desmond

Senior
  • Aantal berichten

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Lichtenauerlaan 120, Rotterdam, 3062ME, Nederland
  • Voornaam
    Desmond
  • Achternaam
    van der Winden
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    w3Media B.V.
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

desmond's trofeeën

  1. Regus is op zich handig als je 1 maandje wilt blijven maar erg duur... Ik zit zelf in een verzamelgebouw en huur voor 10 euro per m2 per maand inclusief stroom, schoonmaak (2x per week) en internet 100 Mbit up/down in Rotterdam.
  2. Ik zou gewoon melden, ik wil de laptop volgende week dinsdag op komen halen, ik ben dan voor zaken in China... 10.30 schikt dat? Dan even kijken hoe ze reageren en dan alsnog laten opsturen voor die paar euro is het het proberen waard...z
  3. ok duidelijk, ik zou dus hun BTW nummer moeten vragen ? Het gaat slechts om een 20.000 euro dus geen idee of ik daarvoor een inschrijving in Belgie moet regelen?
  4. Geachten, Ik wil eens even hier informeren of hier nog experts zitten die mij wat informatie kunnen verschaffen. Ons bedrijf levert goederen en diensten aan Nederland en Belgie. Wij zitten in Nederland (Rotterdam) gevestigd en leveren van tijd tot tijd spullen aan Belgen. Vrij simpel, als zij een BTW nummer hebben kunnen wij BTW vrij leveren op basis van een intracommunautaire levering binnen de EU. Nu moeten wij goederen gaan leveren vanuit Nederland voor de Belgische overheid, ik heb een stapel papieren ontvangen waar overal 21% BTW op staat. Mij lijkt het duidelijk, ik ben een NL BV dus 21% doen wij sowieso niet. De overheid heeft, volgens mij, geen BTW nummer, althans nergens in het papierwerk wat ik ontvangen heb. Moet ik hun nou BTW vrij of met 19% NL BTW leveren? Ik hoop dat iemand het weet, Groeten, Desmond
  5. Volgens mij ben je sowieso verplicht om jezelf als DGA van je holding een jaar salaris toe te kennen van bruto 39000 euro. Je kan (geloof ik) de eerste 3 jaar ontzegging aanvragen bij de belastingdienst als je startende ben... Desmond
  6. Dat zou kunnen, algemene voorwaarden heb ik ook nooit gekregen en is ook niet te downloaden van hun website. De zaak ligt nu bij de notaris, die belt mij vanmiddag terug. Deze geeft in ieder geval te kennen dit nog nooit meegemaakt te hebben.
  7. Dat begrijp ik volkomen, maar verslagen bouwvergaderingen en extra stukken heb ik nooit gekregen. Ik hoop dat de notaris nog wat in de pot heeft zitten wat ik kan blokkeren uiteraard zal ik een advocaat in de arm nemen om naar deze zaak te kijken. Ik zie het zo, ik verkoop jou mijn auto voor 20.000 euro, jij boekt dit over per bank en je komt hem ophalen. Terwijl je voor mijn deur staat zeg ik, shit er zit nog een carkit in die ben ik vergeten, geef mij nog even 500 extra dan pas krijg je de sleutel...
  8. Dames en heren van HL, Ik heb een vreemde situatie. Ik heb een bedrijfspand gekocht voor ons zelf, even fictief, zegge € 300.000 euro exclusief BTW. Ik neem bij de Rabobank een financiering voor dit bedrag en koop dit pand. Bij de notaris teken ik een koopovereenkomst en betaal € 100.000 euro. Vervolgens, tijdens de bouw, gedurdende 1 jaar, betaal ik per factuur € 175.000 euro af. Vorige week maandag ontvang ik een brief van de ontwikkelaar met daarin: Bedankt, de laatste termijn van € 25.000 euro zit bijgesloten in deze envelop, we gaan het pand opleveren op 15-09-2009 om 11.00, zorg er voor dat de laatste € 25.000 betaald is dan gaan wij over tot sleutel overdracht. Dus ik direct de laatste € 25.000 betaald en de volledige € 300.000 is voldaan. Nou mooi, afspraak staat, alles klaar, helemaal rond. Vervolgens, ontvang ik vandaag een brief met de tekst: De oplevering is de 15e maar we zijn nog wat bijkomende kosten vergeten