• 0

Keurmerk vast te leggen??

Hallo,

 

Ik heb een keurmerk in de dienstverlening. De naam logo e.d zijn vast gelegd bij merkenbureau benelux. Maar mijn vraag is zijn er ook mogelijkheden om het idee e.d vast te leggen in een soort patent?? Ik weet dat het geen tastbaar product is dus waarschijnlijk geen patent of octrooi mogelijk. Ik kan alles wel laten beschrijven en door rechter of notaris vast laten leggen maar er hoeft maar 1 of 2 woorden anders geschreven te worden en weg is mijn "patent"

 

Graag een reactie..

 

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jeroen,

 

Vind het jammer dat je meteen zo sceptisch reageerd. Ik heb dit bedrijf begin dit jaar overgenomen en er zijn geen " verzonnen" plannen. Alles is netjes uitgewerkt zoals het hoort en is een fysiek keurmerk. Er zit een grote gedachte achter en is niet "zomaar" een bedrijf Er word behoorlijk veel gebruik van gemaakt. Het is niet zo dat ik het voor mezelf gebruik ik geef een keurmerk uit in de detailhandel, retail, horeca en dienstverlenende bedrijven. Waar de ondernemer baat bij heeft bij het behalen van het keurmerk en de consument ook zijn voordelen mee kan doen.

 

Maar weer terug naar mijn daadwerkelijke vraag: Hoe kan je een merk, logo, keurmerk laten vastleggen net zoals het patent aanvragen op een tastbaar product.

Link naar reactie
  • 0

Zo sceptisch ben ik niet hoor, en door je extra uitleg blij ik het niet een minder vreemd verhaal vinden :) Ik probeer echter gewoon alle info duidelijk te krijgen, anders is je vraag niet te beantwoorden ;) Heb je een bedrijf overgenomen wat een keurmerk uitbrengt of wat een keurmerk toegewezen heeft gekregen? Een keurmerk waarvoor? Concurreert het met een bestaand keurmerk? En wat moet men er voor doen om het keurmerk te behalen?

 

In antwoord op je vraag: er zijn toch registers voor officiële merken? Waar ook de officiële procedure transparant wordt vastgelegd, en bijvoorbeeld ook eisen worden gesteld aan de klachtenprocedure? Anders kan iedereen een keurmerk uit de grond stampen. Wanneer je je keurmerk bij een officieel keurmerkenregister aanmeldt lijkt me dat een behoorlijke bescherming ervan.

 

In de richting van octrooiachtige bescherming moet je het m.i. niet zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Het is een keurmerk die ik uitgeef. Waarin? dat wil ik je wel even pm-en Ik ben de enige in heel NL die dit keurmerk uitgeeft dus geen concurrentie niks daarom ben ik ook zo voorzichtig met het noemen hiervan omdat er hier op HL natuurlijk veel ondernemers zitten en je weet maar nooit. Het is een uniek product !!

Het klopt dat er officiele registers zijn om dit vast te laten leggen ( norske veritas, heeft ook iso 9001 onder zich e.d ) Daar ben ik nu ook mee bezig. Maar het feit blijft dan dat het nog steeds kopieerbaar is en dat is niet de bedoeling. Kijk bij een patent of octrooi is dat niet het geval je hebt een product X en dat is en blijft van jou en niemand die er iets mee kan doen.

 

Zal je even de website pm-en hoop dat het dan een beetje duidelijk word voor je. Graag discreet mee omgaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.