• 0

Importeren SKY Lanterns uit China, eerste keer...

Hallo,

 

ik ben van plan om Sky Lanterns (UFO ballonnen) uit china te importeren.

Heb contact gehad met een bedrijf wat ze aanbied per 500 stuks.

 

500 stuks + express verzending met DHL = $685,- ($335 product + $350 verzendkosten)

Vooraf betalen met iDeal, is dit wel safe? (verzekering, zeker weten dat ze verzenden)

 

Het weegt absoluut niet zwaar, bestaat uit wat rijstpapier en aanmaakblokjes.

Laten we in het ergste geval uitgaan van 50 kilo.

 

Hoe zit eht met invoerrechten, btw etc.

Ik ben hier absoluut een groentje in, eerste keer. En zie door de bomen het bos niet echt meer.

 

Hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thomas,

 

Eerstens: waarom express verzending? Bederven die dingen?

 

Tweedens: heb je een BTW nummer ? Ben je een bedrijf?

 

Als het zo gaat als het hoort dan zal DHL de fiscus ter inklaring voorleggen: je zult invoerrechten en BTW moeten betalen. Als je deze betaald hebt krijg je je spulletjes, Uiteraad vorder je de BTW (voorbelasting) terug bij je BTW aangifte.

 

Een beetje meer info kan geen kwaad.

 

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Reken voor een expresse zending van zo'n omvang ongeveer 6 euro per kilo.

 

Dus je zit prima!

 

Zit je safe? Nee. Kan het goedkoper? Bij dit aantal waarschijnlijk niet.

 

Als je safe wilt zitten moet je een baan nemen, zo af en toe een gecalculeerd risico? Welkom ondernemer!

Link naar reactie
  • 0

Thomas,

 

Eerstens: waarom express verzending? Bederven die dingen?

 

Tweedens: heb je een BTW nummer ? Ben je een bedrijf?

 

Bederven niet nee, maar dat was de verzending die dit bedrijf aangaf te doen.

Ik ben geen bedrijf, heb dus ook geen BTW nummer of kvk-inschrijving.

 

Wil het gewoon voor mezelf en m'n omgeving hebben.

Link naar reactie
  • 0

Vooraf betalen aan bedrijven aan het buitenland: ik heb het nog niet anders gezien. Wellicht dat het anders gaat bij echt grote bedragen, maar bij order van dit formaat volkomen normaal. Wel Google ik altijd even op de bedrijfsnaam / contactpersoon of er niet op -tig sites voor gewaarschuwd wordt. En failliet zul je (denk ik) niet gaan op dit bedrag toch? Als je denkt dat er een leuke winst op kunt maken, gewoon doen.

 

Wat invoerrechten en btw betreft, hoef je je ook zorgen te maken. DHL zorgt voor de inklaring, en jij krijgt gewoon de factuur van DHL waarop inklaringskosten, invoerrechten en btw gespecificeerd staan. Meestal betaal je dat contant aan de koerier. Ik vrees dat je daar niet onderuit komt. Bedenk wel dat dit over het hele bedrag, dus producten + verzendkosten, gerekend wordt. Je kunt vragen aan de verzender om een lagere waarde te vermelden op de doos. Als ze dat willen, scheelt dat weer in btw + invoer. Maar ze hoeven dit strikt genomen niet te doen (sterker nog: het mag natuurlijk niet eens).

 

Als er met DHL verzonden wordt, krijg je neem ik aan ook een tracking nummer, dat is ook wel zo prettig. Het ergste wat mij is overkomen op de vele pakketten die ik van buiten europa ontving, is dat er eens een pakket 3 weken bij de douane is blijven staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.