Sinds ik een 'echte' winkel heb, valt het mij op dat vooral bij klanten die wat minder thuis zijn in de produkten die ik verkoop, het lastig uit te leggen is waar die prijsverschillen uit bestaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Sinds ik een 'echte' winkel heb, valt het mij op dat vooral bij klanten die wat minder thuis zijn in de produkten die ik verkoop, het lastig uit te leggen is waar die prijsverschillen uit bestaan.
Mijn regel tot nu toe:
Reguliere handel: inkoopsprijs * marge + BTW
Specifieke handel (eigen import): inkoopsprijs * hogere marge + BTW
Maar voor de reguliere spullen is het soms wat lastig uit te leggen, bijvoorbeeld een Citroen DS. Schaal 1/43
Die heb ik vanaf E 8,25 tot en met E 35,-
En dan soms nog voor E 32,50 of E 36,50, al naar gelang de fabrikant en of er speciale 'dingen' aan/bij zitten en dus de inkoopsprijs anders is.
Gezien vanuit de consument is dat idd lastig te begrijpen. Concullega's prijzen hetzelfde, dus daar heb ik geen voorbeeld.
Zou het 'handig' zijn om de prijzen wat meer gelijk te trekken? Bij het ene geef je wat, bij het andere neem je wat...
Hoe is dat in andere retail branches? Bv 30 soorten tandpasta, of 5x tomaten puree. Schoenen, nog zoiets...
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17156-marges-en-consumentenprijzen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag