• 0

lokaal contact persoon bij importeren uit China?

Hallo,

 

Ik heb onlangs een kleine partij lingerie uit china geimporteerd.

Leuk spul en wil daar wat meer mee gaan doen maar heb het idee dat ik nog veel te veel betaal momenteel en dat het dus een stuk goedkoper kan.

 

Nu had ik al een import bedrijfje gecontacteerd om uit te zoeken of er goedkopere leveranciers zijn (ik weet niet zeker of ik nu een fabrikant heb of een groothandel) maar daar hoor ik steeds maar niks van.

 

Ik wil dan ook opzoek gaan naar een ander bedrijf dat voor mij al die zaken kan regellen.

 

Is het nu verstandig om een bedrijf te nemen dat daadwerkelijk iemand in china heeft zitten en dan bij voorkeur ook een echt chinees persoon?

Zou een chinees die een leverancier/fabrikant als chinees bedrijf zijnde benaderd betere inkoop prijzen krijgen als iemand die als europees bedrijf die chinese bedrijven benaderd?

 

Het gaat dus om het importeren van lingerie, verpakkings materiaal en eventueel wat andere producten

 

Wat ik dus eigenlijk zoek is een bedrijf met lokale kennis die voor mij de beste en goedkoopste leveranciers kan vinden en het gehele import traject voor me afhandeld.

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe lang heb je moeten wachten op je eerste levering? Chinese fabrikanten houden vaak een productietijd van 15-30 dagen aan. Ligt aan het product en de hoeveelheid.

 

Even afgezien daarvan wil jij goedkoper gaan inkopen. Het probleem is dat je met Chinezen moeilijk kan onderhandelen aangezien zij moeilijk nee zeggen. Als jij de helft van de vraagprijs biedt zullen ze niet direct nee zeggen, maar wel eerder kwalitatief andere producten leveren of helemaal niet leveren.

 

Als je gaat voor de laagste prijs zul je er in ieder geval rekening mee moeten houden dat de levertijd langer is dan bij een voorraadhoudende groothandel en dat je een gedeelte van je bestelling direct kunt afschrijven. De prijs moet in deze wel genoeg goed maken.

 

Soms kan het zelfs interessanter zijn bij een groothandel te kopen dan bij een fabrikant, maar het lijkt natuurlijk goedkoper als je direct bij de bron kunt kopen. Ik ben in Dubai bijvoorbeeld producten tegengekomen die voor mij goedkoper waren dan ze in China bij dezelfde producent te kopen, puur omdat ik "maar" 1 of 2 containers af zou kunnen nemen en die Sjeikhs daar gewoon 50 containers ineens bestellen...

Link naar reactie
  • 0

Hoe lang heb je moeten wachten op je eerste levering? Chinese fabrikanten houden vaak een productietijd van 15-30 dagen aan. Ligt aan het product en de hoeveelheid.

Ik had mijn producten (via luchtvracht) binnen 7 dagen na betaling in huis

 

Even afgezien daarvan wil jij goedkoper gaan inkopen. Het probleem is dat je met Chinezen moeilijk kan onderhandelen aangezien zij moeilijk nee zeggen. Als jij de helft van de vraagprijs biedt zullen ze niet direct nee zeggen, maar wel eerder kwalitatief andere producten leveren of helemaal niet leveren.

Ik heb via via wat informatie gekregen over andere bedrijven die lingerie in china inkopen en wat ik uit die informatie moet geloven (3 verschillende partijen die me die info gaven) kan de prijs die ik nu betaal nog wel met 50 tot 75% zakken als ik de juiste leverancier vind.

Als je gaat voor de laagste prijs zul je er in ieder geval rekening mee moeten houden dat de levertijd langer is dan bij een voorraadhoudende groothandel en dat je een gedeelte van je bestelling direct kunt afschrijven. De prijs moet in deze wel genoeg goed maken.

Bij de huidige leverancier kan ik dus snel geleverd krijgen via luchtvracht, daarvoor betaal je dan ook wel behoorlijk wat maar zelfs daarmee is het nog interesant en zijn de marges nog meer als voldoende.

 

Dit is nu in het begin voornamelijk interesant nu ik nog geen grote voorraden wil houden. Maar straks wil ik dus groter gaan bestellen en het dan met de boot laten komen. Dan is het wel "handig" als ik dezelfde lingerie kan blijven verkopen maar het dan dus een stuk goedkoper kan inkopen.

 

Eigenlijk zoek ik dus een fabrikant die de lingerie maakt die ik zoek en die mij een groothandel kan geven waar ik in het begin kan inkopen tegen iets hogere prijzen maar dat zodra ik groter kan en wil inkopen ik kan terugvallen op de fabrikant

Soms kan het zelfs interessanter zijn bij een groothandel te kopen dan bij een fabrikant, maar het lijkt natuurlijk goedkoper als je direct bij de bron kunt kopen. Ik ben in Dubai bijvoorbeeld producten tegengekomen die voor mij goedkoper waren dan ze in China bij dezelfde producent te kopen, puur omdat ik "maar" 1 of 2 containers af zou kunnen nemen en die Sjeikhs daar gewoon 50 containers ineens bestellen...

 

Zie bovenstaande.

Mijn probleem is gewoon dat ik teweinig kennis daar heb (helemaal niet) om de juiste leveranciers te vinden, ik kom eigenlijk niet veel verder als leveranciers vanaf b.v. alibaba.net.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.