• 0

verbeter punten webshop?

Goedendag,

Ik ben de eiegnaar van een aantal erotiekshops waaronder man*oes*nl (- *tjes graag niet klikbaar maken).

Ik verkoop in deze shop sextoys, lingerie, glijmiddel, dvd's en meer.

 

Ik heb de afgelopen jaren veel geld en tijd in de shop geinvesteerd om deze steeds verder te verbeteren en ook eens een proffessioneel onderzoek naar laten doen (en deze punten uiteraard doorgevoerd).

 

Nu zijn er nog steeds wel wat punten die verbeterd zouden moeten worden zoals informatie voorziening voor klanten.

 

Ik ben op dit moment echter bezig om een compleet ondernemingsplan voor mijn shop te schrijven om de doelstellingen voor de komende jaren te bepalen en hoe ik dat wil gaan bereiken.

 

Hierbij wil ik ook graag de shop geheel opnieuw gaan laten bouwen om de beheersbaarheid hiervan te gaan vergroten en veel nieuwe functies te kunnen inbouwen (voornamelijk in de richting van een affiliate systeem) (indien ik de financiering rond kan krijgen)

 

Aangezien ik ondertussen redelijk blind geworden ben voor verbeter punten in mijn eigen shop zou ik dan ook graag van andere horen of er op/aanmerkingen zijn op mijn shop en of jullie zo verbeter punten zien die ik hierbij direct zou kunnen meenemen of los hiervan zou kunnen doorvoeren.

 

Alle op en aanmerkingen zijn welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We zijn weer een tijd verder en is weer veel gebeurd.

Ondertussen is de vervangende shop voor www.manoes.nl nu bijna klaar.

De compleet vernieuwde shop staat momenteel op http://alturl.com/ogae

 

Graag zou ik van jullie nog eens op en aanmerkingen horen of de compleet vernieuwde layout en werking van de shop (is een geheel nieuw systeem).

 

Bekende problemen zijn:

* niet alle foto's staan er nog in

* soms loopt een productnaam over 2 regels en is niet geheel leesbaar

* deel van buttons is in engels

* deel van producten kan niet besteld worden (om een of andere reden geeft systeem aan dat ze niet op voorraad zijn terwijl voorraad beheer uit staat)

 

Problemen die ik hoop opgelost te hebben met deze nieuwe shop (als vervanging voor www.manoes.nl dus) is:

* dat de uitstraling wat rustiger en overzichtelijker is

* de gehele indeling wat duidelijker is zodat klanten niet hoeven te zoeken waar ze naartoe moeten (zoals naar afreken pagina)

* door o.a. bovenstaande punten de conversie 2,5 x zo hoog gaat worden als in de oude shop.

* de zoekmachines de webshop beter en hoger gaan indexeren (in deze shop zijn o.a. een hoop[ technische problemen opgelost).

 

 

Alle commentaar en opmerkingen zijn meer dan welkom zodat ik dan kan doorgeven aan de programmeur en het hopelijk opgelost kan worden en de shop spoedig echt live kan gaan.

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniel,

 

duidelijk te zien dat je veel aandacht hebt besteed aan de punten die eerder in dit topic naar voren zijn gekomen, pluim daarvoor.

 

Aangezien volgens mij juist het bestelproces een speerpunt voor je is, heb ik me daar even op geconcentreerd.

 

Stap 1 --> logisch, de methode om zonder account aan te kopen toegevoegd, goede zaak.

 

Stap 2 --> Waarom verplicht een telefoonnummer? Denk dat dit voor klanten drempelverhogend kan werken.

"Dit adres" en "Ander adres" lijken qua functionaliteit omgedraaid, maar mogelijk heb ik niet goed opgelet ;)

 

Stap 3 --> Waarom telefoonnummer? Je stuurt toch niet naar mijn telefoon?

 

Stap 4 --> Ik had al voor verzendmethode bij het product zelf gekozen. Deze keuze zou je mee moeten nemen hierheen.

Men vult het liefst zo min mogelijk dezelfde info in.

 

Stap 5 --> Gebeurd niets, de mededeling over het kiezen van betaalmethode kan ook in stap 6 geïntegreerd volgens mij.

 

Stap 6 --> Is nu enkel de melding omtrent het artikel, ik zou ook verzendadres en factuuradres herhalen ter controle.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniel,

 

duidelijk te zien dat je veel aandacht hebt besteed aan de punten die eerder in dit topic naar voren zijn gekomen, pluim daarvoor.

 

Aangezien volgens mij juist het bestelproces een speerpunt voor je is, heb ik me daar even op geconcentreerd.

 

Stap 1 --> logisch, de methode om zonder account aan te kopen toegevoegd, goede zaak.

 

Stap 2 --> Waarom verplicht een telefoonnummer? Denk dat dit voor klanten drempelverhogend kan werken.

"Dit adres" en "Ander adres" lijken qua functionaliteit omgedraaid, maar mogelijk heb ik niet goed opgelet ;)

ga ik even nakijken, we hebben het liefst wel een telefoonnummer maar hoeft niet perse verplicht te zijn.

Stap 3 --> Waarom telefoonnummer? Je stuurt toch niet naar mijn telefoon?

Ga ik nakijken.

 

Stap 4 --> Ik had al voor verzendmethode bij het product zelf gekozen. Deze keuze zou je mee moeten nemen hierheen.

Men vult het liefst zo min mogelijk dezelfde info in.

Je bedoeld dat je in het winkelmandje al een offerte had aanegvraagd? Zo ja: dat systeem ben ik niet helemaal tevreden over, wil het daar bij het land houden en eens kijken of het daarna overgenomen kan worden.

Stap 5 --> Gebeurd niets, de mededeling over het kiezen van betaalmethode kan ook in stap 6 geïntegreerd volgens mij.

Nu is er 1 betaalmethode, straks komt daar een keuze te staan uit creditcard of de overige methoden (lopen via verschillende PSP) dus dan moet er wel een keuze gemaakt worden.

Stap 6 --> Is nu enkel de melding omtrent het artikel, ik zou ook verzendadres en factuuradres herhalen ter controle.

 

Die gegevens staan aan de linker kant van het scherm zodat die steeds zichtbaar zijn en ook snel aangepast kunnen worden.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

 

Zeker dat ik hier wat mee kan.

Bedankt dus:-)

Link naar reactie
  • 0

 

Stap 2 --> Waarom verplicht een telefoonnummer? Denk dat dit voor klanten drempelverhogend kan werken.

"Dit adres" en "Ander adres" lijken qua functionaliteit omgedraaid, maar mogelijk heb ik niet goed opgelet ;)

beide punten zijn opgelost.

Stap 3 --> Waarom telefoonnummer? Je stuurt toch niet naar mijn telefoon?

is nu niet meer verplicht. maar telefoonnummer van aflever adres kan wel handig zijn, als er een probleem met aflevering is dan er rechtstreeks met het aflever adres contact gezocht worden. dit telefoonnummer kan dus anders zijn als van het factuur adres.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.