te factureren. Bij deze een extra factuur voor een brandinstallatie, dit moet van de brandweer en hebben wij dus uitgevoerd, kosten € 10.000 euro. Betaal je niet, jammer joh, krijg je geen sleutel. Ik heb vandaag 4x het koop contract gelezen, staat niets in over meerwerk of brandweer of onvoorziene kosten. Er staat ik koop Pand A voor bedrag B en meer niet. Ik ben langsgeweest om te kijken, van buiten zie ik alleen 2 rookmelders hangen aan het plafond. Leuk als zij 2 rookmelders ophangen maar als zij dan € 9950,00 arbeidsloon in rekening brengen schiet het niet op. Ik heb hier nooit akkoord voor gegeven dus vraag ik mij af, makelaars en juristen op HL, moet ik dit betalen? Ik wil morgen de notaris bellen om te vragen of hij wat in de pot heeft achtergehouden en dit op hold te zetten. Ik heb een specificatie gevraagd bij de project ontwikkelaar en aangegeven dat ik het er niet mee eens ben. Hij wil niet in discussie en het pand moest eerst voorzien zijn van een brandinstallatie anders kon er geen oplevering plaatsvinden wen krijg ik geen sleutel. Ik vind dat hij wel had mogen bellen en mij niet zomaar onaangekondigd even 10.000 in rekening mag brengen. Wie heeft er een idee? Bij voorbaat dank, Desmond
  9. Misschien stel ik een hele domme vraag, maar is dat geld van de ABN AMRO prive rekening ook direct bevroren of mag je het nog opnemen? Als je het op kan nemen, neem je toch gewoon een andere bank ? (of is dat nou net het probleem...)
  10. De shop kan inderdaad zonder PHP kennis bestuurd worden, wil je zelf custom modules schrijven dan zal je daar PHP kennis voor nodig hebben of een coder dienen in te huren. Wat betreft de shop zelf word volledige schone installatie opgeleverd waar je direct mee aan de slag kan. Magento ondersteund zelf verschillende betalingmodules, ook kan je op het Magento forum zelf third party onderdelen vinden die je zelf vrij eenvouding kan installeren. Dat klopt helemaal, als officieel Magento hoster MOETEN wij de installatie kosteloos verzorgen en de shop voor je installeren (free of charge)! Desmond w3Media BV
  11. www.studentjurist.nl (laat je niet verleiden door het student gedeelte), tis echt een topper ;)
  12. Wij hebben in het verleden jaren een stapel BV's op een virtueel Regus kantoor gehad in Nederland, om eerlijk te zijn nog nooit een hond gehad die er over kraaide, sterker nog onze jurist noch onze accountant/boekhouder die wist dat wij in een virtueel kantoor zaten heeft er nog nooit wat over gemeld !
  13. Correct me if I'm wrong: Dat is juist het punt, dat moet je dus wel :) De gedachte is goed, maar als dat zo simpel was, waarom doet niet iedereen het zou je zeggen, wij hebben er ook al een paar keer aan gedacht om dergelijke constructies te doen maar hebben niets ondernomen. Je kan eens informeren bij www.hjc.nl die doen allemaal van dat soort trukendoos praktijken... De landen zijn voornamelijk Curacao (1% belasting), Cyprus, Malta, Stichting in Panama etc.
  14. Wij hadden min of meer een soort gelijke kwestie... Wij hebben in 2003 w3Media opgericht als naam, natuurlijk gekeken bij Benelux merken register en bij de KVK etc, nou niets van bekend. Vervolgens richten wij ons op de NL/BE markt dus domeinnamen vast gelegd. Na een bepaalde periode werken kregen wij het advies om over te stappen naar een BV structuur dus ook direct geregeld en na een jaar of 4 kwamen we er ineens achter dat er in Canada een bedrijf was (al sinds 2000!) die precies hetzelfde heet en hetzelfde doet... Toevallig via LinkedIn contact mee gehad en heb de eigenaar nu op MSN. We vinden het beiden niet erg, zitten in dezelfde tak alleen hij doet de US/CA markt en wij de EU markt, nog nooit problemen mee gehad in ieder geval :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.