Overheid weer eens in actie

Aanbevolen berichten

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.studenten.groep.beurs.html

 

S.c.h.a.n.d.a.l.i.g. is mijn woord gewoon. Ik weet dat er genoeg studenten de overheid tillen mbt hun uitwonende beurs, maar daar tegenover staat inderdaad de onderlinge afspraak tussen onderverhuurders en studenten (u woont hier eigenlijk niet).

Weet je wat nou het stomme ervan is. Ik heb de overheid en diverse gemeentes een tijd geleden een perfect voorstel gedaan om de woningnood op te lossen voor studenten. De oplossing was ideaal en zou alle nood binnen 2-4 jaar oplossen. Het enige antwoord wat ik van alle gemeentes kreeg was, meneer wij willen geen studenten, die zorgen alleen maar voor overlast ???

Komen ze met dit ook nog >:(

Sorry, ik heb een zwak voor studenten. Ik weet mijn eigen armoede leventje nog goed te herrineren.

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Op een of andere manier heb ik vermoeden dat het grootste deel van die 1200 inderdaad uitwonend is.. wellicht in onderhuur, of ze huren een kamer bij iemand die een koophuis heeft maar alleen woont. Als je met zn 2en in een pand woont, betaal je tenslotte een aantal heffingen 3 keer (is logisch).

 

Het enige antwoord wat ik van alle gemeentes kreeg was, meneer wij willen geen studenten, die zorgen alleen maar voor overlast

 

Er zijn vast veel gemeentes die daar zo over denken. Maar ik kan me voorstellen dat de traditionele studentensteden er toch wel oren naar zullen hebben? Voor zover ik weet hebben steden als Utrecht en Groningen niet zoveel problemen met hun grote studentenpopulatie. Is bovendien goed voor de middenstand (lees: horeca).

 

Misschien hebben ze je plan niet zo serieus genomen, of kostte het plan geld. Geld doen ze niet aan.

 

Link naar reactie

Juist die grote steden waren er gruwelijk tegen, voornamelijk A'dam en Rotterdam. kostte hun niks, de opzet was te groot voor ze helaas. Elke woongelegenheid zou mij ongeveer vier miljoen kosten en leverde elk 500 woonplaatsen op voor de studenten.

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.