Jump to content

r.i.p. Ruben van den Oord

Retired Mod
  • Content Count

    1,558
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

617

Personal info

  • How did you find us:
    anders
  • Country
    Nederland
  • First name
    Ruben
  • Last name
    van den Oord
  • Company or organization name
    Ruben van den Oord

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.zibb.nl
    www.dez

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Ondernemers met een kick-ass internet idee.
  • My opinion about entrepeneurship
    Het maakt niet uit hoevaak je op je bek gaat. Zolang je maar één keer vaker opstaat...
  • My opinion about innovation
    Denk in hele kleine verbeteringen per keer. Iedere kleine verbetering is steeds weer een klein stapje in de goede richting. En ieder klein stapje is de inspirator voor het volgende kleine stapje. Uiteindelijk zijn het al die kleine stapjes die de afstand sneller afleggen dan enkele grote passen. De manager die de kwaliteit van de kleine stapjes erkent, creëert een omgeving waarin iedereen, van toiletjuffrouw tot CEO, zich vrij voelt zijn eigen kleine bijdrage te leveren, zich mede verantwoordelijk voelt voor het eindresultaat en daar zichtbaar trots op is.
  1. Dat je gaat juichen van extra omzet... OK Dat je blij wordt van een goeie deal... OK Dat je gelukkig wordt van een paar euro besparing... Mwoa, ieder zijn meug Maar dat je nu ook al een harde leuning krijgt omdat je hebt voorkomen dat je misschien een paar tientjes voor niets uitgegeven had kunnen hebben gaat zelfs Ingvar Kamprad te ver...
  2. Wat leuk dat je die vraag krijgt! Je zult voor jezelf goed moeten vaststellen waarom deze samenwerking voor HEM gunstig is, en op welke manier JIJ er beter van wordt. Wat verwacht hij van jou (marketing, organisatie, administratie) en wat verwacht jij daarvoor terug (vaste fee per maand, percentage van de omzet)? Als je dat in kaart hebt gebracht, zul je 'spelregels' moeten vaststellen. Is er een bepaalde manier van klantbenadering die jij van hem verwacht (chauffeur altijd in pak en stropdas, bewijs van goed gedrag, rijvaardigheidstrainingen) en op welke manier kun jij hem daarin ondersteunen (bedrijfskleding, training sociale vaardigheden, voorschriften)? Ook zul je moeten bedenken wat de spelregels zijn als de 'franchisenemer' die regels overtreedt. Als je alle denkbare scenario's hebt doorgewerkt, maak je daar een 'franchise handboek' van en laat je daar een jurist naar kijken. Diezelfde jurist kan dan ook de overeenkomsten voor je opstellen. Als je dit goed wilt aanpakken, vergt het een aantal maanden voorbereiding en een bepaalde investering in tijd en geld. Om de kosten te drukken zou je dit als een eindexamenproject voor HBO Small Business studenten kunnen optuigen. Je kunt ook een kortere route nemen en vertrouwen op de blauwe ogen van de andere partij. Maar de ervaring leert dat àls er stront aan de knikker is, de schade vele malen groter is dan de investering van het goed op de rit (jaja... flauw) krijgen van zo'n samenwerking.
  3. Leuk idee, al ben ik erg benieuwd hoe je kostentechnisch uitkomt. Ook overdag zal het bedrijf bemand moeten worden om klanten te woord te kunnen staan. Daarnaast kunnen de nachtelijke loonkosten zwaar op je begroting drukken. Tenzij je dat verrekent in je werkplaatstarief. Maar of bedrijven dat op dit moment willen betalen is iets wat je moet onderzoeken. Voor wat betreft je vraaag: Onderzoek hoe groot de markt in elk gebied is en deel dat door het aantal concurrenten. Vervolgens onderzoek je van de top 3 vestigingsplaatsen waar er de grootste behoefte is aan jouw concept.
  4. Het zijn nogal grote woorden die je gebruikt: "goed", "visionair" en "geniaal"(!). Concentreer je nu eerst maar eens op het idee zelf. Pas achteraf, nadat het idee is uitgevoerd zal blijken of het idee leuk / goed / visionair dan wel geniaal was. Veel van de op dit moment succesvolle bedrijven zijn een voortvloeisel van een eerste idee. Dat eerste idee was helemaal niet leuk / goed / visionair of geniaal. Maar door dat eerste idee uit te voeren, te luisteren naar de gebruikers / klanten en daar vervolgens het idee mee te verfijnen zijn ze succesvol geworden. BedrijfIdeeNu FacebookOnline "Lekkerste wijf van de campus" verkiezingSocial network TwitterSMS gatewayMicroblogging McDonaldsMilkshake venterHamburgerboer WordpressBlogging platformContent Management Systeem Het is een woordgrapje en blijft een woordgrapje. Een concept behelst veel meer dan een korte uitleg van dat woordgrapje en is een wezenlijk onderdeel van je marketingstrategie. Zolang je het concept niet kunt toelichten in termen van cognitie, affectie & conatie (ofwel het beïnvloeden van consumentengedrag) blijven het nietszeggende fantasieën. Dat is een waarheid als een koe! Maar ga met je ideeën terug te gaan naar de basis! Dan kun je een gefundeerde beslissing maken welk idee je verder gaat uitwerken en is de kans dat een idee ook succesvol wordt vele malen groter! Ik wil je ideeën helemaal niet afzeiken, maar ik denk wel dat het goed is om met je hoofd uit de wolken te komen. Schrijf alle ideeën die je hebt op en kijk er na een paar maanden nog eens naar. Grote kans dat je dan heel anders kijkt naar het "geniale" idee van toen.
