• 0

Onbetaalde factuur meenemen in aangifte omzetbelasting?

Hallo!

 

Ik ben bezig om voor de eerste keer de omzetbelasting in te vullen, alles gaat (tot nu toe) goed.

 

Aangifte periode is 3e kwartaal.

Ik heb wel 1 f actuur gestuurd in dit kwartaal, deze is alleen nog niet betaald (in het 3e kwartaal, moet ik deze nu wel meenemen met deze aangifte?

 

De omzet (geld) is immers nog niet binnen..

 

Bedankt voor jullie hulp!

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, faktuurdatum bepaalt in welk kwartaal je de btw moet afdragen.

 

Het is vervelend dat je klant nog niet betaald heeft, maar de Belastingdienst heeft hier geen boodschap aan en aangezien je een maand de tijd krijgt om de aangifte in te dienen en de betaling te doen zou er ook voldoende tijd moeten zijn om het geld van je klant te innen. Het is raadzaam om altijd een buffer bij te houden (hoewel dat als beginnend ondernemer lastig is natuurlijk) om aan dit soort verplichtingen te kunnen voldoen.

 

Verder kan het ook handig zijn om tegen het einde van het kwartaal even te wachten met grote fakturen aan klanten die wat meer tijd nemen om je te betalen ;)

  • 0

Zojuist vond ik een prachtige bijdrage op Twinkle over dit onderwerp:

 

http://twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=20326

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 30 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.