• 0

Aandachtspunten Horeca plannen?

Gast Verwijderd account

hi..

 

ik ben nieuw hierzo.. en er is genoeg te lezen .. ik ben van plan binnen 6 maanden een surinaams restaurant te openen.

 

Niet een afhaalchinees idee maar een vrij klasse restaurant, alleen heb ik totaal geen enkele ervaring in de horecabusiness en hoop ik hier wat tips en ander materiaal op te doen.

 

Heb ook geen idee wat ik allemaal ervoor nodig heb, behalve geld èn een prachtig pand. ;D ;D ;D ;D ;D

 

ciao JJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt geen ervaring in de horeca schrijf je. Dan zou ik dat eerst proberen op te doen. Het is een apart vak en buiten theoretische kennis is praktijkervaring echt een must!

 

 

 

Hoi.. ja klopt ik heb geen ervaring in het leiden van een horecaonderneming of wat voor een onderneming dan ook. Je stelt voor om praktijkervaring op te doen, maar in welke zin bedoel je dat? Meelopen als serveerster, of het ervaring opdoen dmv het zien in een willekeurige horeacagelegenheid hoe zij dat regelen?

 

wanneer je met iets nieuws begint dan zie ik het als een uitdaging, een uitdaging op een gebied waar je nieuw moet starten, en dus van de grond af moet opbouwen.dat is vln mijn drijfveer om dit te doen, en probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen wat te doen en wat zeker niet te doen.

 

- Heeft iemand wel eens gebruikt gemaakt van een 'uitzendkok" ? Of weet iemand hoe ik daar eventueel aan zou kunnen komen?

Link naar reactie
  • 0

Ik doe erg veel zaken met horeca ondernemers. Vrijwel allemaal zijn ze zelf ook begonnen als barman of ober zijn daarna bedrijfsleider geworden en hebben toen ze alles gezien hadden pas de stap genomen om voor zichzelf te beginnen. Daarnaast is het zo dat bij een kleine zaak de eigenaar meestal ook nog een taak op zich neemt, bijvoorbeeld als kok of hostess.

 

Je kunt dus inderdaad gewoon mee gaan lopen als serveerster, jij zal immers worden aangestuurd worden door een bedrijfsleider, daar kun je vervolgens veel van afkijken. Maar je zou ook kunnen aanbieden iemand in een hogere functie (een bedrijfsleider) voor een x-periode kosteloos de assisteren (als een soort stage).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

:) ja idd ik had het niet van die kant bekeken.. hmmm een idee om in het weekend te gaan werken als serveerster! tenminste als ik al word aangenomen..

 

ja ik ben daar al op voorbereid dat bij een 'kleine"onderneming je als eigenaar, meerdere functies zou moeten bekleden... ik heb mezelf al de hostess functie opgedragen. ;D

 

bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.