  5. Ik zou wel een kleine aanpassing in de CSS willen zien voor de in-post tabellen. Dan zal de tabel zelf ook nog wel een class (b.v. "user-table") moeten krijgen, anders loopt de layout op andere plaatsen stuk. table.user-table td { padding-right: 20px; } Dat maakt een tabel in je post net even beter leesbaar (waardoor het misschien ook meer gebruikt gaat worden?)
  6. Yup! Dit is een leuke dagdroom. Iemand met een zak geld maar zonder ideeën heeft over het algemeen dat geld verdiend met hele concrete business, zoals de bouw, industrie of handel. Het hele denkpatroon is compleet tegenovergesteld aan het denkpatroon van een 'visionair'. De één verkoopt stenen, de ander 'gebakken lucht' en die twee werelden gaan zelden goed samen. Iemand die zijn zuurverdiende munten wil aanwenden voor het ten gelde maken van andermans ideeën noem je 'investeerder'. Maar dat is een hele andere rol dan "samen de wereld veroveren". De business van die investeerder is namelijk nog steeds heel concreet. In plaats van stenen handelt hij nu in geld. Met geld maakt hij geld. Verwacht dan niet dat hij helemaal meegaat in jouw idee, maar stomweg rendement verwacht op het door hem geïnvesteerde vermogen. Als dat rendement te laag blijkt, gaat de stekker er uit. Goed idee of niet. Bijna goed, maar je mist hier een belangrijk punt. Ik snap wel waar dit (soort) idee vandaan komt. Aan de overkant van de grote sloot barst het van 'originele' concepten. Gaytering zou er zo één kunnen zijn. Maar zo'n concept begint in 9 van de 10 bij hartstochtelijke vakmensen die het allerbeste cateringbedrijf ter wereld willen zijn. Met al hun vakkennis en toewijding bouwen ze aan een gastronomische ervaring om nooit te vergeten. En daarmee hebben ze dan succes. Dat het flamboyante nichten zijn is bijzaak. Daar draait de business namelijk niet om. Het blijkt gaandeweg wel het 'haakje' te zijn waardoor klanten dit cateringbedrijf blijven herinneren. In de loop van de tijd wordt dit 'haakje' onderdeel van de identiteit van het bedrijf. En niet andersom. Edit: foutje hersteld.
  7. Het ziet er goed uit, mooie beelden en goede combinatie met de muziek. Chapeau! Maar mij zegt een showreel nooit zoveel. Voor mij zijn het alleen maar de mooiste plaatjes uit een geheel. Als ik een bedrijfsfilm wil laten maken ben ik juist op zoek naar iemand die mijn verhaal goed kan weergeven. Dan is de opbouw van zo'n film veel belangrijker. Wat me niet zo handig lijkt is dat je jouw showreel bij YouTube hebt gehost. Aan het einde krijg ik namelijk een mooi overzicht van andere producenten van bedrijfsfilms en daarmee laat je dan je concurrentie toe op jouw eigen site. Kun je die optie niet uitzetten? Kijk anders eens naar andere videohosters (Vimeo?) of je daar wel alleen die ene video kunt tonen. De showreel zelf ziet er goed uit!
  8. Vraag jezelf goed af wat je nu eigenlijk wil. Iedere keuze heeft zo zijn voor- en nadelen. Een gehuurde webshop heeft als voordeel dat je zonder grote investeringen snel voor aan de slag kunt, je geen programmeur hoeft te instrueren wat je voor ogen hebt en zelf geen enkele programmeerervaring hoeft te hebben. Het nadeel is dat je beperkt bent in je mogelijkheden de shop aan te passen aan je eigen wensen. Als je jouw 'ideale' webshop wilt laten maken, zul je moeten investeren in een programmeur die dat voor je bouwt. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.
  9. Dat ligt er maar aan. Voor een heel nieuw menu op een nieuwe plaats in je site zal je inderdaad moeten weten wat je doet. De term 'programmeren' vind ik iets overdreven, het is meer het op de juiste plaats neerzetten van een standaard code. Het uitbreiden van een bestaand menu kun je in de meeste gevallen gewoon vanuit het CMS (Magento, WordPress, Drupal e.d.) regelen.
  10. Bedrijfswaardering... Een onderwerp wat ons allen al tijden bezig houdt... ;D
  11. Onkel X meldt zich op het hoofdbureau! :-) Het is wel erg roze allemaal! Maar misschien hoor ik ook helemaal niet tot jouw doelgroep ( zou zo maar kunnen... ) De lay-out is te breed. Op mijn 23" scherm is dat geen probleem, maar op mijn tweede scherm (1280 x 1024) krijg ik een scroll bar onderin het scherm. Als je geen boeken hebt in een bepaalde categorie, laat dan de categorieën ook weg ( Doktersroman Divers -> Extra en Doktersroman Divers -> Extra bijvoorbeeld ) Het gebruik van tabellen in de lay-out en in-line CSS is niet helemaal meer van deze tijd. De afbeeldingen van PostNL en iDeal zijn van te lage resolutie. Dat ziet er al niet uit op 'normale' beeldschermen, laat staan op de nieuwe Retina schermen van Apple. De header en menubalk zijn aan de rechterkant niet uitgelijnd.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept