• 0

schadeclaim bij hoster neerleggen

Goedendag,

Sinds gister middag is mijn colocated server welke in een datacentrum in Rotterdam staat ofline.

In eerste instantie kregen we via een boodschappen dienst te horen dat er storing zou zijn en er aan gewerkt zou worden.

De eigenaar en enig contactpersoon verder nam zijn mobiele telefoon niet op (naar we vermoede omdat hij er druk mee bezig was).

 

Later op de dag bleek echter dat de gehele hoster in het datacentrum was afgesloten vanwege wanbetaling.

 

Daarop met spoed een nieuwe hoster geregeld om de server naartoe te verhuizen, enige probleem.... onbekend welke server van mij is en waar die precies staat in het datacentrum.

De eigenaar naam dus niet op terwijl hij de telefoon wel bij zich had (regelmatig in gesprek of drukte de telefoon gewoon weg).

Op voicemail ben ik ook niet terug gebeld (andere mensen overigens weer wel).

 

Al met al ben ik nu al 24 uur ofline (hoop met paar uur weer terug te zijn aangezien ik via via de server het kunnen localiseren) en is er een flinke schade (gemiste omzetten, imago schade, zakken van posities in google wat in de komende tijd ook nog omzet zal kosten, server die lang ongebruikt is (een 2de server), kosten overzetten naar nieuwe colocatie, kosten van hieraan bestede uren enz.. Al met al enkelle duizenden euro's van mij en van andere gebruikers van de server.

 

Hoe kan ik deze persoon (eenmanszaakje) hiervoor het beste verandwoordelijk stellen?

Een factuur opmaken hiervoor en na verlopen betaal termijn naar deurwaarder?

Of beter een advocaat nemen die hem aansprakelijk steld en beslag laat leggen op apparatuur van hem en eventueel zijn koophuis en/of dure auto?

 

De algemene voorwaarden hebben de volgende clausule:

 

3. Opdrachtgever vrijwaart SERVER4FUN tegen aanspraak, ook van derden, op vergoeding

van gevolgschade, waaronder begrepen bedrijfsschade ten gevolge van de door

SERVER4FUN verrichtte handelingen of als gevolg van verborgen en / of zichtbare

onvolkomenheden aan de technische voorzieningen, tenzij hierbij sprake is van verwijtbaar

schadelijk gedrag aan de kant van SERVER4FUN.

 

Nu zal het in dit geval eenvoudig aan te tonen zijn dat hij verwijtbaar scahdelijk gedrag vertoond heeft (niet betalen van hostingkosten, niet melden dat hij wist dat hij afgesloten zou worden en niet meewerken aan het verplaatsen van de server).

 

Hopelijk hebben jullie nuttige tips

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb ondertussen gister ochtend na een paar duidelijke telefoontjes (voicemails) en e-mails uiteindelijk de benodigde login gegevens ontvangen.

Later vandaag laten bekijken of dat alle benodigde gegevens zijn en daarmee de server verhuist kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Stomme vraag maar is het nou een colocated server van jou of een huur jij een dedicated bij hem? Ik las colocated maar bij een colo snap ik je probleem niet...

 

Als het een colo is spring je toch in de auto en rij je erheen? Zowel een bios password als een linux of windows wachtwoord is met 2 minuten verwijderd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een colacated server. Mijn eigendom dus.

Probleem was dat het via een SLA door de host beheerd werd deze server.

Mij was dus niet bekend waar in de serverruimte de server precies stond (bleek achteraf ook niet gelabeld te zijn).

 

Pas nadat een andere partij toevallig wist waar mijn server stond kon deze dus naar een andere ruimte verplaatst worden.

 

Daar kregen ze hem niet online doordat er een VPS systeem opstond en daar het wachtwoord dus niet van beschikbaar was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.