Als ondernemer produceer en verkoop ik tuinmeubelen. Nu wil ik verdere groei in zowel binnen als buitenland realiseren, waarvoor ik graag handelsagenten wil inzetten.
Het probleem waar ik tegene aanloop is het bepalen van een reele vergoeding voor de handelsagent, ik weet dat ik geen gebruik wil maken van vaste vergoedingen of secundaire voorwaarde.
Het komt er dus op neer dat de agenten enkele een percentage krijgen over de verkooprijs excl btw.
Graag hoor ik van jullie wat gebruikelijke percentages zijn!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hgvtilburg
hgvtilburg
Beste bezoekers,
Als ondernemer produceer en verkoop ik tuinmeubelen. Nu wil ik verdere groei in zowel binnen als buitenland realiseren, waarvoor ik graag handelsagenten wil inzetten.
Het probleem waar ik tegene aanloop is het bepalen van een reele vergoeding voor de handelsagent, ik weet dat ik geen gebruik wil maken van vaste vergoedingen of secundaire voorwaarde.
Het komt er dus op neer dat de agenten enkele een percentage krijgen over de verkooprijs excl btw.
Graag hoor ik van jullie wat gebruikelijke percentages zijn!
Alvast bedankt voor jullie advies
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17549-percentage-handelsagent/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag