• 0

Scholierenkorting wel toegepast , maar geen formulier aanwezig !

Beste Mensen,

 

De titel zegt genoeg lijkt me. Ik ben nu bijna 1 jaar bezig. Het verloop van scholieren is groot bij me bedrijf. Ik heb mijn boekhouder in Januari dit jaar gevraagd om de scholierenkorting toe te passen. Echter ben ik door alle drukte vergeten dit formulier bij het loonbelastingformulier te voegen. Over de afgelopen 8 maanden heb ik die dus wel toegepast met de loonberekening maar zijn er geen formulieren aanwezig.

 

Wat te doen ? Mijn boekhouder zegt natuurlijk dat ze allen opnieuw moet gaan bereken om lekker wat bij te verdienen ;D Echter zie ik dat niet zo zitten.

 

wat te doen ?

 

- de gegevens achterhalen is echt geen optie. Zoals gezegd verloop is groot, en veel scholieren willen daar niet aan mee werken. Plus dat ik van minimaal 250 mensen dit zou moeten achterhalen.

- ik heb zoiets "het zijn toch gewoon scholieren en dus leerplichtig en kan ik dus de korting toepassen met of dan wel zonder formulier ?

- moet ik anders een anoieme brief sturen aan de belastingdienst en het gewoon uitleggen ?

- het verschil qua loonheffing met de scholierenkorting blijkt nihil ? Wat zou de eventueel boete zijn als ik het zo laat ?

 

Graag advies.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruben

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ai, volgens mij heb je dan wel een serieus probleem. Je mag de scholierenregeling alleen toepassen als de scholier hier om verzoekt, vandaar de verklaring die je bij het loonbelastingformulier moet bewaren. Inderdaad zal van iedere scholier waarvan de verklaring ontbreekt alles opnieuw berekend moeten worden en het te weinig afgedragen bedrag aan loonheffing alsnog moeten worden aangegeven en betaald. Flink klusje voor je boekhouder, doet ze vast niet gratis!

Een anonieme brief aan de fiscus sturen lost je probleem niet op en zie ik de zin niet van in. Het enige dat je kunt doen om boetes te voorkomen of te beperken is inderdaad opnieuw berekenen en aangeven + afdragen. Ook dan is niet gezegd dat je geen boete krijgt. Om de boel recht te zetten en de gevolgen zoveel mogelijk te beperken zou ik dit openlijk bespreken met de Belastingdienst. Aangeven dat je dit hebt geconstateerd en het wilt corrigeren. Als je zelf aangeeft hoe je het wilt oplossen is er over het algemeen best te praten met de fiscus.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Stien,

 

Dat doet me boekhouder inderdaad niet gratis >:( Het is niet handig van me. Zoals gezegd is het verschil nihil, echter zullen de kosten gaan zitten in de tijd dat mijn boekhouder ermee bezig is. Overigens vind ik het wel slecht dat me boekhouder halverwege het jaar niet even heeft gevraagd of alles wel compleet is etc. Aangezien er veel mensen verloond zijn en ik startend ondernemer ben. Maar goed, uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen !

 

Wederom bedankt voor de reactie !

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruben

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ai, volgens mij heb je dan wel een serieus probleem. Je mag de scholierenregeling alleen toepassen als de scholier hier om verzoekt, vandaar de verklaring die je bij het loonbelastingformulier moet bewaren. Inderdaad zal van iedere scholier waarvan de verklaring ontbreekt alles opnieuw berekend moeten worden en het te weinig afgedragen bedrag aan loonheffing alsnog moeten worden aangegeven en betaald. Flink klusje voor je boekhouder, doet ze vast niet gratis!

Een anonieme brief aan de fiscus sturen lost je probleem niet op en zie ik de zin niet van in. Het enige dat je kunt doen om boetes te voorkomen of te beperken is inderdaad opnieuw berekenen en aangeven + afdragen. Ook dan is niet gezegd dat je geen boete krijgt. Om de boel recht te zetten en de gevolgen zoveel mogelijk te beperken zou ik dit openlijk bespreken met de Belastingdienst. Aangeven dat je dit hebt geconstateerd en het wilt corrigeren. Als je zelf aangeeft hoe je het wilt oplossen is er over het algemeen best te praten met de fiscus.

 

 

Hoi Stien,

 

Maar me boekhouder hoeft dan toch geen loonstrook te draaien voor iedereen ?

 

Gr Ruben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.