• 0

computershop op internet beginnen

Ik loop al meer als een jaar met het idee om zelf een internetwinkel(computercomponenten). De bedoeling is om de verkoop (bijna) volledig via de site te laten verlopen. En een beetje verkoop vanuit huis voor in de buurt.

 

Ik hoef niet van de winkel te leven, want ik leer nog. Het is puur voor een paar centen erbij en misschien later groter(omdat ik er dan misschien van moet leven). Ik had het zo gedacht: Ik koop in op bestelling, dus mensen bestellen bij mij, dan bestel ik het bij de groothandel en dan stuur ik het op. Zo houdt ik geen partijen over en hoef ik er ook niet zoveel geld in te steken in het begin. De kracht van mijn winkel? Omdat ik er niet van hoef te leven, en geen restpartijen heb; denk ik het goedkoper dan de concurrent te kunnen doen.

 

Nu zeggen mijn ouders dat aan een kvk-nummer genoeg heb, maar ik heb hier mijn twijvels over. Ik zal vast wel een verzekering moeten hebben(arbeidsongeschikt lijkt mij niet nodig, want ik leef er niet van) en misschien moet ik mij ergens melden?

 

Wie kan mij op weg helpen naar mijn speurtocht om goed als zelfstandig ondernemer te beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

geloof mij, op dit moment is er gewoon geen markt meer voor.

 

simpelweg met jou concept zeker niet, lange wachttijden, en omdat je begint koop je weinig in en zullen sommige concurrenten toch nog goedkoper kunnen aanbieden.

 

tevens is het afhandelen van support, onderhouden van de shop zeer veel werk.

 

het is op dit moment gewoon niet rendabel, sommigen verkopen zelfs onder hun inkoop om klanten te lokken.

 

edit:

 

ik had je laatste bericht nog niet gelezen, succes uiteraard maar wees gewaarschuwd :)

Link naar reactie
  • 0

duik niché markten in.....

 

bijvoorbeeld vrienden van me hebben ook een online pc verkoop zaak citypc.nl, maar ik ben met het idee gekomen om case stickers te gaan leveren, en kan je vertellen dit heeft veel handel gebracht.

ook kun je richten op de overclockers, lanparty's, en gamers.

je zult minderomzetten, daardoor hou je je kosten laag want een grote snelle groei kun je toch niet bolwerken, daarvoor ontbreekt waarschijnlijk het vermogen.

maar je bouwt een in chinese stapjes het op.

lees veel op tweakers.net, anadtech, en tomshardware, over hardware, en ken je doelgroep, maar onderschat deze niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben mij van deze gevaren bewust. Het zit zo er zit een computerzaak hier in de buurt(ook vanuit huis) en deze man moet er van leven. Hij maakt computers met zo'n domme samenstelling('k heb er ook nog verstand van) en voor zo'n hoge prijs. Dat als ik met een superlaag marge en ook nog een beetje service(gratis installeren bv.) denk ik dat ik hem zo voorbij ben, zo niet weggeconcureerd.

 

Ik heb vandaag het handboek ondernemen van de belastingdienst ontvangen, ga deze nu even lezen. Verder heb ik al klantaanvragen geplaatst bij 2 leveranciers.

 

De bedoeling is om ook veel overclock materiaal en case-modstuff aan te bieden.

 

Verder met de wachttijden valt het wel mee, want de leveranciers leveren grotendeels binnen 24 uur. En ik wil nog met de leveranciers overleggen of dat ze dit niet gelijk kunnen bezorgen op de plaats van bestemming(koper)

 

Verder is het idee van de case-stickers ook een strak plan. Maar dat is iets voor in de toekomst.

 

Wildo

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een vraag op je reactie van 16 juli waarin je zegt dat je al Linux hebt: Gebruik je het ook en heb je er verstand van?

 

In het laatste geval zou je je ook kunnen richten op het MKB met het leveren van compleet geïnstaleerde Linux servers (Samba als vervanger voor M$-server) en routers/firewalls die je evetueel middels een service contract gaat onderhouden. (Dit kan prima op afstand indien de klant kabel of ADSL heeft.)

 

Hier is veel minder concurrentie in dan in de dozen-schuivers-markt en de behoefte binnen het MKB aan Linux servers en kennis neemt steeds meer toe. Ook bij de overheid.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat de vraag en het aanbod van Linux in Nederland niet op elkaar afgestemd is. Ten eerste ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van linux. Ik heb het denk ik 1 jaar geleden een keer erop gezet en jah gewoon laten staan. Ik doe het bedrijf naast mijn studie en kan er dus niet fulltime mee bezig zijn, wat wel moet als je aan bedrijven levert. Ik kan niet de service verlenen die bedrijven nodig hebben/eisen.

 

Wat wel de bedoeling is om pc's te gaan leveren met linux erop. Ik hoop dat hier bij particulieren vraag naar is, want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

 

Maar gooz mag ik je toch van harte bedanken voor het idee.

 

Ik vind het geweldig zoals er hier meegedacht wordt.

 

 

Nog even een vervolgvraagje van mijn kant. Ik heb mijn voorwaarden niet op orde. Nu wil ik niet eerder naar buiten treden(reclame) of ik moet echt klaar zijn voor mijn eerste klant.

Hoe kom ik hieraan? Ik heb gehoord dat deze kant en klaar zijn, maar waar dan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.