Na enig zoekwerk op dit forum heb ik nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op de vraag: hoe in een eenmanszaak de eigen vergoeding te boeken. Ik heb 2 mogelijkheden gevonden.
1 – gedurende het jaar privé opnamen boeken als bijv.:
Privé
A/ Kas
- vervolgens aan het einde van het jaar het totaal van je privé opnamen boeken als:
Ondernemersbeloning (W/V)
A/ Privé
2 -privé opnamen boeken als
Privé
A/ Kas
In de voorgaande 2 jaren van mijn bedrijf heb ik eigenlijk geen privé opnamen gedaan, eigelijk alleen maar geïnvesteerd. Ik heb hierbij methode 2 steeds gehanteerd.
Nu ben ik eraan toe mijzelf uit de onderneming te belonen en zie dat methode 2 het EV vermindert, dit zou ook negatief kunnen worden. Is methode 1 een goede optie? En dan in de Belastingaangifte het bedrag wat bij ondernemersbeloning staat boeken als privé opname?
Andere oplossingen/methodes zijn ook van harte welkom!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tom123
Tom123
Beste hulptroepen,
Na enig zoekwerk op dit forum heb ik nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op de vraag: hoe in een eenmanszaak de eigen vergoeding te boeken. Ik heb 2 mogelijkheden gevonden.
1 – gedurende het jaar privé opnamen boeken als bijv.:
Privé
A/ Kas
- vervolgens aan het einde van het jaar het totaal van je privé opnamen boeken als:
Ondernemersbeloning (W/V)
A/ Privé
2 -privé opnamen boeken als
Privé
A/ Kas
In de voorgaande 2 jaren van mijn bedrijf heb ik eigenlijk geen privé opnamen gedaan, eigelijk alleen maar geïnvesteerd. Ik heb hierbij methode 2 steeds gehanteerd.
Nu ben ik eraan toe mijzelf uit de onderneming te belonen en zie dat methode 2 het EV vermindert, dit zou ook negatief kunnen worden. Is methode 1 een goede optie? En dan in de Belastingaangifte het bedrag wat bij ondernemersbeloning staat boeken als privé opname?
Andere oplossingen/methodes zijn ook van harte welkom!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18674-eindejaarsperikelen-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag