• 0

Marges producten berekenen voor financieel plan

Beste deskundigen,

 

Ik heb een vraag voor het berekenen van de marges voor het financieel plan.

Wat zijn over het algemeen de marges voor een importeur op de netto kostprijs die men betaalt in China?

Ik bespeel het middensegment van de markt. Dus niet budget en niet premium maar zet de producten toch exclusief in de markt

Ik heb begrepen dat dealers normaliter 35% marges pakken op de brutoprijzen van Importeurs.

 

Ik betaal voor de producten die ik invoer gemiddeld 70 Euro incl. zeetransport en inklaren en excl. BTW.

 

De consumenteprijs ligt voor dit product op gemiddeld 150 Euro incl. BTW

 

bvd Giles

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Wat is het voor product.

 

Kleding en speelgoed bijvoorbeeld gaan ongeveer twee keer over de kop.

Dus 150 incl BTW verkoop betekent inkoop voor de winkelier 75 ex BTW.

 

Verzorgingsproducten leveren minder op, vaak maar de helft van bovengenoemde marge.

 

Er zijn hier wel mensen die van andere producten weer dingen afweten, dus het soort product helpt hier wel.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Hangt er helemaal vanaf wat je dealer allemaal moet doen om zijn/jouw producten te verkopen. Wie maakt de reclame, wie betaalt transport etc.

 

Lees mijn post(s) in dit draadje eens door. Zitten zeker een paar aandachtspunten voor je tussen, waarbij je zult inzien dat een vaste marge niet bestaat en niet te geven is. Dit is van veel meer factoren afhankelijk.

 

Het feit dat iets exclusief in de markt gezet wordt geeft naar mijn idee al aan dat de dealer ook een hogere marge dan gebruikelijk zal wensen door de lagere vraag en de lagere omloopsnelheid van het product, dus die 35% lijkt mij, afhankelijk van de andere voorwaarden, gevoelsmatig wat aan de lage kant.

 

TENZIJ: het een dermate sterk merk is of wordt dat mensen ervoor omrijden en het product dus meer traffic genereert.

Maar ja dat heeft met positionering te maken en gaat je geld kosten voor reclame. Hierdoor eet je weer je eigen marge op, dus dilemma's genoeg denk ik.

 

Succes

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo frans,

 

Dit topic had ik reeds gelezen, bedankt.

Aan al deze zaken heb ik wel gedacht, maar voor mij is de margeberekening een soort controle zodat ik weet binnen welk prijsbereik ik kan werken. Want de productiekosten van alu velgen zijn bij elke fabricant vrijwel gelijk, ongeacht het merk.

Uiteraard bepaal ik als importeur hoe ik het merk in de markt zet word en welke status het krijgt.

Vaak maakt schaalvoordeel hier het verschil.

Ik ben een jong bedrijf, nog relatief klein en wil bij het benaderen van potentiele klanten geen flater slaan door met lachwekkende hoge of nog erger, lage bedragen aan te komen (zakken kan altijd, stijgen moeilijker).

En enorme voorraaden aanleggen is een kostenpost die niet te realiseren is de eerste paar jaar. Men levert enkel vanaf 20ft containers (35.000 Euro).

Ik wil weten wat de norm is en hoe ver ik kan zakken en stijgen zodat ik nog marktconforme prijzen hanteer.

 

Het is haast ondoenlijk om achter het margebedrag van de concurrent te komen dus probeer ik achter het gemiddelde van de concurrentie markt te komen zodoende vraag ik hier wat de gemiddelde marge is voor importuers van dit product.

 

Jullie advies is welkom.

 

bvd Giles

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan je je nu op een markt storten waarvan je de concurrentie niet eens kent?

Er moet toch een manier zijn achter deze prijzen te komen.

 

Je zal toch eerst de prijzen moeten weten die je concurrenten vragen wil je slagen met je onderneming en niet blijven zitten met de handel.

Link naar reactie
  • 0

Daar ben ik daar nu dus mee bezig

 

Ik stort me nergens in anders was ik wel aan de gang gegaan zonder een bedrijfsplan te schrijven.

Maar het valt tegen de prijzen van de concurrent te achterhalen. Je weet immers ook niet exact wat hun kosten zijn, en dus hun marges zijn.

Fabricanten van concurrentie importuers laten niks los omtrent prijzen omdat ze allen al een importeur voor NL hebben.

 

Ik weet wat mijn kostprijs is en weet mijn marges.

Dit zijn uiterst nette prijzen en hiermee haal ik mooie winsten. Maar zoals gezegd wil alleen weten of dat ik onnodig te weinig vraag. De verkoopprijs van dealers (deze zijn makkelijk op te vragen) zegt dus niets.

 

Heb prijzen van 2 concurrenten maar vindt dit niet objectief genoeg.

En zonder Kvk uitreksel krijg je bij concurrenten niets losgepeutert.

 

Hopelijk is mijn vraag zo duidelijker

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.