• 0

Uitkering voor zelfstandigen

Hallo allemaal,

 

Ik ben per 1 juni voor mezelf begonnen. Ik kom uit een loondienst situatie. Paar maanden gezocht naar ander werk ( niet in de ww), totdat deze mogelijkheid zich voor deed. Ik heb bij de bank een krediet aangevraagd die de kosten voor mijn bedrijf kan dekken de eerste paar maanden. Ik heb geen ruimte om daar ook inkomen uit te halen. Ik heb er geen baan naast en ik heb hiervoor niet gespaard. Mijn bedrijf is al van start, maar ik heb nog geen inkomen. Dat komt pas later. Weten jullie of er een mogelijkheid is een uitkering aan te vragen? Hiervoor heb ik geen ww uitekering gehad of in de bijstand gezeten ( ik lees veel dat dit nodig is om dit te krijgen). Is er voor de startende ondernemer een optie om niet zonder inkomen te zitten? Ik hoor graag van jullie waar dit dat geregeld kan worden. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Krediet is voor de onkosten die ik heb, bijv. huur van kantoordeel, auto (benzine), materiaal, advertenties etc. Als ik daar dus ook inkomsten uit ga halen, dan is het te snel op. Ik denk dat ik het ook wel optijd ga redden, maar een beetje meer ruimte is altijd wel fijn.. En voor mensen in de ww of bijstand, die voor zichzelf gaan beginnen is het ook mogelijk..

Link naar reactie
  • 0

 

...

En voor mensen in de ww of bijstand, die voor zichzelf gaan beginnen is het ook mogelijk..

 

Jawel, maar die beginnen vanuit een andere situatie dan jij. In principe zijn ondernemers zelfbedruipend. Uitkeringen voor de door jou genoemde groepen zijn bedoeld om mensen uit de WW of bijstand te krijgen. Niet vergelijkbaar met jouw situatie, helaas.

 

Het enige dat ik zie is of zo snel mogelijk klanten en dus geld te genereren, ofwel een (bij)baan nemen.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.