alwh Geplaatst: 17 december 2008 alwh 2 0 Geplaatst: 17 december 2008 LS, Reeds enkele jaren heb ik een pinautomaat (geleverd door CCV) zónder onderhoudscontract. Het apparaat werkt altijd naar behoren maar elk jaar vlak voor kerstmis krijgt het apparaat een vreemd mankement met dito foutmelding. Enfin, de helpdesk van CCV maar weer even gebeld en die geven vage verklaringen over de vermoedelijke oorzaken van het euvel. Het kan natuurlijk wel direct telefonisch opgelost worden. Dit gesprek kost enkele tientjes en de installatie (op afstand!) kost ook enkele tientjes, bij elkaar toch weer zo'n 80 euri. Ik vind het een vreemd verhaal en vertrouw CCV in deze gewoon niet. Als je apparaat op afstand te repareren is is het natuurlijk ook op afstand te saboteren lijkt me. Zo zou je ondernemers - zeker voor kerst - kunnen dwingen de kosten voor reparatie maar voor lief te nemen, danwel een nieuw apparaat te kopen of onderhoudscontract af te sluiten. Voor de duidelijkheid: ik heb geen harde bewijzen om mijn verdenking te staven. Daarom dit topic om te vragen of meer ondernemers vlak voor kerst vreemde pinstoringen krijgen, die alleen tegen extra betaling zijn op te lossen? Dank voor uw aandach! Mvrgr. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18546-ondernemers-te-dupe-van-pinautomaten-fraude-ccv/ Delen op andere sites More sharing options...
Maarten Geplaatst: 17 december 2008 Maarten 1,1k 80 Geplaatst: 17 december 2008 De exacte foutmelding kun je wellicht op de website van de fabrikant van het apparaat opzoeken, vanuit daar uit kun je wellicht nagaan of het wel of niet terecht is geweest. Ik weet niet hoeveel tijd de ondersteuning heeft gekost, maar het bedrag lijkt mee te vallen als ze bijvoorbeeld een software upgraden hebben moeten doen. https://www.sslcertificaten.nl | https://www.cryptoshop.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18546-ondernemers-te-dupe-van-pinautomaten-fraude-ccv/#findComment-183902 Delen op andere sites More sharing options...
alwh Geplaatst: 17 december 2008 Auteur alwh 2 0 Geplaatst: 17 december 2008 De exacte foutmelding kun je wellicht op de website van de fabrikant van het apparaat opzoeken, vanuit daar uit kun je wellicht nagaan of het wel of niet terecht is geweest. Ik weet niet hoeveel tijd de ondersteuning heeft gekost, maar het bedrag lijkt mee te vallen als ze bijvoorbeeld een software upgraden hebben moeten doen. De foutmelding is niet op te zoeken via de website van de fabrikant, wél via de gebruiksaanwijzing. Van alle 80+ foutmeldingen staat deze er niet tussen. Ik heb twee maal op dezelfde dag naar de helpdesk gebeld. Twee keer kreeg ik een andere oorzaak te horen. En het bedrag valt mij nooit mee mocht er sprake van frauduleuze praktijken zijn hetgeen ik nog altijd niet kan uitsluiten. Ik heb nl. niet veel verstand van pinautomaten maar wel van kansberekening! Dank voor uw reactie overigens. Mvrgr. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18546-ondernemers-te-dupe-van-pinautomaten-fraude-ccv/#findComment-183907 Delen op andere sites More sharing options...
Maarten Geplaatst: 17 december 2008 Maarten 1,1k 80 Geplaatst: 17 december 2008 Waarom neemt u geen contact op met de fabrikant met de vraag wat de foutmelding betekend? Het lijkt mij dat zij dat simpel voor u kunnen nagaan. Fraude lijkt mij onwaarschijnlijk. https://www.sslcertificaten.nl | https://www.cryptoshop.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18546-ondernemers-te-dupe-van-pinautomaten-fraude-ccv/#findComment-183915 Delen op andere sites More sharing options...
BE WANNE Geplaatst: 18 december 2008 BE WANNE 325 10 Geplaatst: 18 december 2008 En het bedrag valt mij nooit mee mocht er sprake van frauduleuze praktijken zijn hetgeen ik nog altijd niet kan uitsluiten. Ik heb nl. niet veel verstand van pinautomaten maar wel van kansberekening! Dank voor uw reactie overigens. Mvrgr. Je zegt hier geen verstand van te hebben, maar blijkbaar kan je dan wel een conclussie trekken. Is een beetje tegenstrijdig lijkt mij Ik zou die pin automaat gewoon weg doen en een andere nemen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18546-ondernemers-te-dupe-van-pinautomaten-fraude-ccv/#findComment-183957 Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen