• 0

WAZ weg

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Eindelijk is het kabinet overstag. Werkgevers mogen zelf bepalen hoe ze zich verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. MKB Nederland staat te juichen en wie niet? Weg met de WAZ.

Zie artikel Zibb >>>

 

Ik denk dat de verzekeringsmij ook staat te juichen. Dus nu maar afwachten wat de particuliere verzekering hiervoor gaat kosten.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het mooi... weer een onzinninge collectieve kostenpost minder.

 

Van hetgeen een WAZ-uitkering uitkeert (70% van het minimum na 1 jaar) is toch niet te leven, dus waarom zoiets onzinnings in stand houden? De keuzevrijheid komt zo weer bij de ondernemer zelf terecht, zoals het hoort in mijn visie.

 

Wil je je particulier verzekeren, dan betaal je natuurlijk meer dan de WAZ-premie. De uitkering bij ongeschiktheid is echter vaak stukken beter, en de wachttermijn korter. Bovendien kun je zelf bepalen wat je krijgt, en beslissen hoeveel die zekerheid je waard is.

 

Verder:

Bovendien raken veel minder WAZ-verzekerden arbeidsongeschikt dan de WAO-verzekerden. Jaarlijks vijf procent ondernemers tegen elf procent van de mensen in loondienst.

 

Hmm.. heeft U ook niet de indruk dat ondernemers zou zoveel gezonder leven dan loondieners? Zo zie je dat arbeidsongeschiktheid ook een relatief begrip is :)

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Om maar een voorbeeld te noemen (tis maandag vandaar):

 

Zwak: als loonslaaf denk je bij een beetje kater .... mmmm meldt me maar eens ziek vandaag.

 

Diehard: voor een ondernemer met kater is het een mooie dag om eens flink sjacherijnig te doen tegen niet betalende klanten en vervelende leveranciers.

 

Verder vind ik het mooi dat de WAZ wordt afgeschafd. Ben benieuwd of het regeerakkoord II met nog meer positieve berichten komt voor ondernemers.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Collectieve verzekeringen vind ik toch al een beetje eng. Alleen moeten we ook weer niet te ver gaan doorschieten met het uitsplitsen van groepen en de daarbij behorende premies berekenen want uiteindelijk komt het er dan op neer dat diegene die het het hardst nodig hebben het helemaal zelf mogen betalen en dat is nou weer net wat we niet wilden. Wel denk ik dat ondernemers een geheel andere categorie is en dat het rechtvaardig is om ze een eigen verzekering te geven. Daarnaast hebben de meeste ondernemers zich al bijverzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en kunnen zij dit dus gemakkelijk meenemen in hun verzekering. Maar zo bepalen we wel ons eigen minimum en dat bevalt me goed. Maar ik ben wel bang voor de mensen die het risico niet goed inschatten want uiteindelijk draait de maatschappij dan toch op voor de kosten.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.