Ga naar inhoud

Producten voor webshop uit niet EU landen

Geplaatst:

mailomail

Ik wil webshop starten met producten uit een niet EU land. Bedoeling is dat leverancier rechtstreeks zijn product naar de koper kan verzenden. Dus bij een bestelling via mijn website wordt ook naar leverancier een mail gestuurd en die kan zijn product inpakken en verzenden. Ik krijg dan een bepaalde percentage voor elke verkochte product. Ook betaling, wat is dan beter, dat het aan mij wordt betaald en ik dan overmaak naar de leverancier of laat ik alles op hun rekening storten en dan wacht ik op mijn afgesproken bedrag?

Is er al een post hierover geweest? Hoe moet ik het aanpakken?

Featured Replies

Geplaatst:

renep

Met welke partij gaat de koper een overeenkomst aan?

Presenteer je de site als winkel die iets aanbiedt, die de transactie aangaat, die een factuur uitreikt, die de consument zijn rechten geeft etc.?

Of is het een soort van affiliate-site met alleen productinformatie met een doorklik naar de achterliggende leverancier(s)?

Geplaatst:

mailomail

• Auteur

Ik zou website presenteren als mijn eigen webwinkel die iets aanbiedt, want fabrikant heeft geen zijn eigen webshop. Ik kan zelf transactie en factuur doen via mijn webshop, dat is geen probleem maar om dubbele verzendkosten te vermijden en eventuel duane en inklaringkosten(overbodige werk) wil ik dat fabrikant/leverancier direct naar de koper zijn product kan verzenden en dat alles zelf regelt.

Geplaatst:

renep

Ik kan zelf transactie en factuur doen via mijn webshop

Als je de factuur uitreikt dan moet je om juridische, fiscale en boekhoudkundige redenen ook op de bankrekening van jouw bedrijf laten betalen.

Denk bijvoorbeeld ook aan het moeten terugbetalen bij retouren en klachten. Het zou toch vervelend zijn als het geld op de bankrekening van een derde partij buiten de EU staat, terwijl jij het moet terugbetalen aan je klant.

om dubbele verzendkosten te vermijden en eventuel duane en inklaringkosten(overbodige werk) wil ik dat fabrikant/leverancier direct naar de koper zijn product kan verzenden

Hier weet ik niet zoveel van, maar het lijkt me dat je dat gewoon kunt (laten) doen. Al blijf je wel zelf verantwoordelijk voor de levering.

en dat alles zelf regelt.

Wat bedoel je daarmee?

Geplaatst:

mailomail

• Auteur

Ja ik snap het! Ik zou het liever alles aan fabrikant willen laten doen, van factuur en betaling tot levering, eigenlijk zoals een affiliate program maar zij hebben geen eigen webshop maar fabriek met lopende band en wat ze produceren verkopen ze direct in hun eigen winkels. Retouren en klachten of terugbetalen is geen probleem want zij bestaan al meer dan 50 jaar en weten ze hoe dat werkt. Dus wat dat betreft doen ze niet moelijk. Ik ben ontwerper en heb ooit drukwerk online besteld waar ik heb aangegeven dat de verzending direct naar derde persoon moet verstuurd worden. Ik betaal voor drukwerk en stuur rekening voor ontwerp kosten. Zoiets wil ik eigenlijk.

en dat alles zelf regelt= duane en inklaringkosten(overbodige werk)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.