• 0

subsidie structuur

is het altijd zo dat als je een subsidie krijgt, dat deel wat je krijgt een gedeelte is van het gehele. dus hiermee bedoel ik dat je zelf ook een deel moet financieren. want ik zie wel eens staan dat de subsidie maximaal 60% van het totale bedrag mag zijn. dus stel dat je €24.000 subsidie krijgt met 60% regeling, dan moet jij zelf hieraan ook nog eens €16.000 besteden met je eigen geld. zie ik dit goed?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat de eisen en percentages verschillen per subsidie en instantie die deze verstrekt.

 

Waar heb je subsidie voor nodig, en van wie hoop je die te krijgen?

 

ja ok, dat ze allen verschillen begrijp ik maar zijn er bijvoorbeeld ook subsidies die gewoon 100% gegeven worden zonder dat je zelf eigen inbreng hoeft te hebben en verders gewoon aan de voorwaarden voldoet?

 

ikzelf ben niet op zoek naar subsidie maar vroeg het me gewoon af

Link naar reactie
  • 0

Iedere regeling heeft zijn eigen voorwaarden voor wat betreft welke kosten voor subsidie in aanmerking komen en wat het subsidiepercentage is. Slechts in zeer incidentele gevallen krijg je 100% subsidie. In al die andere gevallen moet je eigen middelen inzetten ter "co-financiering". Dus krijgt je project 60% subsidie, dan moet je de overige 40% financieren met eigen middelen.

 

In jouw voorbeeld moet je € 16k zelf financieren. Dat betekent niet dat je dat geld cash beschikbaar moet hebben (de meeste subsidieverstrekkers controleren wel de financiele gezondheid van de subsidieontvanger). Je kunt dit "financieren" met loonkosten, afschrijving van gebruikte machines, etc die je aan het gesubsidieerde project rechtsstreeks kunt toerekenen.

Link naar reactie
  • 0

Iedere regeling heeft zijn eigen voorwaarden voor wat betreft welke kosten voor subsidie in aanmerking komen en wat het subsidiepercentage is. Slechts in zeer incidentele gevallen krijg je 100% subsidie. In al die andere gevallen moet je eigen middelen inzetten ter "co-financiering". Dus krijgt je project 60% subsidie, dan moet je de overige 40% financieren met eigen middelen.

 

In jouw voorbeeld moet je € 16k zelf financieren. Dat betekent niet dat je dat geld cash beschikbaar moet hebben (de meeste subsidieverstrekkers controleren wel de financiele gezondheid van de subsidieontvanger). Je kunt dit "financieren" met loonkosten, afschrijving van gebruikte machines, etc die je aan het gesubsidieerde project rechtsstreeks kunt toerekenen.

 

een hele duidelijke uitleg waar ik echt iets mee kan. bedankt voor de goede en informatieve reactie. je krijgt een reusje van me. ;)

 

obrigado!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.