Jump to content

MartinM

Super Senior
  • Content Count

    130
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Sassingastins 98, Leeuwarden, 8925JN, Netherlands
  • First name
    Martin
  • Last name
    Moeton
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.twinkle.n

Company info

  • Location
    Leeuwarden
  • Phone number
    058-8450005
  • Branch
    31

Vision

  • I'm looking for people who
    bereid zijn om een discussie open aan te gaan, bereid zijn hun kennis met anderen te delen en de moeite nemen om verder te kijken dan binnen het standaard kader.
  • My opinion about entrepeneurship
    Inspiratie, transpiratie, kennis en kunde; de tools van een ondernemer.
  • My opinion about innovation
    Ik zit nog aan het begin van het ondernemerschap en moet oppassen niet als een blind paard te keer te gaan. Een ander zit mogelijk al eeuwen in het ondernemerschap en moet oppassen niet blinde vlekken op te lopen.
    Kortom, de wereld om ons heen is veranderd, verandert op dit moment ook en zal blijven veranderen: Wij, de ondernemers, zullen daarin mee moeten gaan, of liever nog voorop lopen.
  1. Ehm, wat dacht je van een baan zoeken, alles wat je boven uitkeringsniveau vangt gebruikt om de schuldeisers te betalen en daarna opnieuw een onderneming voor eigen rekening en risico te gaan starten?
  2. Nee, in ieder geval niet op basis van deze stelling zonder overige onderbouwing. Naar mijn mening geven de mensen hier advies en is het totaal ongepast om als platform omzet te genereren op basis van iets dat door derden vrijwillig gegeven wordt. Dit zou zo'n complete breuk zijn met de originele opzet van HL, dat je dit enkel met goed fatsoen kunt doen door een nieuw platform te scheppen dat vanaf de start op die basis zijn bestaansrecht tracht te bewijzen. Niet een compleet belangeloos opgezette kennisbank plots over de ruggen van de bouwers daarvan gaan exploiteren.
  3. En waarom zou de klant voorstellen willen ontvangen als hij daar geen opdracht toe verstrekt heeft? Dat is dus het punt waar volgens mij StevenK op doelt: Hieruit kan mogelijk blijken dat de klant in reactie op jouw offerte gezegd heeft dat hij daar accoord mee gaat en dus de voorstellen wil ontvangen. De facto heeft hij daarmee jou de opdracht verstrekt en kan jij hem conform je algemene voorwaarden factureren voor het afbreken van de opdracht.
  4. Ben ik het op zich mee eens, maar dat er nu vanuit de Europese overheid een wettelijk kader wordt geschapen waarmee dit nog verder bemoeilijkt kan worden dan dat nu al het geval is, vind ik een kwalijke zaak. Het lijkt er op dat er bepaalde belangengroeperingen een flinke vinger in de pap hebben om een businessmodel dat trekjes van veroudering begint te vertonen te beschermen met protectionistische maatregelen en op die wijze in staat zijn om vernieuwing die door de markt gedreven wordt te hinderen. Mij lijkt het toch dat je als innovatieve ondernemer moeilijk blij kan zijn met zulke ontwikkelingen. Geen vooruitgang door innovatie, maar een per decreet opgelegd status quo.
  5. Even wat links ter onderbouwing ;) Adviesdocument door de NL Consumentenbond aan de EC Artikel over het uiten van de zorgen hierover van Amazon en Ebay Persbericht op Reuters Artikel op Webwereld
  6. Ik kreeg bij het lezen van de berichtgeving hieromtrent toch wel een heel erg 1990-gevoel. De EC heeft een concept-wetsvoorstel geschreven waarin leveranciers de mogelijkheid krijgen om ondernemers te boycotten op basis van het feit dat de ondernemer in kwestie geen fysieke winkel heeft, maar enkel een webwinkel, en daarom geen producten te leveren. Deze maatregel zou bedoeld zijn om ondernemers met een fysieke winkel te beschermen tegen de concurrentie die online dezelfde producten verkoopt. Het idee erachter is dat online ondernemers geen kosten hebben aan huisvesting en winkelpersoneel en daarom lagere prijzen kunnen hanteren en ze investeren minder in "Het Merk " doordat ze geen fysieke aanwezigheid hebben. De 'bricks-and-mortar'-regel is onderdeel van een uitgebreide hervorming van de e-commerce regels in de Europese Unie. De huidige regels voor e-commerce lopen in mei 2010 af. Dan moet er een nieuwe richtlijn zijn. Volgens mij is het investeren in "Het Merk" iets dat de producent in samenwerking met de gehele distributieketen moet doen, niet iets dat je op het bordje van enkel de retailer moet leggen. Daarnaast betekend fysieke afwezigheid imho helemaal niet perse minder investering in "Het Merk". Sterker nog, een online ondernemer heeft vaak meer behoefte aan reclame-uitingen om klanten te trekken en investeert veel in positieve online berichtgeving omtrent zijn producten en service, allemaal zaken die bijdragen aan "Het Merk". En wat betreft de kosten, tja, ook een flinke drogreden. Een online retailer moet geld uitgeven aan SEO-campagnes, websiteontwikkeling, systeemontwikkelaars en beheerders, backoffice en distributie, allemaal posten die de online retailer bij een serieuze aanpak hoger in de boeken zal hebben staan dan de offline retailer. Kortom, tijden veranderen, techniek verandert, de wensen van de consumenten veranderen, maar de EC wil ons terugdringen naar het pre-internet tijdperk?
