• 0

wel of niet in dienst voor 20 uur? of freelancen?

Ik zit in de ww en wil graag mijn eigen advies en projectburo op starten.

Nu kan ik 20 uur in dienst komen bij een belangrijke netwerkklant. Als ik daarnaast

nog 41 weken 30 uur zou werken (per week dus 50 uur) kom ik op 1230 uur. Wat mij betreft is dit

haalbaar, aangezien ik vanuit huis kan werken voor de 20 uur en ik contacten met klanten

kan combineren. Is dit voor de belasting dienst ook aannemelijk?

hartelijke groet,

Irene

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Indien je je eigen bedrijf begint, tellen niet alleen "declarabele uren" mee in het urencriterium van de belastingdienst. Ook alle andere activeiten voor je bedrijf, zoals acquisitie, boekhouding, werk aan je website, bijscholing, etc etc mag je meetellen.

Uit je bericht leidt ik af dat je als het ware parttime gaat werken voor je klant. op jaarbasis is dat al snel 900 uur. Het lijkt mij dus niet dat je je zorgen hoeft te maken over het urencriterium.

 

Let er hierbij wel op dat het aantal uren per kalenderjaar wordt bekeken. Voor dit jaar is het dus nagenoeg onmogelijk nog aan de 1225 uur te komen.

Let er tevens op dat er tussen jou en je klant geen "fictief dienstverband" ontstaat. Vraag dus een VAR aan.

 

Succes met het opzetten van je onderneming!

 

Groet

Kees

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.