• 0

Heb jij last van het intrekken van limieten door kredietverzekeraars?

Zoals jullie wellicht hebben vernomen, hebben de grotere kredietverzekeraars (o.a. Atradius) veel limieten verlaagd of zelfs tot nul gereduceerd. Heb jij hier ook last van? Moet je andere garanties stellen doordat jij zelf bent "gedowngrade" of loop je nu opeens veel risico op je debiteuren doordat daar de limieten zijn verlaagd?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Vorige week werd door Atradius gemeld dat een limiet op een grote klant van mij werd teruggebracht

van 350.000,- tot 50.000. Op dit moment staat er 185.000,- open en normaal gesproken varieert het

tussen de 50.000,- en 250.000,-.

Ik ben hier natuurlijk niet blij mee. Ik probeer eerst via de tussenpersoon om de limietbeslissing te laten

herzien (verhogen). Mocht dat niet lukken dan overweeg ik de betalingstermijn in overleg met de klant te verkorten en

ook om vaker met kleinere bedragen te factureren.

Atradius baseert zich op cijfers van 2007 (zegt de tussenpersoon). Door mijn verzoek om de limiet te heroverwegen is

het wel zo dat Atradius om nadere informatie bij de klant gaat vragen. Dit heb ik ze alvast gemeld. We doen inmiddels

al 11 jaar zaken met de klant dan is er wellicht wat eerder begrip dan dat je net een half jaartje zaken zou doen en dan

met dit soort dingen aankomt. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd dus.

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.