• 0

Arbeidsovereenkomst tussen mijn personal holding

Heren/Dames,

 

Ondertussen is mijn werkmaatschappij en mijn personal holding opgericht. Nu hebben onze belastingadviseurs laten weten er verstandig aan te doen een arbeidsovereenkomst op te stellen voor mij met mijn eigen holding (waar ik in loondienst ben).

 

Uiteraard wil mijn belastingadviseur deze graag opstellen maar vroeg ik mij af of ik hier niet gewoon een "standaard" overeenkomst voor kan gebruiken (met wellicht wat aanpassingen/toevoegingen). Aangezien dit naar mijn idee niet heel spannend hoeft te zijn?

 

Zo'n overeenkomst hoeft naar mijn idee ook niet bij een notaris te liggen?

 

Dezelfde vraag geldt voor de management overeenkomst tussen mijn holding en de werkmaatschappij. Hier willen we echter een bonus regeling in opnemen. Maar deze kunnen we naar mijn idee ook zelf gewoon uitschrijven.. Of zijn hier nog speciale eisen aan verbonden?

 

Met dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De management overeenkomst kan redelijk eenvoudig blijven. Denk hierbij wel aan een aantal zaken zoals je beloning. Deze behoort in principe minimaal 40.000 er jaar te zijn of minimaal 70% van wat in de branche gebruikelijk is voor een vergelijkbare positie in loondienst. Bijvoorbeeld: zou je in loondienst 100.000 verdienen, dan is je minimale salaris 70.000.

 

Het salaris is tevens bepalend voor de pensioenopbouw, let hier dus op. Veel ondernemers geven zichzelf een laag salaris maar dat kan dus later tegen je keren.

 

Of een bonusregeling verstandig is, kan je fiscalist uitrekenen. Over de to van je inkomen betaal je snel 52% belasting terwijl het gunstiger kan zijn dividend uit te keren. Scheelt je snel 12-procentpunten.

 

Groet

Kees

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.