden ga ik twee producten marketen van elk EUR 2.5 mio: Het Credit Linked Woningen I en het Credit Linked Woningen II fonds. Beide fondsen beleggen in het debiteurenrisico op Nederlandse hypotheekleningen verstrekt door de ABN AMRO. Alle geldstromen worden beheerd door een gerenommeerd internationaal trustkantoor met meer dan 100 jaar ervaring. Alle betalingen worden gegarandeerd door ABN AMRO (die bank met hele nette positieve halfjaar cijfers)

 

Het Woningen I fonds heeft een verwacht effectief rendement van 14% (na alle kosten) en een looptijd tot april 2012, hetgeen alleen niet behaald zal worden als de verliezen op een bekende hypothekenportefeuille van de ABN AMRO groter worden dan EUR 22 miljoen per jaar (op dit moment zijn de verliezen EUR 3.5 miljoen per jaar, deze mogen dus verzesvoudigen voordat het rendement langzaam omlaag gaat).

 

Het Woningen II fonds heeft een lager verwacht effectief rendement van slechts 10% (na alle kosten), een looptijd tot januari 2012, en een grotere bescherming waardoor het rendement van 10% behaald zal worden als de huidige jaarlijkse verliezen niet vertwaalfvoudigen.

 

Ter indicatie, als huizenprijzen de komende drie jaar met 40% dalen, en executieverkopen verviervoudigen dan levert het Woningen I fonds een (indicatief) rendement van 10.5% en het Woningen II fonds 9%.

 

Comments welkom

Credit Linked - voor innovatieve beleggingen

www.creditlinked.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.