Ga naar inhoud

WalterBrokx

Legend
  • Aantal berichten

    645
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

61

Over WalterBrokx

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    via een kennis
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    < 18
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Hallo (KvK)
    Lancelo

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is onmisbaar.

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. WalterBrokx

    Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

    Ik snap wat je zegt, maar is er überhaupt een level playing field als 1 partij een probleem/vraag heeft, maar geen antwoord? Iedere aanbeveling zal een 'vreemde' aanbeveling zijn, anders had betreffende vraagsteller de vraag hier niet hoeven te stellen. Tegelijkertijd zal (bijna) iedere aanbeveling een 'bekende aanbeveling zijn, anders zou de aanbeveler die aanbeveling (waarschijnlijk) niet doen. (Dan zou het ook eerder als een suggestie opgeworpen worden.) Verder gaat het natuurlijk om context, waarbij het belangrijkste is of de vraagsteller er iets aan heeft. En of het geen WC-Eend-aanbeveling is. (En dat is vaak snel achterhaald.) Want WC-Eend-aanbevelingen zijn stom, tenzij het over video gaat De kans dat iemand uit de incrowd een aanbeveling doet is so wie so groter, omdat dat de actieve groep mensen is, die antwoorden geven op vragen. En daardoor vallen 'drive by aanbevelingen' van first-posters ook extra op. Daar is de kans weer groter dat het spammy is: of er is in ieder geval de perceptie van een grotere kans. Ik zou zeggen: geen ruzie maken, anders moet ik straks nog een mediator gaan aanbevelen.
  2. WalterBrokx

    Slecht betalende klant

    Als filmmaker is het interessant om naar subtekst te kijken: oftewel naar wat niet letterlijk gezegd wordt. En dit klinkt als: 'na 9 maanden heeft iemand daar ontdekt dat ze de rekening niet kunnen betalen'. Mijn reactie als niet jurist: Dossier opbouwen en zodra het kan beslag laten leggen en werkzaamheden staken. Na 10 maanden jullie diensten gebruikt te hebben en nog geen geld om te betalen: dan is er ergens een 'lek' in hun verdienmodel. Hoe langer dat duurt, des te meer geld je aan deze 'klant' verliest. Ze zijn blijkbaar aan het concurreren op jouw kosten. Soms moet je klanten gewoon ontslaan.
  3. Even een vraag die misschien een open deur is: je weet dat die 50% geldt voor het bedrag boven de 40% schijf? En dat je dus niet ineens over alles 10% meer gaat betalen? De vraag is zo geformuleerd dat het dat wel impliceert.
  4. Blokker koopt ook in in China. (Een deel van het slechte resultaat kwam doordat Blokker de inkopers die de weg wisten in China ontsloeg. En de nieuwe inkoper niet direct in China inkocht. Maar dat ter zijde.) Dit artikel over de handelsoorlog is wel interessant: https://foreignpolicy.com/2018/08/06/you-live-in-robert-lighthizers-world-now-trump-trade/ Het kan dus een poging zijn om de Chinese markt echt open te breken ipv om de eigen markt af te schermen. In dat licht moet de 'haat' van Trump voor de EU ook gezien worden. Als we alleen staan kan de VS meer afdwingen, maar als EU zijn we een sterk machtsblok.
  5. Dat komt doordat de denkfout gemaakt wordt dat een brainstorm direct tot resultaat moet leiden. Terwijl het in de praktijk, als men al in een 'open modus' terecht komt, slechts een soort van incubatie voor ideeën is, die nog uitgewerkt moeten worden. (Terwijl je eigenlijk een incubatie periode voor de brainstorm wilt hebben, waarin je relevante en minder relevante informatie in je opneemt.) Als er grote druk op staat, dan lukt het niet iedereen om vrij en onbevangen te asocieëren, met kreupele resultaten tot gevolg. Het creatieve proces gaat eigenlijk zelfs onbewust door na een brainstorm. Een brainstorm zou dus eigenlijk de volgende dag een vervolg moeten krijgen. Mooi woord. Precies zoals je omschrijft. Het omschrijft veel meer het hele proces van brainstorm tot uitvoering en iteraties om het resultaat bij te sturen tov de doelstellingen. Ik noem het geheel 'het creatieve proces', omdat het draait om informatie, analyse, creativiteit op concept niveau, terugkoppelen naar de doelstelling, itereren, creativiteit op praktisch/technisch niveau en op 'boodschap-niveau' om het uit te kunnen voeren.
  6. WalterBrokx

    Switchen van Windows naar Mac voor loonheffingen

    Switchen geeft altijd van dit soort gezeik. De Apple Community of de support van de software heeft vast wel een antwoord.
  7. Bij een van de bedrijven merkte ik vorig jaar eigenhandig dat er een cashflow probleem was. Gelukkig is alles wel netjes afgehandeld.
  8. WalterBrokx

    AVG-gekte en GDPR-mania

    Als je de AVG goed doortrek voor beeldmakers, zoals ik, mag er niets oneindig bewaard worden als er mensen te zien zijn. Dan is er over 30 jaar weinig archiefmateriaal voor 'We love the '20s'. Ergens vorig jaar ofzo, kwam facebook toch ook met een proefballon tegen wraakp0rno? Door al jouw blote foto's te uploaden naar hun database, zouden ze de verspreiding ervan in de toekomst kunnen wegfilteren. (Ik ben er nog steeds niet uit of dat een sneaky hoax was, btw, of een mislukte proefballon.)
  9. WalterBrokx

    Persbericht: hoe hebben jullie dit aangepakt?

    Hoewel een persbericht door een paar mensen wordt afgeraden en afgeserveerd als nutteloos, dus ik te stellen dat het wel nut kan hebben. Vooral op lokaal niveau. Mijn eigen ervaring is dat met een nieuwtje het lokale nieuws halen best wat bereik heeft. Dan wordt mijn moeder aangesproken, omdat ze het gelezen hebben. Dan word ik door vage bekenden aangesproken, omdat ze het wel interessant vinden wat ik doe. Ga je er een grote marketingslag mee slaan? Die kans is klein, maar op lokaal niveau kun je mensen langs die weg wel ook laten weten dat jouw bedrijf er is. En datzelfde geldt voor niche-media. De voorwaarde is alleen dat je echt nieuws hebt, dat niet lijkt op reclame. Een persbericht moet je ook volgens mij niet de hoofdpijler van jouw marketingstrategie maken. Maar door naast social media ook via traditionele media en evt blogs jouw nieuws te verspreiden, kun je andere mensen bereiken èn overlap creëren, waardoor je dezelfde mensen op verschillende manieren bereikt. En dan maak je gebruik van: - de kracht van herhaling, waardoor toekomstige herkenning makkelijker getriggerd kan worden - het extra zetje authoriteit doordat het nieuw niet alleen door de eigen 'wij van wc-eend adviseren wc-eend-kanalen' verspreid wordt - het offline sociale potentieel van lokale sufferdjes, waardoor mensen aan jouw bedrijf denken als ze jou zien lopen One-size-fits-all persberichten waren ook in het pre-internet tijdperk niet heel effectief. (Maar je hebt gelijk: zo selectief targetten als online kan, kan nergens offline.) Eerst zorgen dat je interessante content hebt voordat je een persbericht de deur uit doet, is so wie so handig: als je dan nieuws hebt en het persbericht wordt opgepikt, dan heb je gelijk ook meer te bieden, waardoor men je misschien eerder zal volgen. ('Misschien' want de content kan ook aantonen dat het niet interessant is voor een bezoeker. En dat is niet heel erg, want dan hou je relevante volgers over :P ) Maar als je dan toch een persbericht de deur uit doet, weet dan wat de doelgroep van het medium, dat je benadert, is. Pas daar de titel en minstens de eerste alinea op aan: want door jouw focus samen te laten vallen met hun doelgroep, ben je voor dat medium interessanter nieuws. Ik heb deze aanpak al eens eerder omschreven, dus ik quote even voor het leesgemak: Afijn, zo heb ik dat dus meermaals aangepakt. Eén keer werd een persbericht van een samenwerkingspartner uit een andere gemeente toch nog lokaal nog opgepikt, en toen werd ik ineens door allemaal mensen succes gewenst met een filmproject, terwijl ik nog niet wist dat ik in de krant stond.
  10. Dit was het moment om los te laten. Ook al heeft het tijd gekost om te het voorstel te maken. Dat wilde hij niet echt, blijkbaar, het was samen met 'binnen 24 uur reageren' een boiling room techniek om voor en dubbeltje op de eerste rang te zitten. Hij blufte, want als je niet had gereageerd, was er geen overeenkomst om over te procederen. Geen idee. Zwart op wit heeft hij gelijk. Maar alleen juridische experts kunnen zeggen of hij malefide methodes heeft gebruikt om je een loer te draaien. Wat wel het geval is , is dat de overeenkomst hem verplicht in ieder geval de €7000,- te betalen. Daar zou ik eerst achter aan gaan. En dan zo snel mogelijk uit de buurt blijven van deze parasiet. Zoals jij het omschrijft heeft hij eerst gezorgd dat jij 'invested' was in het project (het heeft je veel tijd gekost). Vervolgens halveert hij zelf de prijzen. Om vervolgens de samenwerking op te willen zeggen, zodat je akkoord gaat met een kruimel. Deze klant heeft 'The Art of the Deal' oid gelezen en toegepast. De grote les hier is dat je niet in de juridische problemen kunt komen door een nadelige overeenkomst NIET te tekenen. Anders zou iedereen continu met een rechtzaak bedreigt worden om ze te dwingen onder kostprijs te leveren. Ik vind het echt heel lullig voor je. Maar om de rest van de €7000,- binnen te halen kun je volgens mij (let op: ik ben geen expert) gewoon incasso inschakelen: hij is gebonden aan zijn eigen voorstel. En als hij met een nieuw voorstel komt dat je binnen 24 uur moet bevestigen: gewoon dat ultimatum laten verstrijken en zelf hulp in de arm nemen, want het is eigenlijk bijna een vorm van chantage. (Ik neem aan dat de €6000,- die al openstond wel al voldaan is?) Onder toezicht staan van AFM en DNB maakt hem niet onaantastbaar, noch plaatst het hem boven de wet.
  11. WalterBrokx

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    Bol.bank :P
  12. WalterBrokx

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    De oorspronkelijke vraag lijkt een soort duivelsdilemma. Om groei te kunnen betalen moet er meer verkocht worden. Maar omdat snelle groei meer kost dan gefinancierd kan worden, ontstaat er een cashflow probleem. Wat nu als je kunt uitrekenen wat je wel kunt uitgeven in een maand en bij het bereiken van die grens de levertijd van producten op 2 weken zet? :-p Dan stel je de te hoge onkosten voor jezelf uit. De vraag is alleen: hoeveel groei kun je op deze gecontroleerde manier zelf financieren? Er is dus ofwel een financiële buffer nodig (dat kan krediet zijn) of een manier om de verkoop te bufferen door een limiet te stellen. Met dat laatste heb je kans dat men elders gaat winkelen. Jouw buffer kun je eigenlijk alleen nog oprekken door aan de kosten kant te kijken, tenzij je toch vreemd geld kunt vind.
  13. WalterBrokx

    [Column] IN MEMORIAM - Peter Bonjernoor

    Wat heftig! Op het forum soms lekker kritisch, via de 'HL-post' praatten we afentoe gezellig over 3D animaties: iets waar hij ook enthousiast mee bezig was als hobbyist. En wat hij niet onverdienstelijk deed. Ik zal hem missen. Sterkte!
  14. WalterBrokx

    Ervaringen met De Onderneemt Groep?

    Zolang het maar een originele opname is. :P

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké