• 0

E-mail met valse gegevens

 

Beschermt de wet mij wel?

 

Ik ben bang dat concurrenten aan mijn prijslijsten komen door mij een fake e-mail te sturen (via algemene providers zoals gmail of hotmail) onder een valse of een andere naam en mij ervan overtuigen dat ze geinteresseerd zijn in mijn producten. Als ik namelijk zulke mails ontvang, verzend ik zo veel mogelijk informatie met folders en prijzen (Digitaal).

 

Is een ondernemer hiertegen beschermd?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, en @hotmail adres?

 

Als iemand echt graag je prijzen wil weten denk ik dat een domeinregistratie van minder dan $10 er ook nog wel af kan om zo aan een 'echt' emailadres te komen.

 

Volgens mij is er wel wetgeving in voorbereiding om een valse identiteit op internet strafbaar te stellen. Echter dit komt vooral voort uit het misleiden van kinderen met de verkeerde bedoelingen. In 2007 is deze wetgeving beloofd en ik weet niet of dit al rond is. Echter de snelheid van onze wetgever kennende zal het mij niet verbazen als men hiermee nog bezig is.

 

Hierin moet je denk ik reeel zijn: Het OM gaat echt niet iemand vervolgen die onder valse naam een prijslijst opvraagt. Als je bedenkt dat ze voor zonneklare gevallen van oplichting waarbij het complete bewijs het politieburo ingekieperd wordt al zelden die moeite nemen, kun je ook wel bedenken wat ermee gebeurd als je hierover komt mauwen ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.