Jump to content

WalterBrokx

Legend
  • Content Count

    694
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

WalterBrokx last won the day on May 3 2019

WalterBrokx had the most liked content!

Community Reputation

77

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Hallo (KvK)
    Lancelo

Company info

  • Location
    Maassluis
  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    Media & (vak)informatie
  • Website address

Vision

  • My opinion about innovation
    Innovatie is onmisbaar.
  1. Posten op LinkedIn en facebook heeft inderdaad een max, maar de kwaliteit van de content bepaald natuurlijk 1) of je mensen naar de site trekt en 2) hoe snel de max (irritatiefactor) bereikt is. De vraag is dus: wat post je? Traditioneel adverteren kan ook. En een persbericht in de lokale krant moet ook nog wel lukken, als je het goed als nieuws inkleed, maar daar bereik je alleen de lokale gemeenschap mee.
  2. De antwoorden laat ik aan de experts, maar de laptop, tablet en ik neem aan software zijn wel deel van the cost of doing business. Daar moet je direct rekening mee houden met geld opzij zetten en zo voorkom je dat het ooit wel een grote impact gaat hebben. Ik heb vaker bijvoorbeeld fotografen gezien die best veel werk maken en ineens om geld moeten bietsen, omdat de camera defect is geraakt. Maar dat terzijde. Succes!
  3. Inkomstenbelasting moet je eigenlijk ook betalen als het op een privé rekening binnenkomt. Dat neem je dan mee in de aangifte van 2020. Dus daar hoef je je nu geen zorgen om te maken, als je maar geld opzij zet. De FOSTA/SESTA wetgeving in de VS kan banken met internationale belangen ook voorzichtig maken. Deze wetgeving die zgn sextrafficing moet tegengaan heeft vooral geleid tot deplatforming van oa illustratoren, modellen, fotografen op meerdere socialmedia , zoals Tumblr, Patreon, etc. Waarom? Omdat ook een bank door een rekening te geven aan iemand schuldig bevonden kan worden aan mensensmokkel, tenminste, op papier. Maar het idd stom dat je zo gediscrimineerd wordt, zonder dat ze echt hebben gekeken of hun zorgen ergens op gebaseerd zijn.
  4. Qua beeldtaal heb ik wel iets toe te voegen. Bij 'nieuws en evenementen' staat een foto van een lege tafel met mensen die de camera de rug hebben toegekeerd. Geen idee wat je denkt te zeggen met dit beeld, maar het is niet gezellig. De foto naast het verhaal over uw moeder heeft ongetwijfeld ook een nostalgische waarde, maar doordat het net geen zwart-wit is en scheef staat geeft het een grauwe indruk. Het zijn niet de kleuren die ik associeer met lekker tropisch eten. Het is nu eerder de kleur van bedorven hamburgers (recent nog gezien: foutje in de koelkast en planning ;) ). Zorg dat deze foto (of een andere foto op deze plek): iets van de tropische sfeer en als het kan ook plezier uitstralen. De kunst is om al de beeldtaal aan te laten sluiten bij het merk. Dus moet je met deze naam ook vrolijkheid en plezier uitstralen. Kun je bij de foto's van de flessen niet ook een paar van de verse ingrediënten fotograferen? (Yildriz doet dit bijvoorbeeld ook) Zo heeft de bezoeker gelijk een idee wat er in zit en het straalt een ambachtelijke versheid uit, ook al zou het uit een fabriek komen. De recept foto hierboven: - waarom staat de fles met de gebruikte saus er niet bij? Nu kan het gewoon een plaatje van internet zijn. - technisch valt er nog een enorme slag te slaan, maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat je er een pro voor moet inschakelen. Nu is het handvat van de plank bijna helemaal overbelicht, terwijl de schaduw op de spare ribs ze er niet lekker uit laten zien. Qua marketing/communicatie: Over meta tags: er staat wel degelijk 0 keer saus of sauzen/sausen tussen de metatags. Dus je kunt nog wel 2 jaar wachten, maar wat er niet in staat gaat Google niet indexeren. Zet het netjes in de description, want dat is de zin die in Google zoekresultaten verschijnt. Zet het in title, want dat staat in de tabbladen van de browser. 'Alleen maar genieten' klinkt leuk, maar kan nu over bubbelbaden, mooie muziek of BBQ saus gaan, want het mist de context en de naamsbekendheid om die context 'automatisch' te genereren. 'Prisirie BBQ Sausen - Alleen maar genieten' geeft al meer context en dus houvast voor de consument/wederverkoper. 'Prisirie Tropische BBQ Sausen - Alleen Maar Genieten' geeft gelijk aan dat het geen standaard BBQ sausen zijn. Technisch: de fotoslidesshows: als ik op de rechterpijl klik, gaan de foto's soms heen en weer. (In firefox.) Quick wins voor de website zijn volgens mij (en anderen): - teksten na laten kijken - betere foto's kiezen, die qua beeldtaal passen bij het merk en de tekst - goede (professionele) receptfoto's waar de fles ook in beeld staat. Verder: bij lokale toko's kun je allicht gewoon langsgaan en wat flessen achterlaten om in het schap te zetten. Vraag of je een corona-proof-proefloketje bij de ingang mag zetten (dit schud ik nu uit mijn mouw en heeft allicht praktische bezwaren) Als het ergens te koop is: probeer een foto van de flessen en de winkelingang samen te maken, zodat je op facebook kunt delen dat het nu ook daar te krijgen is. Wil je een stapje verder: in corona-tijd is het lastig, maar de reacties van mensen die het proeven filmen kan leuke content opleveren.
  5. Niet alleen de advertenties op YouTube zijn van Google. YouTube zelf is ook van Google (tegenwoordig van Alphabet oid). (Daarnaast kun je tegenwoordig op YouTube alleen monetizen als je 1000+ abonnees hebt en zoveel duizend kijkuren per jaar. Dus daar heeft YouTube al bepaald vanaf wanneer het interessant gaat zijn.)
  6. Al bekend met de lean startup methode? Daar wordt een idee eerst getest bij de beoogde doelgroep voordat er iets ontworpen wordt. Dit moet natuurlijk niet, maar allicht kan deze methode je wat extra houvast bieden.
  7. Ineens was er ook mobiliteit van talent mogelijk, terwijl daarvoor heel vaak afkomst bepaalde wat men in de toekomst ging doen, tenzij men het klooster in ging. (Sommige historici betogen dan ook dat dat een van de aanjagers was voor de Renaissance. En een verklaring waarom 'de kunst' zich ook ineens buiten de kloostermuren manifesteerde.) Nu ontdekken we dat we mobiliteit niet altijd nodig hebben ;-) Afijn: de vraag 'waar willen we naar toe met Nederland?' gooi ik al 10 jaar regelmatig op bij ondernemers. 10 Jaar geleden zei ik dan, "want over 20 jaar is het aardgas ongeveer op en waar verdienen we dan de kost mee? Met gras en kaas? Kennis?." Nu wordt er weer hardop gespeculeert over basisinkomen. (En als ik tijd heb ga ik dit hele draadje eens lezen... :-) )
  8. Ik sluit me aan bij Norbert. Je kunt dan net zo goed niet studeren en zelf een doktersdiploma uitprinten: het ziet er leuk uit, je houdt jezelf en de klant/client voor de gek en zodra ze het doorhebben is alle geloofwaardigheid weg. Daarnaast kun je betogen dat juist partijen die niet het beste voor hebben met de klant het meest gretig zullen zijn om hier gebruik van te maken. (Al is de kans groot dat ze die dan zelf maar gewoon schrijven.) Waarom zou je zulke partijen willen faciliteren, behalve dan dat het betaalt? De fake it till you make it mentaliteit kun je letterlijk veel te ver doorvoeren. Bij videoreviews moet het er bij staan dat het een betaalde review is. Een echte klant verleiden een review te schrijven: dat wordt vaak gedaan door direct na aankoop te vragen om een review. Dat is vaak ook suf, want men kan dan nog nauwelijks iets zeggen over de kwaliteit. Daar een beter systeem voor bedenken met een followup na een maand oid zou beter zijn. Wat daarvoor toelaatbaar is om er tegenover te zetten weet ik niet. Het moet iig geen verdienmodel kunnen zijn, maar zou onderdeel kunnen zijn van een 'loyaliteitsprogramma', zoals zegeltjes in de supermarkt.
  9. De natuur lost geen overbevolking op. Als dat zo was, zouden we de 1 miljard mensen nooit overschreden hebben. In de natuur geldt echter wel vraag en aanbod van energie (voedsel), waarbij veel dezelfde dieren op een kluitje een grote voedingsbron zijn voor ziektes. En waar als alles is kaal gevreten dieren doodgaan van de honger. Die 'energiemarkt' is door de mens verstoord, omdat we hebben ontdekt hoe we door de natuur opgeslagen energie (hout, kolen, olie) kunnen gebruiken. We potverteren in een paar eeuwen, waar de natuur millennia over deed om te sparen. Nu is er weer een nieuw virus en mensen hebben het over de natuur die de balans herstelt, maar daarvoor is het virus (nog) niet dodelijk genoeg. Qua incubatietijd is het een geniepig virus: we mogen blij zijn dat het niet het effect heeft van Ebola. (Daarvan is e incubatietijd zo kort dat het zich minder goed kan verspreiden.) Wat dat betreft lijkt er dus altijd een ingebouwde zwakke plek te zijn. Zoals een mug zichzelf verraadt met het gezoem. Maar goed: de krimpende economie is dus wel gebaseerd op roofbouw van de planeet. En daar moeten we wel iets op bedenken: niet uit angst voor een nieuwe plaag van Moeder Natuur, maar vanuit het oogpunt van leefbaarheid in de toekomst. Als we verwoesting van de planeet in de economische cijfers zouden stoppen, dan was de economie al decennia aan het krimpen. Ik denk dat we door dit wel beter gaan inzien wat van belang is en wat onnodige verkeersbewegingen zijn of wat eigenlijk niet zulk belangrijk werk is als dat er altijd werd beweerd.
  10. Dit dus. Een maat van mij (39 jaar) werd een maand geleden ziek, vlak voor alles op slot ging. Van 100 km wielrennen is nu 10 km over en ik citeer: "Dan kan ik wel extra zuurstof gebruiken."
  11. 1) Je probeert weer een virus dat meer dan 100 jaar bekend is en dat soms in te schatten patronen volgt te vergelijken met een nieuw virus waar geen vaccin voor bestaat. 2) Ik heb het over dat je corona qua cijfers pas echt met griep kan vergelijken als het 'uitgespeeld' is. Ipv 'Er zijn maar 100/1000/10.000/100.000 doden' . Zolang het aantal nog altijd exponentieel stijgt verouderd commentaar over 'angst' erg snel. (3) Het is inderdaad allemaal zwaar klote.)
  12. Tot op heden geldt voor ongeveer al dergelijke opiniestukken dat ze 'aged badly'. (Sterker nog: dit lijkt op koppen uit februari enbegin maart: dat waren leken die puur een gevaar voor hun eigen business zagen, maar niet konden overzien wat er nog ging komen.) Sinds dit is geschreven is het wereldwijdew aantal doden van 110k naar 203k gestegen in minder dan 2 weken. Iedereen die het met griepcijfers wil vergelijken, is tot op heden te gretig en snapt niet dat je een virus pas kunt beoordelen als het ongeveer voorbij, omdat wij geen van allen echt in de toekomst kunnen kijken. De aluhoedjesbrigade was er als de kippen bij: "Er zijn maar 8000 doden! Het is een complot om onze vrijheid af te pakken!" Statistiek pagina's: https://www.worldometers.info/coronavirus/ Visueler: https://www.domini.nl/covid-19-stats/ Het virus verspreidde zichzelf snel en er is nog niets tegen te doen behalve old fashioned hygiëne: natuurlijk schieten overheden in de stress. Het grootste verwijt dat je kunt krijgen is nalatigheid. En de oppositie was er overal als de kippen bij om overheden 'slapheid' en 'laksheid' te verwijten. (Vaak dezelfde actoren die nu roepen om vrijheid, want ze verspreiden net zo goed de angst om er vervolgens op te laveren: eerst de angst voor het virus, nu de angst voor de economische gevolgen.) Eind van de rit doen ze het nooit goed. België vindt Nederland te laks, maar hun dodental is veel hoger... De Spaanse Griep of de builenpest: een horrorscenario. Over hopelijk een paar maanden kunnen er echte conclusies getrokken worden. We kunnen dit niet testen met 2 parallelle werelden om te zien wat het beste werkt. Nederland in tweeën hakken lukt ook niet, zelfs niet als we alle bruggen en de Afsluitdijk afsluiten. Dan zou je van Kampen - Nijmegen - Hoek van Holland - Den Helder een proeflab kunnen maken om te zien wat er gebeurt als je daar alles weer vrijgeeft. Vrijwilligers voor dit idee? Uit voorzorg moeten we ook alle bootjes in jachthaven laten afzinken, anders raakt het experiment vervuild ;-)
  13. MacDonald's heeft een atypisch verdienmodel: zij zijn vastgoedeigenaar en ze verhuren de toko aan franchisenemers. Maar dat terzijde: een volle Mac voldoet ook niet aan de anderhalve meter.
  14. De voorzitter van DNB eet vast alleen maar op plekken waar je meters uit elkaar zit en een kapitaal betaalt voor het eten, maar nooit in 'vreetschuren' (denk Happy Italy, 't Zusje, Shabu Shabu, allemaal heerlijk en gezellig eten, btw) waar ze het van volume moeten hebben?
  15. Dit is een probleem op heel veel vlakken: - milieu/CO2 wetgeving goedkeuren en dan jaren later verbaasd zijn dat de rechter de overheid op de vingers tikt - GDPR optuigen om techreuzen te beteugelen, maar de wetgeving heeft heel veel effecten zonder dat het het facebookprobleem echt oplost. - antirook wetgeving invoeren waar al enorme mazen in zaten etc, etc. Het is gewoon heel moeilijk om gevolgen te voorspellen als je de materie net niet helemaal juist interpreteert, maar op basis van goede bedoelingen een logisch klinkende oplossing bedenkt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept