Als we consumenten verdelen naar inkomen, met A als de rijkste en E als de armste, dan valt 30% van de bevolking in de D’s en E’s. Toch krijgen ze maar 25% van alle direct mail. De B’s krijgen 20% terwijl zij maar 15% van de bevolking uitmaken.
Zonder geld kun je niet kopen en het verleiden van arme mensen om zich in de schulden te steken krijgt al gauw een vieze bijsmaak. Wat is wijsheid? Laat arme klanten niet links liggen, want dat kost kansen. Houd wel rekening met hun bestedingsmogelijkheden. Hebben ze echt grote schulden met weinig inkomen dan is het beter ze te vermijden, maar het is niet nodig om ‘voor hen te denken’.Verdiep je in wensen en bestedingspatronen. Sommige producten kopen zij even vaak als mensen met veel geld, denk aan wasmiddelen. Consumenten met weinig geld blijken behoorlijk trouw aan eenmaal gekozen merken, dat maakt het wel moeilijker om ze te verleiden tot switchen. Realiseer je tenslotte dat D’s en E’s gemiddeld wat meer tv kijken en dat het meestal vrouwen zijn die de portemonnee beheren als er weinig in zit.
Bron: Marketing Direct
Nu ben ik wel nieuwsgierig op welke doelgroep de Higherlevel ondernemer zich focust en waarom...
Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Persoon
Persoon
Laat arme klanten niet links liggen
Als we consumenten verdelen naar inkomen, met A als de rijkste en E als de armste, dan valt 30% van de bevolking in de D’s en E’s. Toch krijgen ze maar 25% van alle direct mail. De B’s krijgen 20% terwijl zij maar 15% van de bevolking uitmaken.
Zonder geld kun je niet kopen en het verleiden van arme mensen om zich in de schulden te steken krijgt al gauw een vieze bijsmaak. Wat is wijsheid? Laat arme klanten niet links liggen, want dat kost kansen. Houd wel rekening met hun bestedingsmogelijkheden. Hebben ze echt grote schulden met weinig inkomen dan is het beter ze te vermijden, maar het is niet nodig om ‘voor hen te denken’.Verdiep je in wensen en bestedingspatronen. Sommige producten kopen zij even vaak als mensen met veel geld, denk aan wasmiddelen. Consumenten met weinig geld blijken behoorlijk trouw aan eenmaal gekozen merken, dat maakt het wel moeilijker om ze te verleiden tot switchen. Realiseer je tenslotte dat D’s en E’s gemiddeld wat meer tv kijken en dat het meestal vrouwen zijn die de portemonnee beheren als er weinig in zit.
Bron: Marketing Direct
Nu ben ik wel nieuwsgierig op welke doelgroep de Higherlevel ondernemer zich focust en waarom...
Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/1550-laat-arme-klanten-niet-links-liggen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag