• 0

financiering herstart

Beste mensen,

 

Op het moment exploiteer ik een minimarkt. Ben vorig jaar begonnen en de resultaten zijn zo slecht dat ik deze onderneming wil omzetten naar een horeca gelegenheid. De onderneming moet een mediterrane eethuis worden, met afhaal en bezorgservice.

 

Uit het haalbaarheidsonderzoek en prognose rapport blijkt dat deze onderneming een grote kans van slagen heeft.

Dit rapport heb ik aan twee banken laten zien, en die willen opeens niet verder bij het horen van "EEN NEGATIEF EIGEN VERMOGEN". Dit is ontstaan doordat de minimarkt heel slecht heeft gelopen.

Weet iemand waar ik aan kan kloppen voor het rond krijgen van de benodigde financiering???

 

m.v.g. Papio

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mensen,

 

Op het moment exploiteer ik een minimarkt. Ben vorig jaar begonnen en de resultaten zijn zo slecht dat ik deze onderneming wil omzetten naar een horeca gelegenheid. De onderneming moet een mediterrane eethuis worden, met afhaal en bezorgservice.

 

Uit het haalbaarheidsonderzoek en prognose rapport blijkt dat deze onderneming een grote kans van slagen heeft.

Dit rapport heb ik aan twee banken laten zien, en die willen opeens niet verder bij het horen van "EEN NEGATIEF EIGEN VERMOGEN". Dit is ontstaan doordat de minimarkt heel slecht heeft gelopen.

Weet iemand waar ik aan kan kloppen voor het rond krijgen van de benodigde financiering???

 

m.v.g. Papio

 

 

Dat zal lastig worden, maar niet geheel onmogelijk.

Nagenoeg iedere financier zal bij een negatief eigen vermogen zich terugtrekken. Dus je zult risicokapitaal moeten aantrekken, en dat zou kunnen in de vorm van een achtergestelde lening door familie/vrienden,.

 

Zodra de solvabiliteit (eigen vermogen/balanstotaal) daardoor ca 25 á 30 % is, kan je weer aankloppen bij een bank voor de rest van de financiering.

Link naar reactie
  • 0

Dat is nou juist net het probleem. Bij familie en vrienden is dit niet mogelijk.

Bij andere bekenden kan het wel, maar ik heb daar het idee van dat ze de onderneming willen gebruiken als de zogenaamde wasmachine en daar ben ik zeer op tegen.

Is er niet een instelling of iets dergelijks die ondernemers in zwaar weer een reikende hand toesteekt?

 

Link naar reactie
  • 0

...

Is er niet een instelling of iets dergelijks die ondernemers in zwaar weer een reikende hand toesteekt?

 

 

Nee, ondernemers worden geacht dit soort dingen zelf te regelen. Als je zeker weet dat je huidige bedrijf niks meer kan worden, zo snel mogelijk stoppen. Dan: geld verdienen (baan of andere onderneming zonder veel investeringen), sparen, en dan pas je eethuis beginnen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dat is nou juist net het probleem. Bij familie en vrienden is dit niet mogelijk.

Bij andere bekenden kan het wel, maar ik heb daar het idee van dat ze de onderneming willen gebruiken als de zogenaamde wasmachine en daar ben ik zeer op tegen.

Is er niet een instelling of iets dergelijks die ondernemers in zwaar weer een reikende hand toesteekt?

 

 

Neen, die instellngen zijn er niet, behalve dan de WSNP en het faillissement.

En "wasmachinepraktijken", daar moet je ver vandaan blijven, wil je het probleem niet veel groter maken.

 

Je zult je knopen moeten tellen, en de financiële schade moeten beperken door te stoppen met je huidige onderneming .

Eerst eigen kapitaal verwerven, dan pas starten als ondernemer.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.