Jump to content

r.i.p. Ruben van den Oord

Retired Mod
  • Content Count

    1,558
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

617

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Country
    Nederland
  • First name
    Ruben
  • Last name
    van den Oord
  • Company or organization name
    Ruben van den Oord
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.zibb.nl
    www.dez

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Ondernemers met een kick-ass internet idee.
  • My opinion about entrepeneurship
    Het maakt niet uit hoevaak je op je bek gaat. Zolang je maar één keer vaker opstaat...
  • My opinion about innovation
    Denk in hele kleine verbeteringen per keer. Iedere kleine verbetering is steeds weer een klein stapje in de goede richting. En ieder klein stapje is de inspirator voor het volgende kleine stapje. Uiteindelijk zijn het al die kleine stapjes die de afstand sneller afleggen dan enkele grote passen. De manager die de kwaliteit van de kleine stapjes erkent, creëert een omgeving waarin iedereen, van toiletjuffrouw tot CEO, zich vrij voelt zijn eigen kleine bijdrage te leveren, zich mede verantwoordelijk voelt voor het eindresultaat en daar zichtbaar trots op is.
  1. Dat je gaat juichen van extra omzet... OK Dat je blij wordt van een goeie deal... OK Dat je gelukkig wordt van een paar euro besparing... Mwoa, ieder zijn meug Maar dat je nu ook al een harde leuning krijgt omdat je hebt voorkomen dat je misschien een paar tientjes voor niets uitgegeven had kunnen hebben gaat zelfs Ingvar Kamprad te ver...
  2. Wat leuk dat je die vraag krijgt! Je zult voor jezelf goed moeten vaststellen waarom deze samenwerking voor HEM gunstig is, en op welke manier JIJ er beter van wordt. Wat verwacht hij van jou (marketing, organisatie, administratie) en wat verwacht jij daarvoor terug (vaste fee per maand, percentage van de omzet)? Als je dat in kaart hebt gebracht, zul je 'spelregels' moeten vaststellen. Is er een bepaalde manier van klantbenadering die jij van hem verwacht (chauffeur altijd in pak en stropdas, bewijs van goed gedrag, rijvaardigheidstrainingen) en op welke manier kun jij hem daarin onderst
  3. Leuk idee, al ben ik erg benieuwd hoe je kostentechnisch uitkomt. Ook overdag zal het bedrijf bemand moeten worden om klanten te woord te kunnen staan. Daarnaast kunnen de nachtelijke loonkosten zwaar op je begroting drukken. Tenzij je dat verrekent in je werkplaatstarief. Maar of bedrijven dat op dit moment willen betalen is iets wat je moet onderzoeken. Voor wat betreft je vraaag: Onderzoek hoe groot de markt in elk gebied is en deel dat door het aantal concurrenten. Vervolgens onderzoek je van de top 3 vestigingsplaatsen waar er de grootste behoefte is aan jouw concept.
  4. Het zijn nogal grote woorden die je gebruikt: "goed", "visionair" en "geniaal"(!). Concentreer je nu eerst maar eens op het idee zelf. Pas achteraf, nadat het idee is uitgevoerd zal blijken of het idee leuk / goed / visionair dan wel geniaal was. Veel van de op dit moment succesvolle bedrijven zijn een voortvloeisel van een eerste idee. Dat eerste idee was helemaal niet leuk / goed / visionair of geniaal. Maar door dat eerste idee uit te voeren, te luisteren naar de gebruikers / klanten en daar vervolgens het idee mee te verfijnen zijn ze succesvol geworden. BedrijfIdeeNu Fa
  5. Yup! Dit is een leuke dagdroom. Iemand met een zak geld maar zonder ideeën heeft over het algemeen dat geld verdiend met hele concrete business, zoals de bouw, industrie of handel. Het hele denkpatroon is compleet tegenovergesteld aan het denkpatroon van een 'visionair'. De één verkoopt stenen, de ander 'gebakken lucht' en die twee werelden gaan zelden goed samen. Iemand die zijn zuurverdiende munten wil aanwenden voor het ten gelde maken van andermans ideeën noem je 'investeerder'. Maar dat is een hele andere rol dan "samen de wereld veroveren". De business van die investeerder is namel
  6. Het ziet er goed uit, mooie beelden en goede combinatie met de muziek. Chapeau! Maar mij zegt een showreel nooit zoveel. Voor mij zijn het alleen maar de mooiste plaatjes uit een geheel. Als ik een bedrijfsfilm wil laten maken ben ik juist op zoek naar iemand die mijn verhaal goed kan weergeven. Dan is de opbouw van zo'n film veel belangrijker. Wat me niet zo handig lijkt is dat je jouw showreel bij YouTube hebt gehost. Aan het einde krijg ik namelijk een mooi overzicht van andere producenten van bedrijfsfilms en daarmee laat je dan je concurrentie toe op jouw eigen site. Kun je die optie
  7. Vraag jezelf goed af wat je nu eigenlijk wil. Iedere keuze heeft zo zijn voor- en nadelen. Een gehuurde webshop heeft als voordeel dat je zonder grote investeringen snel voor aan de slag kunt, je geen programmeur hoeft te instrueren wat je voor ogen hebt en zelf geen enkele programmeerervaring hoeft te hebben. Het nadeel is dat je beperkt bent in je mogelijkheden de shop aan te passen aan je eigen wensen. Als je jouw 'ideale' webshop wilt laten maken, zul je moeten investeren in een programmeur die dat voor je bouwt. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.
  8. Dat ligt er maar aan. Voor een heel nieuw menu op een nieuwe plaats in je site zal je inderdaad moeten weten wat je doet. De term 'programmeren' vind ik iets overdreven, het is meer het op de juiste plaats neerzetten van een standaard code. Het uitbreiden van een bestaand menu kun je in de meeste gevallen gewoon vanuit het CMS (Magento, WordPress, Drupal e.d.) regelen.
  9. Bedrijfswaardering... Een onderwerp wat ons allen al tijden bezig houdt... ;D
  10. Onkel X meldt zich op het hoofdbureau! :-) Het is wel erg roze allemaal! Maar misschien hoor ik ook helemaal niet tot jouw doelgroep ( zou zo maar kunnen... ) De lay-out is te breed. Op mijn 23" scherm is dat geen probleem, maar op mijn tweede scherm (1280 x 1024) krijg ik een scroll bar onderin het scherm. Als je geen boeken hebt in een bepaalde categorie, laat dan de categorieën ook weg ( Doktersroman Divers -> Extra en Doktersroman Divers -> Extra bijvoorbeeld ) Het gebruik van tabellen in de lay-out en in-line CSS is niet helemaal meer van deze tijd. De afbeeldin
  11. Lijkt mij wel een goed idee! Door ondernemers, voor ondernemers. Elkaar helpen door tips te geven en vragen te bantwoorden vanuit de praktijk en niet uit een boekje. Volgens mij bestaat zoiets nog helemaal niet. Oh.... nee... wacht... :D Beetje flauw natuurlijk, maar als het je vooral gaat voor het leereffect, zeg ik: DOEN! Als de eerste opzet eenmaal draait is het vooral een kwestie van goed luisteren naar je bezoekers. Op basis van die feedback je concept net zo lang slijpen en finetunen totdat je werkelijk iets toevoegt aan het huidige aanbod. Dan komt je verdienmodel vanzelf.
  12. Ben ik nou de enige die dit een rare zin vindt? ;D
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept