• 0

De omgekeerde wereld, of toch niet?

De kredietcrisis heeft ook voordelen, atans zo denk ik er over ik zie tal van mogelijkheden waar ik zonder de kredietcrisis nooit aan gedacht wou hebben (we zullen het er even buitenlaten of de ideeën goed zijn, ze zijn in ieder geval wel moreel).

 

Maar de omgekeerde wereld, vroeger als je bij een bank kwam moest je met de billenbloot en werd je grondig met het vergrootglas bekeken, of niet?

 

Nu is dat zeker niet minder, maar eisen jullie wel eens van de bank om ook met de billenbloot te gaan? Nu de banken vechten om klanten stellen wij als potentiële klant meer eisen ?

 

Dat is wat ik me afvraag, nemen wij als ondernemers de "macht" in handen en gaan we de banken eens aan de tand voelen of zijn we blij als we al blij als we onze creditcard mogen houden?

 

Ik zie uit naar jullie fanatieke reacties ;)

 

Remco

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

zouden we toch moeten zijn ben ik van mening; ik huur immers bij hun geld of ik zet mijn (nu nog) kleine winsten op hun rekening, de starre banken markt is volop in beweging, nu is het de kans voor banken om nieuwe klanten te binden, ik zelf hecht veel waarde aan het transparant zijn van dit soort instellingen, hier hecht ik meer waarde aan dan die 0.2 % meer of minder rente bij een andere bank.

 

 

of ben ik hier de enigste die er zo over denkt (kan natuurlijk, ik ben altijd al appart geweest ;) )

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remco,

 

Het probleem op dit moment is dat de banken op dit moment teveel naar binnen gericht zijn.

 

Van nature zijn banken risicobepalers ( ik weet het, dat is een open deur) maar toch. Op dit moment zijn de risico’s voor het verstrekken van kredieten zo onoverzichtelijk dat banken constant op de rem trappen.

 

De banken met de billen bloot ? Ik denk dat er heel wat ontblootte billen zijn geweest in de afgelopen periode en dat er nog veel meer zullen komen.

 

Je moet je ook realiseren dat je als ondernemer geen vuist kunt maken als je liquiditeiten van de bank nodig hebt. Het enige dat je kunt doen als je geld nodig hebt, is een perfect plan presenteren. En hopen dat de overheid garanties voor aan ondernemers te verstrekken kredieten wil uitbreiden.

 

Ik ben bang dat er naast de bancaire wereld ook in ondernemerswereld een zelfreinigend fenomeen gaat optreden.

Veel ondernemers die onder of net boven het bestaansminimum zitten zullen op korte, wellicht wat langere termijn hun deuren moeten sluiten., met alle voor betreffende ondernemers én gezinnen vervelende gevolgen vandien.

Hierdoor krijgen anderen die wat sterker staan meer mogelijkheden/overlevingskansen.

 

Ik weet niet of we hier heel blij mee moeten zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.