• 0

Milieu- en fileoplossing door thuiswerken: subsidie voor mijn klanten mogelijk?

Hoi mensen,

 

Na maanden van toe kijken hierbij mijn 1e topic!

 

Ik bied een product aan waardoor je d.m.v Windows programma`s (Terminal / Exchange / Sharepoint) zeer gemakkelijk mobiel kunt werken. Dus ook thuiswerken, thuiswerken moet gestimuleerd worden in mijn ogen. Als je thuis werkt hoef je ook niet om 9 uur op kantoor te zijn en om 5 / half 6 weer terug. Wanneer dit grootschalig ingezet word kan dit mee helpen aan onze file probleem, uitstoot van auto`s etc.

 

Bij wie moet ik aankloppen om subsidie te regelen? Let op, deze subsidie is niet voor mij, maar voor mijn klant. Het zal mooi zijn als x aantal % vergoed word door de overheid, of iets in die geest.

 

Zal ik aan het dromen zijn of zal zoiets goed mogelijk zijn?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat subsidie heel lastig is. WBSO krijg je alleen voor ontwikkeling van iets nieuws, niet voor het aan elkaar knopen van bestaande componenten, en al zeker niet voor ontwikkeling voor de markt. Veel meer subsidies op dit gebied zijn er volgens mij niet, dat zijn allemaal kredieten, daar koop je niet zo veel voor.

Ik zou de klant gewoon laten betalen, waarom niet?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat subsidie heel lastig is. WBSO krijg je alleen voor ontwikkeling van iets nieuws, niet voor het aan elkaar knopen van bestaande componenten, en al zeker niet voor ontwikkeling voor de markt.

 

Is niet helemaal waar. Het criterium is dat je een ontwikkeling (onder)zoekt die technisch nieuw voor jezelf is.

Voor producten is dit een relatief makkelijk criterium. Het ontwerpen en doorontwikkelen van een nieuwe aluminium vloer voor archiefsystemen is technisch nieuw geweest voor ons bedrijf, waardoor het voor WBSO in aanmerking zou zijn gekomen, ondanks dat aluminium geen nieuw product is en de toepassing technisch gezien een variant is op bijvoorbeeld vrachtwagenvloeren (wisten we vooraf niet hoor, dat het daarop uit zou komen). Overigens volgens mij toen geen WBSO op aangevraagd omdat we zo ongeveerd de eerste grote order al hadden voordat de ontwikkeling 100% klaar was.

 

Voor software is het voorgaande criterium lastig aan te tonen, echter niet bij voorbaat kansloos.

Daarnaast zou je eens op zoek kunnen gaan naar een stimuleringsregeling vanuit de een of andere 'groene' gedachte. Kan me niet voorstellen dat die er niet zou zijn, met dit kabinet van subsidie en groen.

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Veel meer subsidies op dit gebied zijn er volgens mij niet, dat zijn allemaal kredieten,

 

 

 

Geachte Christine,

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar varianten van wbso subsidies. Vroeg me af of je er toevallig een paar weet.

Zag na het lezen van je bericht een buitenkansje voor het verkrijgen van een antwoord op mijn vraag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rens

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.