• 0

BTW op kinderkooklessen

Dag,

 

Sinds kort ben ik begonnen met m'n eigen cateringbedrijfje. Naast catering en thee & taart geef ik ook kooklessen aan kinderen. Ik begrijp dat ik als het verlenen van een dienst 19% btw moet gaan betalen. Ik vroeg mij af hoe het zit met de inkopen die ik doe waarover ik in principe 6% btw betaal? Verleen ik de dienst exclusief of inclusief geleverd 'materiaal'?

 

De gegevens zijn: kinderkookles € 15,- per kind en inkoop zeg € 4,- per kind.

 

Mijn vraag is:

 

Ik kan of € 15,- incl 19% btw in rekening brengen of het splitsen in € 4,- eten incl 6% btw en € 11,- incl 19% btw.

 

Het bespaart me € 0,40 per kind :)

 

Weet iemand of het o.k. is te splitsen?

 

Alvast bedankt, Sander.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De hoofddienst is de kookles, de levering van materiaal is daaraan ondergeschikt. Daaruit volgt dat je niet kunt splitsen. Mogelijk kun je wel stellen dat de cursisten voor hun eigen materiaal moeten zorgen. Dat kunnen ze dan natuurlijk bij jou kopen.

 

Maar dan moet je wel zorgen dat dit ook een reële situatie is, dus van te voren duidelijk maken wat er nodig is en dat iedereen dat zelf mee mag brengen, geen all-in prijs, etc. Of je dat nu wil, voor 40 cent?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

40 cent per kind zou per jaar hoogstents 208 euro op kunnen leveren ( 10 kinderen per les, 52 lessen per jaar )

Wilde gok natuurlijk.

 

Laten we zeggen dat je 7 euro per kind overhoud dan maakt dit dat wanneer één kind extra kookles bij jou neemt je dit hebt terugverdiend in 30 lessen.

 

Ik zou de kinderen hun eigen spullen dan ook niet mee laten nemen, omdat het bezwaar dat hierdoor zou ontstaan je meer kan kosten als één klant. :)

 

natuurlijk is dit een wilde gok, maar je ziet het punt.

 

Met vriendelijke groet & succes met je bedrijf

Voor al uw bedrijfssoftware & ICT Oplossingen

www.webaxs.nl www.relaxs.nl www.comaxs.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.