  7. Nou ja, je zult hem moeten inboeken, de BTW betalen en als er dan een redelijke termijn verstreken is, je BTW terugvorderen. Lijkt me geen ideale gang van zaken! als je hem niet betaald heb je ook niets om op te geven !!!!!!!!!!!!!! en de jongen moet niet betalen Dus jij boekt pas nadat een klant betaald heeft, niet op het moment dat jij omzet genereert en factureert? Ik ben allesbehalve een boekhoudwonder, maar volgens mij klopt dat toch niet.... Als ik in december 2009 een dienst/product lever, hoort dat volgens mij bij 2009. Als mijn klant pas in april 2010 betaalt, doet dat daar niets aan af. Volgens mij moeten deze pruts0rs dus inderdaad de BTW opvoeren in de maanden dat zij de facturen versturen, en kunnen zij pas terugvorderen als zij hem na maanden van dreigen met aanmaningen, incasso en rechtzaken op oninbaar zetten. Wanneer zij dat niet doen, heeft inderdaad de BD nog wel een leuk appeltje met ze te schillen ;)
  8. Ik zou beginnen met het stoppen van inbreuk maken op het merk en beeldrecht van Toyota en het "Prius-logo" verwijderen. Je bedoelingen zullen ongetwijfeld nobel en zuiver zijn, maar je geeft de mensen die een indruk krijgen dat je op zoek bent naar fast bucks wel veel koren op de molen zo. Succes.
  9. Voor zover mij bekend is, kan je als WN niet eens "ontslag nemen". Dat dit in de praktijk zo wordt uitgesproken en uitgelegd is een ander verhaal, maar indien je als WN je werkzaamheden voor een WG wilt beëindigen, dien je de WG verzoeken je "ontslag te verlenen". Nu zal je misschien jezelf afvragen waarom ik daarmee kom. Uit ervaring weet ik dat recht niet altijd rechtvaardig is en dat je soms op een paar letters, indien een zaak voor een rechter uitgevochten wordt, plots aan het kortste eind kan trekken. Om daartegen ingedekt te zijn, zou ik in de brief aan de WN melden dat de WG de meervoudige aanvraag tot ontslag honoreert en het ontslag op verzoek van WN op datum dd-mm-jjjj conform de wens van de WN per direct verleend heeft. Mogelijk kan 1 van de juridisch onderlegde mensen hier nog eens uit de doeken doen waarom er juridisch gesproken ontslag verleend moet worden, i.p.v. ontslag genomen worden. Mijn informatie is gebaseerd op uitspraken van de juristen van vakbond de Unie, dus indien ik incorrecte informatie heb geleverd, doe ik dat in commissie ;)
  10. Ik weet niet hoeveel nadruk er ook op de woonaccessoires komt te liggen, maar als dat ongeveer 50/50 is: InteriFleur
  11. Lijkt mij meer een vraag voor een gebruikersforum voor PC's dan een ondernemersforum, maar ach, laten we er een poging aan wagen ;) Heb je wel bij de instellingen van Outlook aangegeven dat de mails direct verstuurd moeten worden? Kijk hiervoor bij Extra - Opties - Tabblad E-mailinstellingen - Verzenden/ontvangen. Daar moet je dan een vinkje hebben staan bij " Bij verbinding direct verzenden" . Succes.
  12. Misschien iets aan de late kant, maar ik wilde je toch nog even op het volgende document van ICT Recht wijzen. Ikzelf vind het een duidelijk geschreven overzicht.
  13. Mijn meest interessante gesprek: Dame spreekt mij aan bij de stand van Bannertjes.ext en reageert op een inhoudelijke vraag van mij over wat ze dan exact verkopen met: "Dat weet ik niet, ik ben maar een promotiemeisje..." Ik heb het foldertje teruggegeven, vriendelijk naar haar gelachen en ben maar weer doorgelopen, op zoek naar een voetbal ;) Meest verbazingwekkende ervaring: Gesprek bij mooie grote stand van XIB, volgens eigen zeggen specialist voor marketing en Magento, stand met bar en veel mooie iMacs; "Kan je me de beheerinterface van Magento laten zien om wat zaken nader uit te leggen?". "Eh, nee meneer. We hebben hier geen internet....". Hebben zeker nog nooit gehoord dat er tegenwoordig ;) ook mogelijkheden bestaan om websites lokaal te draaien. Kortom, ik onderschrijf hetgeen Frans hiervoor al vermelde, niet echt de moeite waard om voor om te rijden imho.
  14. Je hebt nu op je homepage twee "Specials" staan, Valentijn en Carnaval. Maak in het hoofdmenu (horizontaal bovenkant site, een item aan dat je "Specials" of weet ik wat noemt. Hang daar 2 artikelen onder mbt deze twee onderwerpen. Vertel hierin wat algemene info, waar komt valentijnsdag vandaan, wat is de geschiedenis, wordt het populairder of minder populair en vergeet vooral niet een paar leuke cadeautips er in te zetten met links naar de desbetreffende productpagina. Het laatste is voor jou interessant, want jij wilt verkopen, het eerste deel is voor de zoekmachine interessant, want die hebben op jouw geschenkensite relevante informatie gevonden, jummie.... Zo moeilijk is het dus niet ;)
  15. Linksom of rechtsom: Het draait allemaal om de content op je site. RELEVANTE content!! Dat is wat Google en andere zoekmachines als beste waarderen. Dus zorg voor een duidelijke navigatie over je site, zorg voor inhoudelijk relevante informatie en zorg voor regelmatige aanvulling/vernieuwing. Zoals door anderen ook gezegd, de links volgen dan vanzelf.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept