wildow

Senior
  • Aantal berichten

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    William
  • Achternaam
    W.

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Earth

wildow's trofeeën

  1. Ben op dit moment bezig met websites en het leveren van computers. Beide op hobby-basis, maar wel met kvk en bekend bij de Belasting. Ik weet niet hoe lang ik nog doorga met deze hobby, want nu komt er naast de andere heffing(en) weer 1 bij. En het nadeel van deze heffing --> ze zeggen mij niet eens hoeveel ik moet betalen. Ik blijf in het onzekere. Ik doe precies hetzelfde als de vorige poster. Ik koop computers in bij de groothandel en verkoop deze door aan particulieren/bedrijven. Ik voeg geen karton of plastic toe. Ik plak hooguit een stukje tape over de doos om deze te sluiten, welke ik heb moeten openen(letop --> dezelfde doos als die ik van de groothandel heb gekregen). Wat moet ik nu doen? Ben ik in deze situatie plichtig om hier aan mee te doen? Ik vrees van wel natuurlijk. Hopelijk weten jullie iets meer, de website van VROM vind ik maar wat onduidelijk.
  2. Ik heb twee weken terug hetzelfde telefoontje gehad. Of ik dit jaar weer bij hun wou plaatsen voor 275 euro. Ik heb nogmaals gevraagd om welke site het was en heb deze gelijk in mijn browser ingetypt. Ik kon mij hier al niks van herineren en heb toen gevraagd sinds wanneer wij BETAALD bij hun op de website stonden. We hadden vorig jaar voor 12,5 of 25(weet niet precies meer) een introductieaanbieding gehad. Verder hadden ze zoveel hits per maand etc. etc. zie ook de Topicstarter. Ik heb gezegd dat ik het onzin vond op hun website te staan, want het aantal hits zegt nog niks over het aantal unieke bezoekers en ik heb zelf nog nooit van de website gehoord, laat staan dat een klant via deze website bij ons is gekomen. Ik heb gezegd dat ik het zou navragen(kon dat mijn vader had toegestemd destijds) en haar hierover terug bel. --> Ik heb even de inkoopfacturen van 2004 nagekeken en geen faxgids.nl!
  3. Wat jij wilt is niet concurrerend te realiseren. Ik kan je vertellen dat de meeste internet winkels goedkoper aan de consumenten leveren dan dat jij kan inkopen. Dan komt daar nog een keer verzendkosten van de leverancier overheen(die zijn vaak 15 euro) en dan nog een keer jou verzendkosten zeg eens 5,25 euro. Dus zit je al op 20 euro aan extra kosten door het verzenden. Het argument wat vaak gebruikt wordt: Jah, maar doordat ik geen voorraad heb en weinig overhead zijn de kosten laag en heb ik de laatste(vaak lagere) prijs dan mijn concurrenten met voorraad. Nou vergeet het maar. Voorraad betekend inkopen in grote volumes en daar gaat weer korting vanaf en ze zijn de voorraad (meestal, wat zit niet altijd mee, maar vaak wel) wel weer kwijt voordat het inkoopverschil op 80 euro 1,5 is. Concurrenten weten je alleen te vinden als je kijhard de concurrentie met ze aangaat. Ik heb in mijn tijd een keer een mail gehad, waarom lever je zo goedkoop. Wil je de markt kapot hebben ofzo. Vragen over hoe en wat beantwoorden ze niet of draaien eromheen. Het gras brengen zo ook altijd erg groen naar buiten. Je kan inkopen bij de fabrikant, maar dan moet je denken aan pallets. Ik heb een keer navraag naar notebooks gedaan en toen moest ik er 200 afnemen of ik kwam op zo'n hoge prijs dat ik beter bij de groothandel kon halen.
  4. hehe; kijk zoiets zat ik zelf ook aan te denken. En wat die 49 euro betreft. Ik zal zo even teruglezen wat ik precies neergezet heb, maar ik bedoel: Een niet slechte speler voor dat geld. Gewoon geen high-end spul, maar niet slecht. 'kweet niet of dat duidelijker is :-[ ;)
  5. Precies, als deze onderneming gaat slagen dan zit ik gebakken, maar voor het zover is ben ik nog wel even bezig denk ik. Ik heb voor mijn vorige bedrijf geen ondernemingsplan gemaakt, want dat vond ik niet nodig. Het was tot nu toe van dermate kleine opzet dat ik dat niet nodig vond. Nu ik alle opmerk-punten hier in de vorige posts zie zal ik toch dit idee eens gaan uitschrijven. Ik ken een bedrijf waar alle winkels(tot expert en scheer en foppen aan toe; mediamarkt vast niet) naar toe gaan als ze een kapotte tv hebben. Die zit hier in de buurt op het industrieterrein. Ik zal nog even vragen hoe dat met plasma zit(of ze dat ook kunnen). Ik had het over kruidvat: Ik haalde deze winkel erbij, maar bedoelde denk ik eerder blokker dan?? Die verkoopt geregeld dingen van Home Electronics. En volgens mij heeft Home Electronics zelf ook geen fabriek, vandaar. En V&D haalt ook veel van Nederlandse Importeurs/Distributeurs. Maar ik ben blij dat ik jullie mijn idee nog even heb laten weten, want de droom van MAKKELIJK even gaan importeren is weg. Maar ik sta nog steeds open voor dit avontuur en heb er ook erg veel zin in. Ik heb morgen en overmorgen examens, maar zal dan eens het een en ander op papier zetten. Een eerste potentiele klant heb ik al, maar ik wil eerst de boel tiptop op orde hebben. Dortmont, als het zover gaat komen, dan zal ik aan je denken. Ik denk dat het geen verkeerd idee is om dit ook even door iemand die er iets meer verstand van heeft naar te laten kijken.
  6. Je hebt dus ook nog een boekhouding van NUL? Geen producten ingekocht voor het bedrijf(al dan niet prive gebruikt)?
  7. Bedankt voor de snelle reactie. Het is sowieso de bedoeling dat een partij minimaal voor 70 -90% verkocht is voordat ik die laat overkomen. Wil ik proberen in ieder geval en anders gaat het feest niet door, want dan vind ik het een groot risico. Wat ik een goede tip vind is het verhaal over de agenten. Ik zal dat nog een keer proberen na te trekken. Ik zal ook nog even met de belastingdienst gaan praten hierover en even langs de kamer van koophandel lijkt mij ook niet onverstandig. [glow=red,2,300] Maak goede contracten met garantie, dit moet je gewoon zwart op wit hebben[/glow] Dit is ook een opmerking waar ik rekening mee zal houden. Ze zeggen dat ze 1% voor garantie meesturen en dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar heb eigenlijk nog niet gevraagd wat er gaat gebeuren als er meer dan 1% kapot gaat. Kijk, komt meer bij kijken dat ik in eerste instantie dacht. Maar daar wordt het alleen maar leuker van! Wat containertransport betreft: Moet ik dat zelf regelen of moet ik zoiets overlaten aan de fabrikant(gaan er even vanuit dat ik met een fabrikant te maken heb en niet met een agent)? Ik heb ook zitten denken om een merk te beginnen zoals bijvoorbeeld Home Electronics: Voor weinig geld relatief goede apparatuur. (denk aan de dvd-spelers van 49 euro bij de kruidvat). Iemand enig idee hoe die dat doen, want ik kan bijvoorbeeld geen site van hun vinden? Hoe hebben die dat met support geregeld? Laten zij dit de winkeliers afhandelen ofzo? Tsjah zo weer een paar vragen die in mij opkwamen en waarmee ik al even aan het denken ben geweest.
  8. Ik heb er nog even een nachtje over geslapen en vind dat ik het iets te stellig heb gezegd. :-X Er zijn inmiddels al bedrijven die precies hetzelfde doen als wat jullie willen gaat doen. Dus er zal ongetwijfeld markt voor zijn. Ik denk alleen dat deze markt dermate klein is dat je dit als een bij-activiteit moet gaan doen denk ik.
  9. Ik zit nu bijna twee jaar in de consumentenmarkt met verkoop van computers(hoofdactiviteit). Ik heb in het begin van het opstarten van mijn onderneming contact gehad met een fabrikant in HongKong en in Italie over het eventueel voor hun distribueren van hun artikelen in Nederland. Ik heb dat toen maar op een laag pitje gezet gezien de gigantische bedragen die daarbij komen kijken(voor mij gigantisch destijds en nu nog wel een beetje). Maar het begint weer te kriebelen en heb er inmiddels ook weer mooiere(mooiere producten) contacten bijgekregen in Taiwan ditmaal(ik zeg gekregen, maar bedoel natuurlijk dat ik de mogelijkheid heb om die producten te importeren). Even voor de duidelijkheid het gaat hier om mediamarkt(goedkoepe goede apparatuur) en kruidvat(goedkope mooie electronica) achtige artikelen die ik wil gaan importeren(dus van dvd-speler tot autoradio en evt plasmaschermen). Ik heb zelf al even zitten brainstormen over hoe en wat. Ik zal rekening moeten houden met het volgende: * Mogen artikelen verkocht worden in NL?(denk aan keuringsinstanties?; eigenlijk weet ik hier nagenoeg niks van, misschien kunnen jullie mij op een informatiebron wijzen?) Bijvoorbeeld mag ik zo maar een dvd-speler importeren; moet ik niet rekening houden met dat het gekeurd moet worden? Of dat het plastic gaan weekmakers oid bevat?; Hoe ver gaat dit? * Verzendkosten moet ik natuurlijk rekening mee houden. * Verzekering van de verzending. Ik wil niet graag voor 20.000 euro aan dvd-spelers kwijtraken. * Hoe weet ik of een bedrijf betrouwbaar is? Ik kan wel gewoon samples bestellen, maar het bedrijf zit zover weg, wie zegt dat ze als ik 500 stuks bestel, dat ze dan onbereikbaar zijn? * Import kan ik bij de douane opvragen, wat de kosten daarvoor zijn, daar red ik mij wel mee denk ik. Moet ik met nog meer (verassende) dingen rekening houden? Nog even voor de duidelijkheid: Het is de bedoeling om een partij in te slaan(zeg 500 stuks) en deze partij in Nederland in 1 of 2 partijen gelijk door te verkopen. Alsdus een heleboel vragen voordat ik actie ga ondernemen. Ondernemen is en blijft een risico en ik wil deze graag zo minimaal mogelijk maken door alles van te voren goed uit te zoeken.
  10. Ik ben inmiddels geen startende ondernemer meer, maar ik heb hier in principe nog steeds geen geld voor over. Denk dat de kans van slagen zo miniem is dat ikzelf(dat wil dus niet zeggen dat jullie naar mij moeten luisteren) het niet zou willen proberen.
  11. pfjew, geen duidelijk antwoord. Maar wat ik wel even kwijt wil: Volgens mij rekent de belasting(geen verstand van boekhouden hoor; hoor ik van de boekhouder) de auto als bedrijfsvermogen. Hou daar terdege rekening mee!!! Mijn auto is in ieder geval prive omdat dat veel goedkoper is.
  12. Ben ik het helemaal mee eens. Het (zelf of laten) bouwen van een site is niet zo moeilijk en is zelfs leuk om te doen. De discipline(het juiste woord) vinden om de boel ook bij te houden is veel lastiger. Dat is tenminste ook mijn ervaring. Hoe makkelijker het is om de site bij te werken, des te langer je het volhoud en als je eenmaal goede response op de site hebt, dan is het bijhouden zelfs leuk!
  13. Onderschat open source niet! www.zen-cart.com(en .nl) Het enige wat moet gebeuren is configuratie op de webserver(waarvoor je na het uploaden alleen maar wat gegevens in de "installer" moet invoeren, zoals gebruikersnaam en wachtwoord. En voila je hebt een draaiende webshop. Dit is als je er zelf een paar avonden in wilt steken, want de layout moet natuurlijk ook aangepast worden. Anders zijn er ook nog wel bedrijven die deze paketten aanpassen voor je(kan wel iemand noemen, maar pm dan even want is niet de bedoeling om reclame te maken denk ik). Anders kom je al terecht bij de webdesigner bij je om de hoek denk ik.
  14. misschien dat ik het nog even in mijn woorden kan neerzetten. Even simpel alleen de computers is het heel simpel gezien dit de manier: Router(mooiste zelfs met modem erin gebouwd, omdat ik dat gewoon lekker vind werken). In de router zitten al 4 poortjes, dus de hub heb je totdat je gaat uitbreiden niet nodig. Je zorgt dat er kabels(netwerkkabels) aangesloten zijn tussen de computer en de router. In de router stel je in dat alle computers via dhcp een ip krijgen(dus dhcp enabled in de router) en in de computers stel je in dat ze automatisch een ip krijgen. Bij rechtermuisknop deze computer eigenschappen en dan tabblad computernaam zorg je dat iedereen in dezelfde werkgroep zit en dat iedere computer een andere (logische) naam heeft. Gefeliciteerd als ik niks over het hoofd heb gezien dan heb je nu een netwerk. Mijn netwerklocaties --> Zoeken naar computers in werkgroepen en daar zie je (mits ze aan staan) 4 computers staan. Printers delen is nu ook peace of cake. Als de hoofdcomputer met de printers vastloopt en het is niet erg dat de printer een keer 5 minuten onbereikbaar is, dan kies ikzelf voor de optie om deze gewoon via de hoofdcomputer te delen. Is de printer van wezelijk belang en wil je niet de printer op een andere computer zetten om te delen, dan moet je kiezen voor een printerserver. Dan heb je je hub ook weer nodig om het aantal poorten uit te breiden en kan je de printer dus via de router benaderen. Dit is de manier waarop het werkt. Een printerserver is 100 euro ongeveer en een routertje heb je al vanaf 30 euro(ADSL) Veel succes en heb je nog vragen, stel deze gerust.
  15. Vergeet niet dat linux oorspronkelijk een serverOS is. De functionaliteit als 'gewoon' consumenten os is later gegroeid. Aangezien linux ook nog eens 'gratis' is(er vanuitgaande dat je er als hostingprovider verstand van hebt) ziedaar de groeiende populariteit van linux. Daar ASP.net niet op een linuxserver wil draaien en php wel is deze dus een stuk populairder, omdat deze in principe op alle hostingservers draait en ASP.net niet. Verder gebruikt open-source liever open-source software dan betaald. Tenminste zo zie ik het.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.