• 0

Benoeming directeur-generaal Ondernemingsklimaat bij het ministerie van Economis

bron: persbericht EZ

Benoeming directeur-generaal Ondernemingsklimaat bij het ministerie van Economische Zaken

Datum: 16-06-2003

De ministerraad heeft ingestemd met het voorstel van minister Remkes van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van minister Brinkhorst van Economische Zaken om

de heer Chr. P. (Chris) Buijink te benoemen tot directeur-generaal Ondernemingsklimaat van het Ministerie van Economische Zaken.

De benoeming gaat in op 1 augustus 2003.

Chris Buijink (1954) is sinds 2000 plv. secretaris-generaal van het Ministerie van Economische Zaken. Daarvoor was hij onder andere plv. directeur-generaal van de Buitenlandse Economische Betrekkingen en directeur van Senter, de uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Economische Zaken.

Sinds 1 september 2002 vervulde hij, naast zijn functie als plv. secretaris-generaal, het wnd. DG-schap van het directoraat generaal Ondernemingsklimaat.

Chris Buijink studeerde Politicologie (cum laude afgestudeerd) aan de Universiteit van Amsterdam.

De benoeming van Chris Buijink is tot stand gekomen via de procedure voor de Topmanagementgroep van de Algemene Bestuursdienst.

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij Postbus 51, telefoon 0800 - 6463951, e-mail: ezinfo@postbus51.nl.

Voor journalisten: Luuc van Zijp, persvoorlichter, telefoon (070) 379 61 17, e-mail: L.vanZijp@minez.nl

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Klinkt goed. ben benieuwd hoeveel vrijheid hij krijgt en wat zijn takenpakket gaat worden.

Kent iemand deze persoon? Mikky, heb je hem bij Senter meegemaakt? Wat kunnen we verwachten van hem?

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Even mijn persoonlijke mening.

Ik ken Chris indeed. Een onwijs aardige en vooral sociale man. Echte knopen doorhakken ben ik van hem niet gewend. Heeft denk ik ook met zijn sociale karakter te maken. Wikken en wegen .... Maar nu praat ik natuurlijk wel alweer over een aantal jaar geleden. People do change, dus kan ik verder niets bijzonder meer melden over hem. Karaktereigenschappen blijven meestal wel hetzelfde. Ik vind het dus een toffe vent!

Wat ik me een beetje afvraag .... bij EZ is er een DG Ondernemen en een DG Innovatie. Communiceren die 2 met elkaar? En zo ja .... hoe zit het met de raakvlakken.

Om maar een voorbeeld te noemen DS (en dus ook HL) hangt onder DG Innovatie, terwijl we toch onwijs veel met ondernemen bezig zijn.

Heeft iemand hier wél info over? Ik zou het eigenlijk wel moeten weten, want ik word al jaren achtervolgt door ambtenaren (Ministerie van Financiën, Senter en nu DS). Maar ik heb altijd aan de uitvoeringskant gezeten. Beleidsmatig zit ik dus op een ander perron.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0
Wat ik me een beetje afvraag .... bij EZ is er een DG Ondernemen en een DG Innovatie. Communiceren die 2 met elkaar? En zo ja .... hoe zit het met de raakvlakken.

Om maar een voorbeeld te noemen DS (en dus ook HL) hangt onder DG Innovatie, terwijl we toch onwijs veel met ondernemen bezig zijn.

Ze praten vast wel. Maar mijn ervaring is, dat de twee DG's behoorlijk onafhankelijk van elkaar opereren. DG Innovatie is daarbij de dominante partij. Die blijken iedere keer over de meeste middellen te beschikken. Ze gaan ook over BioPartner, Syntens en Twinning. DG Oondernemersklimaat zit meer op regelgeving en zo. Zij gaan over de agaath regeling, de scheepvaart cv's, de VC's en de Business Angels.

Zelf heb ik regelmatig contact met beide DG's. Bij DG Ondernemerklimaat is erg vriendelijk en behulpzaam, ze hebben alleen heel weinig manschappen op de "technostarters" zitten. DGO heeft recentelijk een groot onderzoek naar de Informal Investorsmarkt afgerond. Een prima rapport. Het is al een half jaar klaar, maar het is nog niet gepubliceerd helaas (de verantwoordelijke bewindsman moet het eerst lezen en die was er natuurlijk niet).

Anyway, enerzijds zouden de twee DG's, in het kader van de technostaters, gelijk op moeten trekken en hun acties coördineren. Anderzijds zijn de krachten binnen het departement wat ondelijk verdeeld en is het ook wel eens goed, dat de zaak vanuit twee verschillende gezichtspunten bekeken wordt.

Misschien is een "werkgroep" technostarters een goed idee. Een team van mensen van de twee DG's plus wat mensen uit het veld, die uitgebalanceerde acties moet voorberijden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar