Ik ben nu al een poosje bezig om te onderzoeken welke verschillende redenen er zijn voor de stornering van een incasso opdracht. In het GMU waar ik in kijk worden verschillende oorzaken aangegeven en in de technische handleiding van het GMU staan deze ook toegelicht. Echter vraag ik me af wat het een en ander nu precies inhoudt.
Ik kom op het volgende uit:
A Opdracht niet uitvoerbaar (Algemene melding van de bank? Saldo bijvoorbeeld niet toereikend? )
B Naam en Nummer komen niet overeen (Controle van de postbank?)
C Rekeningnummer niet akkoord (Elfproef geeft een melding? Maar al onze rekeningen voldoen aan de elfproef. Wat is het dan?)
D Mutatie niet toegestaan (??? Zegt de bank dit of de klant? Wat kan een mogelijke reden hiervoor zijn?)
F Geen incasso machtiging verstrekt (Geeft de debiteur dit als reden op?)
Vooral categorie D is voor mij interessant. Na een draaien van een incassobatch komen hier namelijk zo'n 15000 posten op terug. Wat betekend dat nu eigenlijk: Mutatie niet toegestaan?
Het zou fijn zijn wanneer iemand hier wat duidelijkheid over zou kunenn geven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GerieE
GerieE
Ik ben nu al een poosje bezig om te onderzoeken welke verschillende redenen er zijn voor de stornering van een incasso opdracht. In het GMU waar ik in kijk worden verschillende oorzaken aangegeven en in de technische handleiding van het GMU staan deze ook toegelicht. Echter vraag ik me af wat het een en ander nu precies inhoudt.
Ik kom op het volgende uit:
A Opdracht niet uitvoerbaar (Algemene melding van de bank? Saldo bijvoorbeeld niet toereikend? )
B Naam en Nummer komen niet overeen (Controle van de postbank?)
C Rekeningnummer niet akkoord (Elfproef geeft een melding? Maar al onze rekeningen voldoen aan de elfproef. Wat is het dan?)
D Mutatie niet toegestaan (??? Zegt de bank dit of de klant? Wat kan een mogelijke reden hiervoor zijn?)
F Geen incasso machtiging verstrekt (Geeft de debiteur dit als reden op?)
Vooral categorie D is voor mij interessant. Na een draaien van een incassobatch komen hier namelijk zo'n 15000 posten op terug. Wat betekend dat nu eigenlijk: Mutatie niet toegestaan?
Het zou fijn zijn wanneer iemand hier wat duidelijkheid over zou kunenn geven.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17684-uitleg-over-een-gmu-bestand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag