Erg interresant hoe je wordt overspoeld met tips ( Ik hou van dit forum ) .
In mij ogen hebben wij hier te maken met beperkte mogelijkheden.
- in de eerste plaats zijn daar de tijden die open wil zijn als lunchroom
- ten tweede is daar de non-bier vergunning
- ten derde maak ik uit je verhaal op dat er beperkte ruimte is in de keuken.
Mijn ervaring is dat wanneer een restaurant beperkingen heeft hij zich moet specialiseren.
Het is niet moeilijk om te kijken naar de trend van vorig jaar, een trend die nu hoogtij viert. Precies gezondheid.
Wat is er beter als een gezonde maar vooral lekkere lunch. Het is hierbij wel belangrijk je te profileren naar je publiek toe.
Ik neem aan dat het terras vol zit met "normale mensen". Met andere woorden de middenstand.
Om deze mensen aan te spreken zul je moeten proberen een gevoel te creeeren dat ze ook krijgen wanneer ze Hart van Nederland kijken. Een stukje warmte & gezelligheid en daarbij het gevoel van de "kudde".
Voor dit soort mensen zal er gekeken moeten worden naar niet te duur precies kunnen leveren waar ze trek in hebben. Zo zal er bier geschonken moeten worden. Een leuke actie van bijvoorbeeld happy hour tussen 3 - 4 uur heeft voor deze mensen vaak weining zin. Deze mensen zijn over het algemeen ook niet degene die op zoek zijn naar verantwoord eten maar naar lekker eten. Zorg dan ook voor een lekker pilsje met een goedkoop garnituurtje.
Als lunchroom is het wellicht interresant om je wat meer bezig te houden met gezondheid. De doelgroep die je dan aan zal moeten spreken zijn meer de gezinnen die uitkomen boven modaal. Die liever weg zappen van een hart van nederland en druk bezig zijn met het gezond in het leven staan. Omdat deze mensen vaak iets meer te besteden hebben is het misschien niet verkeerd om je te specialiseren in heerlijke gezonde maaltijden met een lekker sapje.
De conclusie die hieruit eigenlijk naar voren komt is dat het belangrijk is om voor jezelf te bepalen wat je wilt. In jouw geval denk ik dat de eerste factor waar je rekening mee moet houden je publiek is.
Wil ik warme chocomel verkopen voor een euro aan het hele gezin?
Wil ik bier serveren voor de hardwerkende mens die ervan houdt om smiddags even wat met vrienden te gaan drinken?
Wil ik proberen om mij te onderscheiden door gezond voedsel te serveren dat net even anders is als dat ze gewend zijn. En biedt ik onze zakenmensen een gezonde lekkere lunch aan?
Probeer zelf te kiezen welk waarde gevoel je wilt geven aan je restaurant want dit is toch wel de trigger tot een vol terras.
METEN IS WETEN.
Als je voor jezelf helder hebt welk publiek het meest interresant is dan help ik je graag verder met het vol krijgen van je terras (voor zo verre je wat heb gehad aan bovenstaande tekst)
M.V.G