• 0

Wel of niet starter, wat is beter?

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben Monique, 30 jaar jong, getrouwd en mama van 4 kids.

Ik heb sinds 2 jaar een webwinkel met nieuwe baby en kinderkleding.

Ingeschreven bij KVK en de belastingdienst als eenmanszaak.

Dus alles netjes geregeld.

 

Nu vind ik in mijn webwinkel niet meer die voldoening, het was ook meer een soort van leerproces, een opstapje naar een echte winkel.

 

Nu wil ik serieus aan de slag om volgend jaar rond september dat gerealiseerd te hebben.

Alleen wil ik dit met zijn 2e doen.

 

Wat is nu beter ?

mijn huidige bedrijf opdoeken en met zijn 2e een nieuwe onderneming starten ?

Of mijn huidige bedrijf houden en dan doorgaan met zijn 2e ?

 

Val ik dan nog wel onder starters ?

De grens ligt naar ik me meen te herinneren toch op 5 jaar ?

Binnen 5 jaar wordt je toch nog als starter aangemerkt ?

 

 

Wie weet het antwoord ?

Wat is het beste te doen ?

Dit is wel belangrijk om te weten voordat we verdere stappen gaan ondernemen.

 

Groetjes Monique

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Monique,

 

Welkom op Higherlevel.nl

 

Ik begrijp niet helemaal wat je met zijn 2e bedoelt?

 

Ik denk dat de stap van een webshop naar een offline shop in de straat een logische stap is. Ik zou je webshop echter niet opdoeken. Die shop zou een mooie ondersteunende tool voor je offline business kunnen worden.

 

Met andere woorden, voor zover ik je post begrijp, ga er voor. Zet naast je webshop een offline shop op (zorg dat je goed nadenkt over wat je doet, schrijf een businessplan) en verover de wereld :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Met zijn 2e...........toen ik je vraag las vond ik idd dat het niet helemaal duidelijk is wat ik nu bedoel.

 

Met zijn 2e bedoel ik , een vriendin en ik.

We willen met zijn 2e een offline winkel opstarten.

 

Daarom was mijn vraag, wat nu beter is.

Haar bij mijn huidige onderneming laten instappen of samen een nieuwe starten ?

Mijn webshop wil ik wel even ten ruste leggen omdat mijn uiteindelijke doel een echte winkel is.

En daar wil dan voor 100% voor gaan en mijn aandacht bij hebben.

De webshop vraagt ook aardig wat van mijn tijd, daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn gezin.:)

 

De webshop zou later dan wel weer een onderdeel van de winkel kunnen worden.

 

Ondertussen ben ik druk met het ondernemingsplan, surf ik me dol op het internet voor info en wordt steeds enthousiaster....

 

Groetjes Monique

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Monique ...welkom !

Wat starters betreft heb je inderdaad gelijk ... 5 jaar!

 

Maar op je vraag of je met zijn 2e de webshop doorzet en vervolgens samen on line begint?

Ikzelf zou het apart houden. Begin met zijn 2e de off line shop ... dan zijn jullie sowieso starters (ongeacht het aantal jaar). Bovendien ga ik er vanuit dat je webshop geld opleverd? Wil je dit delen met zijn 2e, dan zul je een samenwerkingsverband aan moeten gaan. Zet dit juridisch goed op papier (geld bydewee ook als je webshop apart houdt van real shop).

Verder ben ik het met zrski eens. De webshop kan een mooie tool zijn voor je off line shop, maar dat hoeft niet persé te betekenen dat je deze tool ook met zijn 2e gaat delen.

Bedenk eerst wat je precies wilt ... welke functie gaat de webshop krijgen in de winkel die je samen met je vriendin opzet. Welke verdeelsleutel vindt er dan plaats. Alles in een businessplan verwerken betekent ook dat je tegen dit soort vragen aanloopt en je min of meer "gedwongen" wordt over dit soort dingen goed na te denken. Uiteraard ben je hier altijd welkom voor feedback !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Met zijn tweetjes starten (thnx voor de uitleg) is natuurlijk een heel ander verhaal dan helemaal je eigen onderneming hebben. Ben je er van overtuigd dat jullie goed met elkaar kunnen schakelen? Ook als de zaken fout gaan?

 

Ik zou in ieder geval gewoon beginnen, schrijf je businessplan. Zodra je daarmee klaar bent en jullie willen het nog steeds hoef je alleen het diepe nog maar in te springen ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.